۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین آیا شورای عالی امنیت ملی با رسانه‌های تفرقه افکن برخورد می‌کند؟
کد خبر: ۳۲۴۰۱۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۷ ساعت: ۱۶:۵۰ ↗ لینک کوتاه

تلاش روزنامه‌های زنجیره ای برای ایجاد تفرقه میان ایران و عراق؛

آیا شورای عالی امنیت ملی با رسانه‌های تفرقه افکن برخورد می‌کند؟

رابطه گرمی که بین مردم ایران و عراق به وجود آمده، خوشایند آمریکا و دولت‌های غربی نیست و با تغییرات به وجود آمده در پارلمان عراق جریان‌های غربگرا در ایران و عراق امیدوار شده‌اند تا این روابط را برهم بزنند.

آیا شورای عالی امنیت ملی با رسانه‌های تفرقه افکن برخورد می‌کند؟
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛ تشکیل حشدالشعبی( بسیج مردمی) در کشور عراق، شکست داعش و گروه‌های تروریستی در این کشور با کمک مستشاران نظامی ایران و راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی و میزبانی مثال‌زدنی مردم عراق از زوار به خصوص زوار ایرانی همه از عواملی هستند که در چند سال اخیر موجب به وجود آمدن وحدتی چشمگیر میان مردم ایران و عراق شده‌اند، به طوری که در خانه هر عراقی می‌توان یک تصویر از رهبر انقلاب، امام خمینی یا سردار قاسم سلیمانی مشاهده کرد.

رابطه گرمی که بین مردم ایران و عراق به وجود آمده، خوشایند آمریکا و دولت‌های غربی نیست و با تغییرات به وجود آمده در پارلمان عراق جریان‌های غربگرا در ایران و عراق امیدوار شده‌اند تا بتوانند با برهم زدن روابط ایجاد شده میان دو کشور و اُلفت میان دو ملت، زمینه را برای تامین منافع کشورهای غربی فراهم کنند.

عملیات روانی و فضاسازی رسانه‌ای یکی از اصلی‌ترین حربه‌های جریان غرب‌گرا برای ایجاد تخاصم بین دو ملت ایران و عراق است حربه‌ای که در ماه‌های اخیر به کرّات شاهد آن بوده‌ایم و آنچه در این میان جالب توجه است حمایت تمام قد برخی روزنامه‌های داخلی از این حربه و کمک آن‌ها به ایجاد این تخاصم و تکمیل پازل عملیات روانی غرب است.

دروغ اول: انتقال آب ایران به عراق!

تیرماه سال جاری بود که اخباری مبنی بر قطع شدن و شور شدن آب استان خوزستان در رسانه‌ها منتشر شد، این اتفاقات با واکنش‌های مختلف مردم و سیاسیون همراه بود و تنها راهکار دولت در آن ایام رایگان کردن آب برای مردم خوزستان و توزیع آب بسته‌بندی شده در این استان بود.

همزمان با انتشار اخبار قطعی آب و اعتراضات مردم، تصاویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که حاکی از انتقال آب ایران به بصره بود، برخی از مردم پس از دیدن این تصاویر اقدام به شکستن خط لوله آب کردند و این درحالی بود که خط لوله مذکور خطوط لوله "طرح غدیر" بود که برای تامین آب شرب مردم خرمشهر و آبادن احداث شده بود.

در این بین برخی گروه‌های تجزیه‌طلب و تروریستی مانند "الاحواز" هم از فرصت به وجود آمده سوء استفاده کرده و ضمن تخریب شبانه مخازن آب در طی روز به طور مسلحانه در خیابان‌های اهواز حاضر می‌شدند و اقدام به تیراندازی به سمت مردم و مامورین نیروی انتظامی می‌کردند.

دروغ دوم: استفاده جنسی مردان عراقی از زنان ایرانی!

طی روزهای گذشته روزنامه‌های شرق و شهروند با انتشار اخبار و گزارش‌هایی از استفاده جنسی مردان عراقی از زنان ایرانی در منطقه اروند و شهرهای مشهد و قم خبر دادند، خبری که به سرعت مورد توجه کاربران ضد انقلاب شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت و باعث داغ شدن هشتگ‌هایی با همین مضمون شد.

در بخشی از گزارش روزنامه شهروند آمده است: "از دی ماه پارسال اروپایی‌ها کمتر به ایران سفر می‌کنند و در عوض با کاهش ارزش ریال، سفر عراقی‌ها به کشور ۹۰ درصد بیشتر از قبل شده است. این آمد و شدها اگرچه باعث رونق اقتصادی شده اما در خوزستان و خراسان رضوی، حاشیه‌هایی به همراه داشته است. از شایع‌شدن ازدواج موقت گردشگران عراقی با زنان ایرانی البته آماری در دست نیست و نمی‌توان تمام گردشگران را به یک چشم دید اما فعالان حوزه گردشگری می‌گویند اگرچه این مسأله همه‌گیر نبوده و جزئی است اما نمی‌توان انکارش کرد و باید پی راه حل بود."

محمد قانعی، رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی در بخشی از این گزارش حضور مردان مجرد عراقی در خانه مسافرها همراه با زنان ایرانی را تایید می‌کند و می‌گوید: در شهرهایی مثل مشهد و قم که زائرپذیر هستند، مراوده و مراجعه افراد غیرایرانی به خصوص عرب‌های عراق خیلی بیشتر مشهود است و حالا با مطرح شدن موضوع ازدواج موقت باید بیشتر مراقب باشیم."

روزنامه شرق هم در پی انتشار این گزارش در صفحه رسمی توییتر خود نوشت: "تایید ادعای استفاده جنسی مردان عراقی از زنان ایران در منطقه آزاد اروند می‌توان رد خانه‌هایی را گرفت که برای استفاده جنسی از زنان به راه می‌افتد. رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی:در مورد ازدواج موقت عراقی‌ها با زنان ایرانی باید بیشتر مراقب باشیم"

روزنامه شرق پیش از این خبر وقوع زمین‌لرزه‌ای در مرز ایران و عراق که موجب به وجود آمدن خسارات بسیاری در استان کرمانشاه شده بود را با تیتر جهت‌دار " زلزله عراق ایران را لرزاند" منتشر کرده بود.

بررسی کاربرانی که در فضای مجازی به شایعات منتشر شده توسط روزنامه شهروند و شرق دامن می‌زنند به همراه مشاهده توهین‌های بی‌‌شرمانه آن‌ها به ائمه اطهار هم می‌تواند معانی بسیاری در پس خود داشته باشد و سوال اصلی اینجاست که مسئولان دستگاه‌های امنیتی و همچنین شورای عالی امنیت ملی چرا نسبت به انتشار چنین شایعاتی توسط روزنامه‌های داخلی بی‌تفاوت عمل می‌کنند در حالی که به خوبی می‌دانند چنین شایعاتی مستقیما قدرت منطقه‌ای کشور را نشانه گرفته‌اند.

انتهای پیام/2002

منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان