۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ساخت بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی به‌بخش خصوصی واگذار می‌شود/ وجود ۴۰۰پروژه نیمه‌تمام در قزوین
کد خبر: ۳۲۳۹۵۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۷ ساعت: ۱۲:۲۰ ↗ لینک کوتاه

معاون عمرانی استاندار:

ساخت بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی به‌بخش خصوصی واگذار می‌شود/ وجود ۴۰۰پروژه نیمه‌تمام در قزوین

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین گفت: ۴۰۰ پروژه دولتی نیمه تمام در استان وجود دارد که ۲۵۰۰میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل آن نیاز است.

ساخت بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی به‌بخش خصوصی واگذار می‌شود/ وجود ۴۰۰پروژه نیمه‌تمام در قزوین
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ علی فرخ زاد در نشست خبری که پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) به مناسبت هفته دولت در سالن جلسات مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اولویت‌ها در بحث پروژه‌های عمرانی، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام استانی است.

وی افزود: پیش‌بینی شده که مشارکت بخش‌های خصوصی را در پروژه‌های دولتی داشته و بسیاری از پروژه‌ها را به صورت تمام وقت با نیمه وقت واگذار کنیم و پروژه‌های درمانی با هماهنگی صورت گرفته به پزشکان دارای صلاحیت واگذار کنیم که یکی از پروژه‌های شاخص بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی است.

نزدیک به ۲۵۰۰ هکتار باغات سنتی در قزوین وجود دارد
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین تصریح کرد: پروژه‌های ورزشی، فرهنگی، تالار شهر و پروژه‌های آب و فاضلاب محمودآباد و شال به صورت مشارکتی شروع کردیم و به طور کلی در این پروژه‌ها واگذاری به بخش خصوصی کاملا مشهود است.

وی عنوان کرد: ۴۰۰ پروژه دولتی نیمه تمام در استان وجود دارد که ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل آن نیاز دارد، که با توجه به قیمت‌های قبل از افزایش، نزدیک به ۱۰ سال وقت برای تکمیل پروژه ها نیاز بود که امیدواریم با واگذاری به بخش خصوصی این کار را در یک پروسه زمانی ۳ ساله انجام دهیم.

فرخ زاد بیان کرد: اهتمام خاصی برای بازآفرینی شهری در محله‌های ناکارآمد شهری در نظر گرفته شده است و طرح مسکن امید از پروژه‌های است که در استان برای این کار زمین‌های مناسبی پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: دولت اختیار خاصی به استان‌ها داده است که اگر هر دستگاهی ملک و زمینی بلااستفاده داشته باشد می‌توانیم به صورت مستقیم به نام پروژه بازآفرینی در قالب طرح مسکن امید اجرایی کنیم که در این راستا چندین زمین شناسایی شده است.

این مسئول عنوان کرد: یکی دیگر از اتفاقاتی که در بحث پروژه‌های عمرانی در سال ۹۷ اتفاق افتاده است یکسان سازی پروژه‌ها در برگزاری مناقصات، عقد قراردادها و روش‌های اجرایی بوده است و شهرداری‌ها ملزم شدند تا با این روش کار کنند.

وی تصریح کرد: توجه خاص به عمران و آبادانی روستاها ویژگی دیگری است که توانستیم در این زمینه تحول جدی داشته باشیم و ۳۰ درصد از کل اعتبارات ارزش افزوده به روستاها تعلق می‌گیرد؛ به طوریکه بسیاری از کوچه‌های خاکی روستاها آسفالت شده است و امسال و سال آینده مابقی کوچه های خاکی روستاها، آسفالت می‌شوند.

فرخ زاد بیان کرد: افتتاح تجهیز خانه‌های ورزشی روستایی در۳۰ روستا یکی دیگر از اقداماتی است که با همت دفتر روستایی رخ داده است.

این مسئول عنوان کرد: باتوجه به اینکه شاهد تخلفات مختلفی در سطح ساخت و ساز شهری هستیم، با هماهنگی صورت گرفته و برگزاری نشست مشورتی، اکنون وحدت رویه در ساخت و سازهای شهری ایجاد شده و نظم خاصی یافته است.

وی بیان کرد: حفظ باغات سنتی بسیار مورد توجه است و براساس سیاست‌های استاندار که به ما ابلاغ کردند به هیچ عنوان تغییر کاربری از فضای سبز به کاربری‌های دیگر نخواهیم داشت و اگر تغییری هم بخواهد ایجاد شود باید در شورای برنامه‌ریزی استان مصوب شود.

فرخ زاد در ادامه گفت: برای این کار نزدیک به ۱۰۰ هکتار از بالای اتوبان برای تامین منابع مالی و باغ‌‌های معوض برای باغداران در نظر بگیریم تا قسمت‌هایی که آسیب پذیر بوده و در معرض خطر هستند تملک کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین در پایان گفت: نزدیک به ۲۵۰۰ هکتار باغات سنتی در قزوین وجود دارد که ۵۰۰ هکتار آن در معرض خطر است مناطقی که در حاشیه بلوارها بوده و احتمال تغییر کاربری دارند تا به نوعی تملک کنیم.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان