۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین فاز اول تقاطع غیرهمسطح امام رضا(ع) بزودی افتتاح می‌شود
کد خبر: ۳۲۳۷۵۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۶ ساعت: ۱۴:۱۱ ↗ لینک کوتاه

شهردار قزوین:

فاز اول تقاطع غیرهمسطح امام رضا(ع) بزودی افتتاح می‌شود

شهردار قزوین افتتاح فاز اول تقاطع غیرهمسطح امام رضا(ع) در آینده نزدیک خبر داد، و گفت: احداث پروژه کمربندی شرق طبق برنامه زمان بندی پیشرفت خوبی دارد و این پروژه ترافیک شمال شهر را ساماندهی خواهد کرد.

فاز اول تقاطع غیرهمسطح امام رضا(ع) بزودی افتتاح می‌شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ علی صفری، ظهر امروز(سه شنبه) در آئین بهره‌برداری و کلنگ‌زنی پروژه‌های شهری اظهار کرد: مدیریت شهری جدید قزوین از ابتدای آغاز فعالیتش به دنبال ایجاد محلی مناسب برای تجمع، همفکری هنرمندان بود و این وعده را دادند که خانه هنرمندان در شهر قزوین احداث شود و اکنون این مهم محقق شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای تاریخ هنر نقش اساسی در زندگی همه انسان‌ها داشته و حیات مدنی انسان‌ها با هنر پیوند خورده است، افزود: در دنیای مدرن هم هنر نقش اساسی در ارتقاء کیفیت زندگی انسان‌ها دارد چراکه زبان هنر به عمق جان انسان نفوذ پیدا و جامعه را دچار یک تحول اساسی می‌کند.

شهردار قزوین با تصریح اینکه شهرها موجودات زنده هستند، بیان کرد: جان و روح یک شهر بر جسم و کالبد یک شهر اولویت دارد.

وی تصریح کرد: روابط بین شهروندان و شهر را اجزاهای مختلف و المان‌ها تنظیم می‌کنند؛ اگر اجزاء و المان‌های یک شهر هنرمندانه ساخته شود می‌توان گفت آن شهر یک شهر هنری است.

این مسئول تاکید کرد: کالبد یک شهر به تنهایی برای مدیریت شهری مهم نیست چراکه روح یک شهر می‌تواند کیفیت زندگی شهروندان را ارتقاء دهد و هنر تعیین کننده این نقش اساسی است.

وی با اشاره به اینکه هنرمندان چراغ و راهنمای انسان‌ها هستند، افزود: مدیریت شهری قزوین به دنبال هنر سفارشی نیست بلکه به دنبال هنری است که توسط هنرمندان خلق شده باشد.

تبدیل خانه‌های تاریخی به مراکز فرهنگی و هنری در آینده نزدیک

صفری با بیان اینکه خانه هنرمندان محلی برای تبادل افکار و ارتباط هنرمندان و اصحاب فرهنگ و رسانه است، گفت: خانه هنرمندان محلی برای کشف و استعداد‌یابی بسیاری از جوانان و نوجوانان هنرمند شهر قزوین خواهد بود تا بتوانند در سطح بین المللی و ملی فعالیت کنند.

وی توصیه کرد: با توجه به اینکه هنرمندان سفیران فرهنگی هستند، خانه هنرمندان ارتباط با سفارت‌خانه‌ها و مراکز بین‌المللی را در برنامه کاری خود داشته باشند تا بتوانند تبادلات فرهنگی را در سطح بین‌المللی توسعه دهند.

این مسئول ادامه داد: شهرداری قزوین تمایل به دخالت در امور فعالیت خانه هنرمندان نیست، بلکه مدیریت شهری نقش تسهیل‌گری و پشتیبانی دارد و بدون هیچ دخالتی مدیریت این خانه را به خود هنرمندان واگذار می‌کند.

وی تصریح کرد: شهر بدون هنر یک شهر مرده است و امیدواریم بتوانیم با کمک همه هنرمندان پوسته‌های که به دور شهر پیچیده برداریم و شهر قزوین را به یک شهر هنری تبدیل کنیم.

شهردار قزوین در ادامه به بهره برداری از 2 بوستان محلی در ناحیه مینودر و احداث بوستان آموزش شهروندی با تاکید بر پسماند اشاره و بیان کرد: علی‌رغم محدودیت‌های مالی عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی ادامه دارد.

وی از افتتاح فاز اول تقاطع غیرهمسطح امام رضا(ع) در آینده نزدیک خبر داد، و گفت: احداث پروژه کمربندی شرق طبق برنامه زمان بندی پیشرفت خوبی دارد و این پروژه ترافیک شمال شهر را ساماندهی خواهد کرد.

این مسئول بیان کرد: احیای محلات و احداث خانه‌های فرهنگ در نواحی منفصل شهری از برنامه های مهم مدیریت شهری قزوین است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان