۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین تغذیه نامناسب عامل ۳۵ درصد سرطانها در بدن است
کد خبر: ۳۲۴۰۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

بررسی و درمان بیماری سرطان از نگاه استاد طب سنتی:

تغذیه نامناسب عامل ۳۵ درصد سرطانها در بدن است

دکتر سید نورالدین یوسفی گفت: ویتامین c در بیماران سرطانی موثر و باعث کاهش افسردگی و بیماریهای روحی می‌شود و یکی از عوامی زیست محیطی در ایجاد سرطان انواع خوراک های نامناسب می باشد و این عامل مسئول ۳۵ درصد سرطانها در بدن است.

تغذیه نامناسب عامل ۳۵ درصد سرطانها در بدن است

دکتر سید نورالدین یوسفی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار سرویس اجتماعی صبح قزوین، درخصوص تعریف بیماری سرطان از نگاه طب سنتی اظهار داشت: سرطان مرضی است سوداوی در اندازه بادام یا شاید کوچکتر که به تدریج بزرگتر می‌شود به رنگ کبودی شدید و ریشه ای شبیه خرچنگ در بدن فرو رفته و محکم می‌شود.

وی در ادامه افزود: نوعی از بیماری سرطان با درد شدید همراه است و نوعی دیگر بی درد و کم درد است؛ آنچه در بدن ریشه می‌کند از سودا است و عفونت می‌کند ولی آنچه از بلغم در بدن تولید می‌شود سوزنده است و سرباز نمی‌کند که می توان به بدخیم و خوش خیم دسته بندی کرد که این تعریف تاز نگاه طب سنتی می‌باشد.

دکتر طب سنتی کشور به درمان بیماری سرطان اشاره کرد و ابراز داشت: باید بدن از خلط سودا تنقیه داده شود و به تدریج در اصطلاح حال کبد تلاش کرد آش جوی دو سر اگر با سرکه که حالت خنکی دارد مخلوط و میل شود درمان خوبی خواهد بود.

وی با بیان اینکه مشکل سرطان ویروسی، و ویروس آن گرم است و معمولا باید با طبیعت خنک به جنگ آن رفت اذعان داشت: برای اینکه بخواهیم برای همیشه از معرض این بیماری مهلک در امان باشیم باید به ندای آسمانی که امام علی(ع) فرمود، شکم های خود را گورستان حیوانات قرار ندهید گوش فرا دهیم، یعنی در مصرف گوشت افراط نشود.

دکتر یوسفی ادامه داد: مصرف خوراک های آبپز همراه سبزیجات، حبوبات، نان های سبوس دار، روغن های گیاهی همچون کنجد و زیتون، میوه هایی چون( انگور، لیموترش، توت فرنگی وحشی، تمشک، توت سفید، خربزه، گردو، فندق، پیاز خام، کاسنی، کاهو،جوی دو سر، عسل) استفاده شود، این خوراکی هایی است که از طریق طب سنتی باید به کار برد.

وی در ادامه گفت: از نظر گیاهانی که برای درمان سرطان استفاده می‌شود گیاهی به نام بلادون، آویشن، مرزنجوش، کاکلک، خار شتر، عناب، مزروع البنج باید بهره برد، بحث دیگر درباره بیماری این است که دانشمندان معتقدند که عوامل زیست محیطی و انواع خوراک ها نقش مهمی در ایجاد 90 درصد سرطانها دارد.

کارشناس طب نوین کشور با بیان اینکه حدود 20 درصد مرگ و میرها به علت سرطان است که روز به روز در حال افزایش است خاطرنشان کرد: در حال حاضر روش های معمولی که در کتب پزشکی برای درمان بیان شده محدود به اقداماتی چون جراحی، سوزاندن موضع سرطانی از طریق پرتو افکنی یا مسموم کردن از طریق شیمی درمانی است.

وی افزود: برخی از انواع سرطان ها که اگر پیشرفت نکرده باشد با این روشها می‌توان درمان شود، اما برخی دیگر به این روشها جواب مثبت نمی‌دهند و ظاهرا همان انواعی هستند که قسمت عمده مرگ و میرها از آنهاست؛ مانند سرطان پیشرفته ریه، سینه و روده؛ نکته مهم و علمی قابل بیان این است که همه مردم جامعه به نوعی با سرطان سر و کار دارند یعنی در بدن همه انسانها سلول‌های سرطانی وجود دارد.

استاد دانشگاه تهران به تشریح فرضیه ایجاد سرطان در بدن پرداخت و ابراز داشت: سلول هایی که به سرعت یاغی شده و از قوانین نظم بدن انسان پیروی نمی‌کنند ولی در بدن های سالم، با نشاط و قوی سیستم دفاعی و قوی و خودکار بدن کارساز بوده و پیش از اینکه سلول‌های سرطانی در قسمتی از بدن تجمع پیدا کند و موفق به تشکیل تومور شوند، از بین می‌روند.

وی در ادامه اذعان داشت: در صورتی که در بدن‌های ضعیف و غیر مقاوم عامل سرطان پیروز شده و سلول های ناحیه ای از بدن سرطانی و در نهایت تومور بدخیم ایجاد می‌شود طبق نظر اکثر دانشمندان سرطان شناس حدود 90 درصد سرطانها از عوامل زیست محیطی ایجاد می شود.

دکتر یوسفی ادامه داد: یکی از عوامی زیست محیطی انواع خوراک های نامناسب می باشد و این عامل مسئول 35 درصد سرطانها در بدن است بنابراین مهمترین روش این است ضمن دوری از عوامی سرطانزای محیط، رژیم غذایی مناسب انتخاب شود تا توانایی بدن را برای انهدام سلول های سرطانی افزایش دهد.

وی اضافه کرد: ولی از نظر علمی تنها داشتن رژیم غذایی مناسب برای پیشگیری از سرطان مناسب نیست بلکه باید بگوییم رژیم غذایی مناسب عامل موثری برای ایجاد بهترین شرایط برای انسان است تا بدن بتواند با تقویت سیستم دفاعی خود و ضد سرطانی سلامت را به انسان برگرداند به عبارتی در یک انسان سالم که خوراک مناسب دارد عامل سرطان مقهور سیستم دفاعی می‌شود.

کارشناس طب نوین کشور در ادامه یادآور شد: بدیهی است تقویت سیستم دفاعی بدن هم از این طریق و هم از راه تقویت روح و شادی بیمار با مصرف خوراکی های مناسب در این زمینه سهم خوبی دارد، تجربیات پزشکی نشان می‌دهد افسردگی و یاس در زندگی در اغلب بیماران سرطانی دیده می‌شود که همین عامل مهمی در تضعیف سیستم ایمنی می‌باشد و در نتیجه سرکوب دفاع بدن در مقابله بیماری است.

وی ابراز داشت: در مسئله خوراک درمانی سه هدف دارد که عبارتست از تقویت سیستم دفاعی بدن، جلوگیری از ورود آسیب بیشتر به سلولها یا پرهیز از مصرف خواراک های سرطانزا، تحریک بدن برای دفع هر چه سریعتر مواد سمی و فضولات از خون است.

کارشناس تغذیه دانشگاه تهران با اشاره به اینکه برای کسی که سرطان دارد حجامت را تجویز می‌کنیم تا فضولات از خونش دور شود گفت: یا بیمار باید با تنقیه از روده سموم بدنی را خارج کند زیرا بیمار سرطانی از یبوست رنج می‌برد، می‌توان گفت تقویت افزایش سیستم دفاعی بدن را چه چیزهایی بالا می‌برد؟ برخی ویتامین ها، مانند E ,D,A و عنصر سلنیوم و یک اسید آمینه گلوتاتیرون، اینها اثر ضد اکسیدکننده در بدن دارند.

وی افزود: در حال حاضر عامه دانشمندان معتقدند استفاده ار رژیم غذایی حاوی ویتامین آ گیاهی یعنی بتاکاروتن که بدن از وجود آن فقیر است از بهترین اقدامات می‌باشد، ویتامین  A و E نه تنها فعایت سیتم دفاعی بدن را تحریک می‌کنند بلکه تا حدودی دارای خاصیت ضد تومور هم هستند فعالیت ضد سرطانی سلنیوم کمی متفاوت است و اثر عمده اش در بدن بالا بردن آثار ویتامین E بدن است که اگر به مقدار کافی مصرف شود مقدار آنزیم ضد سرطان به نام گلوتاتین پروتانیوز را که توسط بدن به طور طبیعی تولید می‌شود را افزایش می‌دهد.

دکتر یوسفی ادامه داد: چون اسید آمینه گلوتاتیون برای ساختن این آنزیم لازم است، مصرف مکمل های گلوتاتیون به میزان محسوسی موجب کوچک شدن تومورهای سرطانی می‌شود.

وی با بیان اینکه ویتامین c در بیماران سرطانی موثر و باعث کاهش افسردگی و بیماریهای روحی می‌شود اذعان داشت: با این ویتامین ها می‌وان سلامت سلول های بدن را افزایش داد هم در تحریک سیستم دفاعی خودکار بدن موثرند و هم از طریق غیرفعال کردن رادیکال های آزاد که عوامل اکسیداسیون در بدن هستند و از وارد آمدن آُسیب به سلولهای سالم جلوگیری می‌کنند.

استاد طب نوین کشور به تعریف رادیکال های آزاد پرداخت و گفت: رادیکالهای آزاد اتم مولکول هایی هستند که به تعداد زیاد توسط عوامل آلوده کننده در بدن ایجاد می‌شوند خطرشان این است که سلول های بدن را مانند گلوله تفنگ نشانه گرفته و منهدم می‌کنند که اثرشان از گلوله های معمولی هم بدتر است.

وی در ادامه ابراز داشت: به دلیل اینکه این رادیکال ها به سرعت تکثیر می‌شوند یکی از دلایلی که ورود پرتوهای هسته ای به بدن خطرناک است این مسئله می‌باشد، این پرتوها عاملی برای آزاد شدن تعداد زیادی از این رادیکال ها در بدن می‌شوند که آنها علاوه بر انهدام سلولها می‌توانند از طریق تحت تاثیر قرار دادن DNA ایجاد تغییرات شگرفی در بدن کند.

استاد دانشگاه تهران یادآور شد: در بیماران سرطانی خیلی مهم است که از پیشرفت بیماری و افزایش سلول های سرطانزا جلوگیری کرد عوامل سرطانزا ممکن است از طریق خوراکی ها، هوا، آّب و وسایل منزل، داروهای شیمیایی و فرآورده های صنعتی به بدن منتقل شود همین مواد منبع غنی رادیکال های مخرب و اکسید کننده هستند.

وی با بیان اینکه شاید به طور کامل نتوانیم از دسترسی به این مواد اجتناب کرد خاطرنشان کرد: اما می‎توانیم استفاده از این موارد را با به کار بردن تهمیداتی کمتر کرد فرآورده های صنعتی مانند انواع رنگ مو، پلاستیک های نرم و سفت، وسایل زیبایی، رنگ صنعتی و واکس ها، حلال ها، مرکب های چاپ، اشعه ایکس، پرتوهای رادیواکتیو اگر در تماس طولانی مدت با انسان قرار بگیرند ممکن است باعث سرطان شوند.

این استاد تغذیه دومین مسئله را پاک کردن سموم از مواد خوراکی برشمرد و تصریح کرد:  برخی از مواد خوراکی ممکن است در دفع سموم از بدن موثر باشند آلودگی های داخلی بدن، مسمومیت های خونی موجب می‌شود انرژی حیاتی بدن برای مبارزه با سلول های بیماری زا کاهش یابد.

وی در ادامه افزود: با خوردن ویتامین c از طریق ترکیب آن با آنزیم های کبد می‌توانیم از عوامل ضد سم طبیعی بهره مند شویم برای استفاده از رژیم های غذایی ضد سرطان می‌توان از میوه جات تازه، سبزیجات تازه که بدون مواد شیمیایی تولید شده به کار برد؛ در این نوع از رژیم های غذایی معمولا در سه ماه اول مصرف فرآورده های حیوانی مانند ماست طبیعی و شیرین ممنوع است.

دکتر یوسفی ادامه داد: در این دوران تاکید زیادی بر مصرف رژیم گیاهی می‌شود به دلیل اینکه پروتئین در سوخت و ساز بدن مواد غیر تمیز از خود به جای می‌گذارد که باید دفع شوند حیوانات خوراکی خود را تمیز مصرف نمی‌کنند بنابراین مواد آلوده با علوفه وارد بدن شده و خطرناک خواهد بود.

وی به موارد منع موارد خوراکی در درمان سرطان اشاره کرد و یادآور شد:  مصرف ماهی هایی که در آّب های آلوده زندگی می‌کنند، رژیم ضد سرطان مصرف گوشت قرمز به دلیل اینکه اسید چرب زیادی دارد منع می‌شود، زیرا زمینه تضعیف سیستم ایمنی بدن را فراهم می‌کند همچنین از روغن هاتی داغ شده نباید استفاده کرد به خصوص روغن های سرخ کردنی که اسید چرب اشباع نشده دارند.

دکترای طب نوین کشور در پایان اظهار داشت: این روغن های که با مصرف شان چند اتصال مضاعف که منبع تشکیل رادیکال های آزاد است تشکیل می‌شود و با داغ شدن این رادیکال ها مسئله ساز خواهند شد؛ این موارد اگر رعایت شوند در پیشگیری و درمان انواع سرطانها موثر است.

انتهای پیام/2002/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان