۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین تقویم رویدادهای گردشگری تدوین شد
کد خبر: ۳۲۲۹۳۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۱ ساعت: ۱۱:۲۲ ↗ لینک کوتاه

برای نخستین بار در قزوین:

تقویم رویدادهای گردشگری تدوین شد

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه‌انسانی و رئیس کارگروه گردشگری شهرداری قزوین از تدوین تقویم رویدادهای گردشگری برای اولین بار از سوی شهرداری قزوین خبر داد.

تقویم رویدادهای گردشگری تدوین شد
حسنعلی اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های بالای صنعت گردشگری در قزوین و برگزاری رویدادهای متعدد با پیوست گردشگری از سوی سازمان‌های زیرمجموعه مدیریت‌شهری، اهمیت تدوین تقویم رویدادهای گردشگری شهرداری قزوین با رویکرد اطلاع‌رسانی مؤثر به شهروندان و گردشگران از سوی کارگروه گردشگری در دستور کار قرار گرفت و در نهایت به تصویب اعضای کارگروه رسید.

رئیس کارگروه گردشگری شهرداری قزوین با اشاره به نام‌گذاری سال 2017 میلادی از سوی سازمان جهانی گردشگری ملل متحد به‌نام "گردشگری‌پایدار، ابزاری برای توسعه"، اذعان کرد: از جمله مزیت‌های این تقویم علاوه بر برگزاری رویدادهای متنوع گردشگری در سطح شهر قزوین، اطلاع‌رسانی به گردشگران داخلی و خارجی برای حضور در جشنواره‌ها، همایش‌ها و در‌نهایت ایجاد رونق اقتصادی برای مشاغل جاذب‌سفر است.

وی در‎باره برخی از رویدادهای شاخص تقویم رویدادهای گردشگری شهرداری قزوین ابراز کرد: با توجه به برنامه‌ریزی و اجرای این تقویم در شش‌ماهه‌دوم سال 1397 می‎توان از مهم‌ترین رویدادهای عملیاتی آن را برگزاری ویژه‌برنامه‌های هفته فرهنگی قزوین به عنوان سرآغاز اجرای آن برشمرد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه‌انسانی شهرداری قزوین از جمله رویدادهای مهم تقویم رویدادهای گردشگری شهرداری قزوین را جشنواره ‌ملی‌ غذای‌سنتی، جشنواره پخت غذاهای‌محلی، باغ‌گشت باغستان‌سنتی‌قزوین، جشنواره ترشیجات، جشنواره تئاتر‌شهروندی، جشنواره فیلم‌کوتاه، جشنواره آدم‌برفی، جشن شب‌یلدا، تورهای گردشگری محلات، رویدادهای ورزشی، جشنواره تخم‌مرغ‌های‌تزئینی، جشنواره هفت‌سین، نوروزخوانی، جشنواره شیرینی‌های‌سنتی، نمایشگاه‌های عکس، جشنواره هفت‌سین و ویژه‌برنامه ‌نوروز‌1398 معرفی کرد.

این مسئول با تأکید بر اهمیت تدوین تقویم گردشگری در مقیاس استانی افزود: شهرداری قزوین آمادگی مشارکت با کلیه دستگاه‌های‌دولتی استان به‌منظور تدوین تقویم رویدادهای گردشگری استان قزوین در سال 1398 را دارد.

وی تصریح‌کرد: کلیه رویدادهای اعلام‌شده در این تقویم در سامانه تقویم گردشگری ایران به نشانی www.Tourismcalendar.ir به عنوان تارنمای مرجع رویدادهای گردشگری کشور با هدف بهره‌برداری حداکثری شهروندان و گردشگران ثبت خواهد شد.

اصغری در پایان گفت: شهروندان و گردشگران می‌توانند برای مشاهده و دریافت تقویم رویدادهای گردشگری شهرداری قزوین به پرتال کارگروه گردشگری به نشانی Tourism.Qazvin.ir مراجعه کنند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان