۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین همایش پیشکسوتان دوران جنگ در قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۲۲۵۷۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۵/۳۰ ساعت: ۱۳:۵۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس استان:

همایش پیشکسوتان دوران جنگ در قزوین برگزار می‌شود

امسال با توجه به ابلاغ سرلشگر باقری مبنی بر اجرای همایشی ویژه پیشکسوتان دفاع مقدس و نیروهای جهادی و نظامی، برنامه این با این محوریت در ۱۹شهریورماه برگزار خواهد شد.

همایش پیشکسوتان دوران جنگ در قزوین برگزار می‌شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ سرهنگ طاهرخانی، ظهر امروز(سه شنبه) در جلسه‌ی ستاد هماهنگی سی و هشتمین سالگرد هفته‌ی دفاع مقدس در استانداری قزوین اظهار کرد: امسال برنامه‌های ویژه ای ویژه هفته‌ی دفاع مقدس مدون شده که بخشی از برنامه‌ها حول محور کنگره‌ی 3000هزار شهید استان است.

وی ادامه داد: تقارن هفته‌ی دفاع مقدس با ایام محرم، ماه ایثار و شهادت، ماه پیروزی خون بر شمشیر از ویژگی‌های این هفته به شمار می‌آید.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: امسال با توجه به ابلاغ سرلشگر باقری مبنی بر اجرای همایشی ویژه پیشکسوتان دفاع مقدس و نیروهای جهادی و نظامی، برنامه این با این محوریت در 19شهریورماه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته‌ی دفاع مقدس اذعان کرد: رژه‌ی هفته‌ی دفاع مقدس امسال با حضور نیروهای مسلح، سپاه پاسداران، ارتش جمهوری اسلامی و نیروهای بسیج به میزبانی ارتش 16زرهی استان در تاریخ 31شهریورماه، در اولین روز از هفته‌ی دفاع مقدس انجام خواهد شد.

تجلیل از سربازان نیروهای مسلح در قزوین
این مسئول ادامه داد: در دومین روز از هفته‌ی دفاع مقدس که به نام "روز سرباز" نامگذاری شده و اولین روز از آغاز مدارس است، تجلیل از سربازان نیروهای مسلح سپاه، ارتش،بسیج و نیروی انتظامی را خواهیم داشت و شاهد به صدا درآمدن زنگ مقاومت در مدارس هستیم.

طاهرخانی بیان کرد: دوم مهرماه همزمان با سومین روز از هفته‌ی دفاع مقدس به روز "دفاع ملی؛ جوانان و بصیرت افزایی"، چهارمین روز به نام "انقلاب اسلامی، مردم سالاری دینی، بیداری اسلامی و استکبارستیزی" و روز پنجم به نام "اقتصاد مقاومتی، تولید ملی، اصناف، حمایت و پشتیبانی مردمی" نامگذاری شده است.

وی درباره‌ی عطر افشانی و غبار روبی مزار مطهر شهیدان عنوان کرد: این برنامه روز پنج شنبه 5مهرماه در ششمین روز از هفته‌ی‌ دفاع مقدس همزمان با حماسه‌ی شکست حصر آبادان با حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران و با حضور نیروهای مسلح انجام می‌گیرد.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس اضافه کرد: ششمین روز از هفته‌ی دفاع مقدس شاهد برپایی نماز جمعه در مصلی‌ها هستیم و این روز با نام "ولایتمدای، زنان، خانواده و سلامت" نامگذاری شد.

وی تصریح کرد: 7مهرماه به روز "فرماندهان؛ عزتمداران و پیشکسوتان" نامگذاری شده و محور این روز سالروز شهادت شهیدان فلاحی، فکوری، نامجو، کلاهدوز و جهان آرا و پاسداشت پیشکسوتان و فرماندهان شهید دفاع مقدس مشخص شده است.

این مسئول در پایان گفت: در این ایام فضاسازی شهرستان‌ها توسط شهرداری‌ها صورت می‌گیرد و صداو سیما برنامه‌هایی متناسب با این ایام را در لیست پخش خود اضافه می‌کند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان