۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین رزمایش بزرگ "محمدرسول الله" در قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۲۴۴۳۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۱۰ ساعت: ۱۳:۵۱ ↗ لینک کوتاه

جانشین فرماندهی سپاه استان قزوین:

رزمایش بزرگ "محمدرسول الله" در قزوین برگزار می‌شود

جانشین فرماندهی سپاه استان قزوین گفت: ۱۶ گردان بیت المقدس در این رزمایش حضور خواهند داشت که هر گردان ۲۳۶ نفر عضو دارد، رزمایش به صورت پراکنده در شهرستان‌های البرز و تاکستان و آبیک و قزوین برگزار می‌شود.

رزمایش بزرگ "محمدرسول الله" در قزوین برگزار می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ سرهنگ عباس برزگر، ظهر امروز(شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات ساختمان سپاه سابق اظهار کرد: کشور ما در شرایط کنونی دچار مشکلات زیادی به خصوص در حوزه اقتصادی است که هرکس در هر حوزه ای که در حال فعالیت است باید در مسیر حل مشکلات قدم بردارد.

وی افزود: در سال ۱۳۶۵اولین رزمایش محمدرسول الله با هدف اعزام نیروها به مناطق جنگی انجام شد و در سال جاری ما دومین رزمایش بزرگ محمدرسول الله را در سراسر کشور برگزار خواهیم کرد.

این مسئول بیان کرد: با توجه به ماموریت‌های نیروهای مسلح که آمادگی نظامی در فضاهای مختلف است تا اقتدار و عظمت آن برای روزهای سخت به نمایش گذاشته شود، دومین رزمایش بزرگ محمدرسول الله برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: از ۹ شهریورماه رزمایش کشوری گردان‌های بیت المقدس با رمز یا "محمد رسول الله" آغاز شده است که این رزمایش در استان قزوین صبح فردا(یکشنبه) به مدت ۲ روز آغاز شده و تا پایان شهریورماه در کل کشور ادامه دارد.

جانشین فرماندهی سپاه استان قزوین با بیان اینکه در هفته دفاع مقدس تجمع بزرگی به صورت هماهنگ کشوری انجام می‌گیرد، گفت: دشمن ۱۶ تریلیون تومان در منطقه هزینه کرد اما نتوانسته است مقابل نفوذ انقلاب اسلامی ایستادگی کند و به اهداف مدنظر خود در کشورهای خاورمیانه دست پیدا کند.

وی ادامه داد: صبح فردا(یکشنبه) فراخوان رزمایش به مقرهای گردان اعلام می‌شود و ظهر در ادوگاه‌ها مستقر شده و طی ۲ روز ماموریت‌های دفاعی امنیتی و خدماتی انجام می‌گیرد.

برزگر اذعان کرد: ارتقای سطح دفاعی بسیجیان، تقویت انسجام ملی، تضعیف دشمنان و نمایش توانمندی نیروهای بسیجی، نشان دادن اقتدار و عظمت و توانمندی نیروهای مسلح به دشمنان، آمادگی و ساماندهی نیروهای نظامی از اهداف این رزمایش است.

وی گفت: همزمان گروه‌های جهادی دانشجو طلبه فرهنگی دانش آموزی با تخصص و استعدادهای مختلف در کل استان و مناطق محروم اعزام می‌شوند و به مدت یک ماه محرومیت زدایی خواهند داشت.

حضور ۱۶ گردان بیت‌المقدس رزمایش
این مسئول بیان کرد: مرحله سوم رزمایش در هفته دفاع مقدس به صورت تجمع در یک زمان مشخص در کل کشور برگزار می‌شود که تجمع بسیجیان استان قزوین در ورزشگاه سردار آزادگان انجام می‌گیرد.

وی اظهار کرد: ۱۶ گردان بیت المقدس در این رزمایش حضور خواهند داشت که هر گردان ۲۳۶ نفر عضو دارد، رزمایش ما به صورت پراکنده در شهرستان‌های البرز و تاکستان و آبیک و قزوین برگزار می‌شود.

جانشین فرماندهی سپاه استان قزوین بیان کرد: رزمایش‌های ما در گردان‌ها با موضوعاتی چون امدادی، عملیاتی، نظامی و رزمی و آموزشی و امنیتی صورت می‌گیرد و ۱۵۰ تا ۱۷۵ گروه جهادی در حوزه پزشکی فرهنگی سازندگی و خدمات رسانی در شهرستان‌های مختلف حضور خواهند داشت و ارائه خدمات محرومیت‌زدایی به مناطق مختلف دارند.

وی گفت: یکی از اهداف اصلی ما نشان دادن توانمندی کشور در مقابل دشمن است، این نکته در طول یک ماه نیروهای غیرموظفی و مردمی در حوزه دفاعی توانمندی خود را به رخ دشمن می‌کشند این موضوع در دل دشمن هراس ایجاد خواهد کرد.

برزگر در پایان ابراز کرد: هرکس به انقلاب و قانون اساسی اعتقاد دارد و علاقه‌مندان به نظام است و در شرایط سخت پای دفاع و پشتیبانی از نظام و انقلاب خود حضور خواهند داشت و این حضور همراه با وحدت و اقتدار و عظمت ملت ایران در مقابل آن شکست دشمنان است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان