۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین اجرای طرح ویژه نوسازی مسکن در روستاهای قزوین کند است
کد خبر: ۳۲۲۱۶۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۵/۲۸ ساعت: ۱۴:۱۳ ↗ لینک کوتاه

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن قزوین:

اجرای طرح ویژه نوسازی مسکن در روستاهای قزوین کند است

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن قزوین گفت: سخت گیری بانک ها در ارائه تسهیلات و افزایش قیمت مصالح ساختمانی روند اجرای طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در روستاهای این استان را کند کرده است.

اجرای طرح ویژه نوسازی مسکن در روستاهای قزوین کند است
مجید کشاورز در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: افزایش قیمت تسهیلات مقاوم سازی در طرح ویژه بهسازی از 180 به 250 میلیون ریال تنها در جهت سرعت بخشیدن به نوسازی مسکن روستاها صورت گرفت، اما در نهایت این مساله تاکنون محقق نشده است.

وی افزود: سال گذشته از سهمیه 2 هزار و 380 واحدی استان، یک هزار و 800 واحد موفق به دریافت تسهیلات از سوی بانک‌های عامل شدند.

به گفته معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن قزوین، امسال از سهمیه یک هزار و 888 واحدی تنها 50 متقاضی موفق به دریافت تسهیلات 250 میلیون ریالی شده اند.

کشاورز یادآور شد: تمامی اعتبارهای مربوط به طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی روستایی که از سال 84 آغاز شده به طور کامل جذب گردیده اما متاسفانه در چند سال گذشته با سخت گیری بانک های عامل، روند پرداخت‌ها کند شده است.

این مسئول یکی از مشکلات بانک‌های عامل استان در حوزه ارائه تسهیلات روستایی را پرداخت نشدن اقساط معوق بانکی از سوی متقاضیان دانست و افزود: در این زمینه نیازمند همراهی و مساعدت بیشتر روستائیان قزوین هستیم.

وی تاکید کرد: البته امسال با توجه به حباب افزایش قیمت‌ها در مصالح ساختمانی نیز باعث شده تا روستاییان رغبتی به انجام مقاوم سازی منازل مسکونی خود نداشته باشند که این مساله نیز مشکلی دیگر برای دریافت تسهیلات در طرح ویژه از سوی متقاضیان شده است.

گفتنی است، استان قزوین دارای 842 روستا و 90 هزار واحد روستایی بوده که از این تعداد تاکنون حدود نیمی از آنها مقاوم سازی شده است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان