۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین "شهر نشاط" محفل ترویج سبک زندگی اسلامی و بازی‌های بومی است
کد خبر: ۳۲۲۳۱۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۵/۲۹ ساعت: ۱۰:۳۳ ↗ لینک کوتاه

مسئول نمایشگاه "شهر نشاط":

"شهر نشاط" محفل ترویج سبک زندگی اسلامی و بازی‌های بومی است

مسئول نمایشگاه "شهر نشاط" گفت: برگزاری این نمایشگاه کار جدیدی در استان است که بازخورد خوبی به‌همراه داشت و "شهر نشاط" محفلی برای ترویج سبک زندگی اسلامی و بازی‌های بومی است.

"شهر نشاط" محفل ترویج سبک زندگی اسلامی و بازی‌های بومی است
محمدرضا اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین درباره راه اندازی نمایشگاه"شهر نشاط" در امامزاده حسین(ع) قزوین اظهار کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه انتقال غیرمستقیم مفاهیم و معارف اسلامی، آموزش بازی‌های بومی و اسلامی و ترویج آنها در بین خانواده‌ها و ایجاد فضایی سالم و با نشاط برای خانواده‌هاست.

وی ادامه داد: تزریق نشاط واقعی با ارائه بازی‌های پرتحرک و تبیین ضرورت استفاده از بازی‌های پرتحرک ذهنی و جسمی به جای بازی‌های رایانه ای، ترویج سبک زندگی اسلامی با بازی‌های جذاب و بومی، ارائه راهکارهای عملی به فعالین فرهنگی برای ورود در عرصه‌های جدید جنگ نرم از دیگر اهداف این نمایشگاه است.

مسئول نمایشگاه "شهر نشاط" اذعان کرد: تقویت خلاقیت و بالابردن قدرت تشخیص کودک و نوجوان در جهت تمییز بازی‌های سالم از بازی‌های غیرسالم، توجه به بُعد سلامت جسم و روان، شناسایی نوجوانان مستعد و دعوت از آنها برای شرکت در کلاس‌های تابستانی و طرح‌های تربیتی از راهبرهای این نمایشگاه است.

وی بیان کرد: این نمایشگاه 21مردادماه افتتاح شد و تا 5 شهریورماه ادامه دارد، میانگین بازدیدکنندگان از این نمایشگاه روزانه 1000نفر است که در صورت افزایش آمار استقبال کنندگان تا دهم شهریورماه برپا خواهد بود.

اسماعیلی زمان بازدید از نمایشگاه "شهر نشاط" را از ساعت 18 تا 23 اعلام کرد و گفت: در این نمایشگاه 14غرفه و 25بازی مختلف ارائه شده است که شامل غرفه‌ی نونهال، استخر بادی، ترامپولین، کندوی عسل مکعب‌های رنگی، کامیون فضایل پله‌ی تقرب، تعاون و گردونه‌ی پازل مخروطی شهر ترافیک، راه رسیدن و راه دشوار شامل صراط مارپیچ تونل کشی، نردبان معلق توپ و تانک یا دشمن شناسی و مسیر نجات و همچنین تونل ابهام یا تونل ورودی است.

وی عنوان کرد: این نمایشگاه با همکاری و مشارکت اداره کل اوقاف و امور خیریه، شهرداری، شورای شهر قزوین، سپاه صاحب الامر (عج) و بنیاد شهید برگزار شده است.

این مسئول تاکید کرد: برگزاری این نمایشگاه کار جدیدی در استان است که بازخورد خوبی به‌همراه داشت و تاکنون با پیشنهادهای مختلفی از ارگان‌های دولتی و خصوصی مبنی بر دایر کردن این نوع از نمایشگاه‌ها مواجه بودیم.

وی ادامه داد: درخواست مسئولین مبنی بر برگزاری نمایشگاه‌ها نشان می‌دهد قطعا می‌توان در فضای سالم، شهر بازی با بازی‌های سالم و پر تحرک برپا کرد.

اسماعیلی در پایان اضافه کرد: برگزاری این نمایشگاه کار خودجوش فرهنگی بود و از خیرین فرهنگی تقاضای حمایت و همراهی را در برگزاری این دست از نمایشگاه‌ها داریم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان