۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین قزوین صاحب تیم فوتسال در لیگ یک کشور شد/ ۳.۵میلیارد تومان بودجه ورزشی شهرداری قزوین
کد خبر: ۳۲۳۳۰۳ نویسنده: سعید دقیقی تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۳ ساعت: ۹:۳۶ ↗ لینک کوتاه

سرمربی تیم کاسپین در مصاحبه با صبح قزوین:

قزوین صاحب تیم فوتسال در لیگ یک کشور شد/ ۳.۵میلیارد تومان بودجه ورزشی شهرداری قزوین

سرمربی تیم کاسپین قزوین گفت: با فعالیت تیم فوتسال با نام شهرداری قزوین در استان برند شهرداری در سطح کشور مطرح می‌شود و اولویت اصلی استفاده از بازیکنان بومی در این تیم است.

قزوین صاحب تیم فوتسال در لیگ یک کشور شد/ ۳.۵میلیارد تومان بودجه ورزشی شهرداری قزوین
سعید دقیقی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی صبح قزوین با اشاره به انتقال تیم فوتسال شاهد تهران به قزوین اظهار کرد: اعضای شورا به شهروندان قول داده بودند در کنار مباحث عمرانی و فرهنگی در مباحث ورزشی هم پاسخگوی نیازهای جامعه ورزشی قزوین باشند.

وی با بیان اینکه ورزش در 2 بُعد همگانی و قهرمانی تعریف می‌شود، افزود: در بُعد قهرمانی استان قزوین چهره‌های موفقی در رشته‌های مختلف ورزشی دارد که تعداد زیادی از آنان به دلیل عدم وجود امکانات در استان قزوین در سایر استان‌ها فعالیت می‌کنند.

عضو شورای شهر قزوین اضافه کرد: سعی کردیم بودجه ورزشی را افزایش دهیم به گونه‌ای که بودجه ورزشی شهرداری قزوین در سال جاری به 3.5 میلیارد تومان رسیده است که برای ورزش همگانی، قهرمانی و هزینه‌های جاری صرف می‌شود.

دقیقی ادامه داد: در جلسات کمیسیون ورزش و سلامت شورای شهر قزوین تصمیم به حمایت از چند رشته ورزشی پرطرفدار شد که از جمله آن‌ها می‌توان به فوتسال و والیبال اشاره کرد تا بتوانیم از این طریق تیم‌هایی را با نام شهرداری قزوین در استان فعال کنیم و امتیازهایی در سطح کشور داشته باشیم.

وی با بیان اینکه رشته‌هایی که انتخاب شده رشته‌های ورزشی گروهی است که از نظر طرفداری بین مردم جامعه در سطح بالایی قرار دارد، عنوان کرد: استان قزوین از دیرباز در رشته ورزشی فوتسال امتیاز خوبی داشت و حدود 25 بازیکن فوتسال مطرح قزوینی داریم که به دلیل عدم وجود تیم در قزوین الان در تیم‌های استان‌‎های دیگر بازی می‌کنند.

سرمربی تیم کاسپین قزوین تصریح کرد: با رایزنی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین و مدیریت ورزش با تمام سختی‌هایی که وجود داشت، امتیاز یک تیم فوتسال به نام شهرداری قزوین را خریداری کردیم تا در لیگ یک بازی کند.

دقیقی گفت: در سایر رشته‌های ورزشی همگانی و قهرمانی از جمله بسکتبال و والیبال هم امتیاز داریم که به شهرداری قزوین واگذار شده است.

وی بیان کرد: شهرداری قزوین در مقایسه با سایر شهرداری‌های کشور که تیم ورزشی اداره می‌کنند، بودجه کمی در اختیار دارد، اما علی‌رغم تمام این کمبودها تیم فوتسالی که در اختیار گرفتیم را به درستی مدیریت کنیم تا شهرداری قزوین در سطح کشور مطرح شود.

این عضو شورا افزود: هدف از خریداری تیم فوتسال برای شهرداری قزوین این است که چهره‌های مطرح قزوینی که در رشته ورزشی فوتسال فعالیت می‌کنند به استان برگردند و اولویت ما استفاده از بازیکنان بومی در این تیم است، اما برای تقویت تیم از بازیکنان و کادر غیربومی هم استفاده می‌کنیم.

دقیقی اضافه کرد: البته برخی از بازیکنان مطرح قزوینی هم اکنون با سایر تیم‌های فوتسال در سطح کشور قرارداد دارند که باید صبر کنیم قرارداد آن‌ها تمام شود تا بتوانند به تیم فوتسال شهرداری قزوین برگردند.

وی ادامه داد: بودجه‌ای که برای کل مباحث ورزشی همگانی و قهرمانی در نظر گرفته شده 1.5 میلیارد تومان است که فقط 300 میلیون تومان آن به تیم فوتسال اختصاص می‌یابد و مبلغ بسیار کمی است.

این مسئول اظهار کرد: با توجه به بودجه اختصاصی به تیم فوتسال شهرداری قزوین هر بازیکن این تیم کمتر از یک کارگر یا کارمند حقوق دریافت می‌کند.

وی گفت: با فعالیت این تیم فوتسال در قزوین ضمن اینکه برند شهرداری در سطح کشور مطرح می‌شود، با انجام هر بازی وحدت و شور و نشاط خاصی بین شهروندان ایجاد شده و با سوق دادن جوانان به سمت ورزش از بروز ناهنجاری‌ها و فساد توسط جوانان جلوگیری می‌شود.

سرمربی تیم کاسپین قزوین با اشاره به حمایت مجموعه مدیریت شهری از تیم فوتبال کاسپین بیان کرد: از شورای شهر و شهرداری قزوین به دلیل حمایت از تیم فوتبال کاسپین که در لیگ دسته 2 قرار دارد، تشکر می‌کنم.

وی در پایان یادآور شد: فوتبال به غیر از بُعد ورزشی ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی پیدا کرده است که امیدواریم با حمایت‌های شهرداری و شورای شهر قزوین تیم فوتبال کاسپین ارتقا جایگاه پیدا کند و با تلاش همه جانبه به لیگ دسته اول صعود کرده و این رشته ورزشی را در استان قزوین پویاتر کنیم.
انتهای پیام/4001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان