۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین "غدیرخم" مظهر ولایت الهی است/ امامت نیاز اصلی بشر برای رهایی از گمراهی‌هاست
کد خبر: ۳۲۳۸۹۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۷ ساعت: ۸:۱۳ ↗ لینک کوتاه

مدیر حوزه علمیه قزوین:

"غدیرخم" مظهر ولایت الهی است/ امامت نیاز اصلی بشر برای رهایی از گمراهی‌هاست

مدیر حوزه علمیه قزوین با تأکید بر شناخت جایگاه امامت گفت: یکی از نیازهای ضروری بشر امروز برای رهایی از گمراهی‌ها بحث ولایت و امامت است زیرا امام انسان را به بهترین راه هدایت می‌کند.

"غدیرخم" مظهر ولایت الهی است/ امامت نیاز اصلی بشر برای رهایی از گمراهی‌هاست
حجت‌الاسلام عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین با اشاره به برکات عیدغدیرخم اظهار کرد: بحث ولایت از ضروری ترین موضوعات زندگی است و حیات انسان بستگی به ولایت او دارد.

وی افزود: ولایت امیرالمومنین علی (ع) همان ولایت خداوند متعال است که از طریق این امام بزرگوار به بشریت رسیده و ما می‌توانیم از طریق ایشان خدا را بشناسیم و به خدا نزدیک شویم.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین اضافه کرد: عید غدیرخم که روز معرفی حضرت امیرالمومنین علی(ع) به عنوان ولی و امام مسلمانان است به قدری اهمیت دارد که پیامبر اکرم(ص) در خطبه غدیریه فرمودند «این خبر را حاضرین به غایبین برساندند» بنابراین اطلاع‌رسانی و ترویج غدیر و بزرگداشت آن وظیفه هر مومنی است.

عباسی با بیان اینکه در قرآن کریم ولایت به دو قسم تقسیم می‌شود، ادامه داد: یکی ولایت الهی و دیگری ولایت شیطانی که این دو ولایت با هم قابل جمع نیست؛ بنابراین اگر ما زیر پرچم ولایت امیرالمومنین(ع) قرار نگیریم خودبخود وارد ولایت شیطان می‌شویم.

ولایت و امامت تکمیل کننده رسالت است

وی با بیان اینکه عید غدیرخم مظهر ولایت الهی و حجت خداوند است، عنوان کرد: بحث نصب امیرالمومنین(ع) به امامت در روز غدیر یک برنامه الهی است که پیامبر اکرم(ص) مأمور به ابلاغ آن به جامعه بشریت بودند و وقتی انتخاب امیرالمومنین (ع) الهی شد، معلوم می‌شود این انتخاب، انتخاب اصلح بوده و بحث شایسته سالاری مطرح است.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: این ولایت به قابل اهمیت است که خداوند متعال در آیه شریفه قرآن کریم خطاب به پیامبر فرمود «اگر این کار را انجام ندادی رسالتت را به انجام نرساندی » بنابراین معلوم می‌شود ولایت و امامت تکمیل کننده رسالت است.

عباسی با تأکید بر شناخت جایگاه امامت گفت: یکی از نیازهای ضروری بشر امروز برای رهایی از گمراهی‌ها بحث ولایت و امامت است؛ زیرا امام انسان را به بهترین راه هدایت می‌کند بنابراین اگر ما امام را بشناسیم و از او پیروی کنیم بهترین راهکارهای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، خانوادگی و اخلاقی در اختیار ما قرار می‌گیرد.

وی افزود: همچنین با در اختیار داشتن این راهکارهای مناسب بسیاری از ناهنجاری‌های جامعه نیز از بین می‌رود.

مدیر حوزه علمیه قزوین یادآورشد: امید آن است که در این جشن‌ها و مراسم‌هایی که به مناسبت عید غدیرخم برگزار می‌شود معارف مربوط به ولایت امیرالمومنین(ع) بیان شده و این مراسم‌ها فرصتی باشد تا ایمان و اعتقاد خود را نسبت به آن حضرت مستحکم‌تر کنیم.
انتهای پیام/4001
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان