۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین حریق در جنگل‌های بلوط منطقه طارم سفلی مهار شد
کد خبر: ۳۲۳۶۹۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۶ ساعت: ۹:۱۲ ↗ لینک کوتاه

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری قزوین:

حریق در جنگل‌های بلوط منطقه طارم سفلی مهار شد

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری قزوین از اطفای حریق در جنگلهای بلوط منطقه طارم سفلی خبرداد.

حریق در جنگل‌های بلوط منطقه طارم سفلی مهار شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ بخشی از مراتع و محدوده جنگلی در منطقه طارم سفلی در استان قزوین عصر روز گذشته(دوشنبه) دچار حریق شد. 

با وقوع این حادثه اکیپ‌های اداره آبخیزداری و مناطبع طبیعی استان قزوین با اعزام به منظقه با کمک افراد محلی حریق ایجاد شده را اطفا کردند.

قدرت الله مهدیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: با اقدام به موقع اداره کل مدیریت بحران و دستگاه‌های امدادی حریق گسترده در جنگل‌های بلوط منطقه طارم اطفا شد.

وی افزود: در حوالی ساعت ۴۵ : ۱۴ روز گذشته متاسفانه جنگل‌های ارزشمند و محدود بلوط استان طعمه حریق شده بود که با بلافاصله بعد از اطلاع با انجام هماهنگی‌های لازم همکاران ادارات کل منابع طبیعی، محیط زیست، بخشداری،بسیج و نیروی انتظامی به همراه جمعی از نیروهای محلی در صحنه حاضر شده و به اطفا حریق پرداختند.

این مسئول بیان کرد: خوشبختانه این حریق در ساعت ۲۰: ۱۹ دقیقه روز گذشته(دوشنبه) اطفا و این گنجینه ارزشمند استان از نابودی نجات یافت.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری قزوین اذعان کرد: کارشناسان درحال بررسی علل آتش سوزی و همچنین وسعت خسارات وارده هستند.

وی عنوان کرد: با توجه به گرمای زیاد هوا و عدم بارندگی، مراتع و جنگل‌های استان در معرض خطر آتش سوزی بوده که متاسفانه کوچکترین غفلت و خطای انسانی می‌تواند احتمال بروز این رخداد را چندین برابر کند.

مهدیخانی در پایان از تمامی مسئولین و نیروهای امدادی که با اقدام به موقع این بخش از اکوسیستم طبیعی نادر در استان را نجات داده اند، قدردانی کرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان