۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین حضور ۱۵۰ گروه جهادی در رزمایش محمد رسول‌الله(ص)
کد خبر: ۳۲۴۴۴۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۱۰ ساعت: ۱۴:۹ ↗ لینک کوتاه

رئیس بسیج سازندگی استان قزوین اعلام کرد:

حضور ۱۵۰ گروه جهادی در رزمایش محمد رسول‌الله(ص)

رئیس بسیج سازندگی استان قزوین گفت: ۱۵۰ گروه جهادی در استان قزوین سازماندگی شده‌اند که متشکل از بسیج محلات و دانشجویی و ۳۰ گروه اقشار در حاشیه شهرها اعزام می‌شوند.

حضور ۱۵۰ گروه جهادی در رزمایش محمد رسول‌الله(ص)
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ سرهنگ حمیدرضا اله‌بداشتی ظهر امروز(شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات ساختمان سپاه سابق اظهار کرد: با توجه به رویکرد دشمنان از جنگ سخت به سمت نرم و نیمه سمت و جنگ اقتصادی، سپاه آمادگی خود را برای دفاع از حریم انقلاب اعلام کرده است.

وی با اشاره به وظیفه سپاه در حفظ دستاوردهای انقلاب اذعان کرد: سازمان بسیج سازندگی در سال ۷۹ بنا به دستور رهبر معظم انقلاب راه اندازی شد تا روحیه کمک به مردم را در جوانان ایجاد کند.  

این مسئول با بیان اینکه مردم‌داری، مرد یاری و کمک به رفع محرومان از اقدامات بسیج سازندگی است، تصریح کرد: رزمایش محمد رسول الله به صورت سراسری در استان‌های مختلف کشور شروع شده و در راستای اهداف عالیه سپاه انجام می‌گیرد. 

وی افزود: ۱۵۰گروه جهادی در استان قزوین سازماندگی شده‌اند که متشکل از بسیج محلات و دانشجویی و ۳۰ گروه اقشار در حاشیه شهرها اعزام می‌شوند.  

رئیس بسیج سازندگی استان قزوین گفت: طرح «اعتلا» بسیج سازندگی طرحی با محوریت محرومیت زدایی مناطق محروم است که در طول سال انجام می‌گیرد و در این رزمایش این طرح ادامه دارد.
 
وی ادامه داد: گروه‌های جهادی بسیج سازندگی قزوین از ۹ تا ۲۹ شهریورماه با برگزاری اردوی یک روزه، سه روزه، پنج روزه و 10 روزه در مناطق محروم حضور خواهند داشت و برنامه‌هایی چون مشاوره، محرومیت‌زدایی، فرهنگی و عقیدتی، پشتیبانی و مطالبه گری و میز خدمت برگزار می‌شود.

اله‌بداشتی ابراز کرد: جامعه پزشکی با توان دانشجویان پزشکی و فارغ التحصیلان به اردوهای جهادی اعزام می‌شوند و با تجویز دارو و خدمات و پشتیبانی پزشکی ارائه خدمت دارند. 

وی گفت: فعالیت‌های بسیج سازندگی با عنوان طرح "کرامت" در طول سال ادامه دارد و 150 گروه‌ جهادی به صورت ۱۸ نفر سازماندهی شده اند و خدمات فرهنگی، اجتماعی، پزشکی و آموزشی خواهند داشت.  

این مسئول اذعان کرد: با بررسی چالش‌های استان بیابان‌زایی و ریزگردها برنامه بیابان زدایی در دست انجام است و پروژه آبرسانی و فرهنگی انجام می‌گیرد تا چهره شهرها به سمت رفع محرومیت انجام بگیرد.  

اختصاص بسته حمایتی ۱۰میلیاردتومانی
وی گفت: با همکاری هلال احمر، منابع طبیعی، محیط زیست، بخشداری‌ها، شهرداری و استانداری، کمیته امداد و فنی حرفه ای تفاهم‌نامه ای با سپاه امضا شده تا خدمات‌رسانی بسیار خوبی صورت بگیرد.

رئیس بسیج سازندگی استان قزوین تصریح کرد: دشمن تمام قد ایستاده تا نظام ما را زیر سوال ببرد و از وضعیت اقتصادی نامناسب سوءاستفاده می‌کند تا امید مردم به نظام و انقلاب را از بین ببرد.  

وی ادامه داد: جغرافیای هدف ما خدمت‌رسانی به مناطق کمتر توسعه یافته و برنامه ما مسجدمجور است و مساجد برای برقراری قرارگاه‌های خدمت رسانی پیشقدم هستند.  

اله‌بداشتی اذعان کرد: در دوره‌های قبل پزشکان عمومی در مناطق کم برخوردار حضور پیدا کرده اند و شرایط این مناطق را در حوزه پزشکی مورد سنجش قرار داده اند و برنامه ریزی شده تا پزشکان متخصص در این مناطق حضور پیدا کنند.  

وی اضافه کرد: تسهیلات بسیج سازندگی برای ایجاد مشاغل خانگی و خرد با سود کم به میزان ۳۰ میلیون تومان است. 

این مسئول اعلام کرد: هماهنگی‌های لازم صورت گرفته تا بانک سینا و توسعه تعاون تسهیلات کلان تا سقف یک میلیاردتومان پرداخت می‌شود؛ همچنین به میزان ۱۰میلیاردتومان بسته حمایتی با همکاری کمیته امداد برای ایجاد مشاغل پایدار درنظر گرفته شده است.  

وی در پایان گفت: رزمایش محمد رسول الله با حضور نیروهای بسیج آغاز می‌شود و اطلاع رسانی برنامه‌های این رزمایش با راه‌اندازی هشگ #رزمایش-خدمت انجام می‌گیرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان