۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین بازدید از موزه تنوع زیستی محمدیه رایگان شد
کد خبر: ۳۲۳۳۰۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۳ ساعت: ۹:۳۲ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین:

بازدید از موزه تنوع زیستی محمدیه رایگان شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: به مناسبت هفته دولت بازدید از موزه تنوع زیستی شهر محمدیه به مدت یک هفته به صورت رایگان خواهد بود.

بازدید از موزه تنوع زیستی محمدیه رایگان شد
حسن پسندیده، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: با عنایت به فرا رسیدن هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره دو دولتمرد بزرگ شهیدان رجایی و باهنر، بازدید از موزه تنوع زیستی شهر محمدیه از روز شنبه سوم تا روز جمعه نهم شهریور ماه به مدت یک هفته رایگان خواهد بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین افزود: همه مردم می توانند در طول این هفته از ساعت 8 صبح تا ساعت 14 در محل موزه تنوع زیستی استان حضور یابند و با ذخایر جانوری استان آشنا شوند.

وی تصریح کرد: این موزه به منظور حفظ سوابق و ذخایر گیاهی و جانوری، تحقیق، توسعه محیط زیستی و همچنین انتقال اطلاعات، آگاهی، آموزش و تفریح عموم مردم و همچنین شناساندن هر چه بیشتر محیط طبیعی با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین و شهرداری محمدیه در دی ماه سال ۱۳۸۷ طراحی و پس از ۵ ماه افتتاح شد.

این مسئول اذعان کرد: حیواناتی که در اثر تصادفات جاده‌ای، شکار توسط شکارچیان غیرمجاز و یا دلایل دیگر تلف می‌شوند تاکسیدرمی شده و به موزه تنوع زیستی اداره حفاظت محیط زیست استان قزوین واقع در شهر محمدیه منتقل می‌شوند.
 
وی اذعان کرد: این موزه شامل سه بخش سالن ورودی، سالن اصلی و سالن آموزشی با مساحت ۴۰۰ متر مربع است که سالن اصلی آن با وسعت ۲۱۵ متر مربع دارای ۱۸ غرفه با ترکیبی از نقاشی، دیاروما و سه بخش ویترین نمایشی است.

پسندیده در پایان یادآور شد: سالن اصلی و ویترین‌ها با الهام از طبیعت استان قزوین و زیستگاه‌های طبیعی همراه با نمونه‌های جانوری، گیاهی، اسکلت، پنل و سنگ طراحی شده است به طوری که بازدید کنندگان با مراجعه به این موزه می‌توانند برداشت و تصویر تقریبا جامعی از محیط زیست و حیات وحش استان داشته باشند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان