۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین تمام شایعاتی که آمدنیوز اخیرا منتشر کرد +عکس
کد خبر: ۳۲۲۱۰۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۵/۲۸ ساعت: ۱۱:۴۹ ↗ لینک کوتاه

گزارش؛

تمام شایعاتی که آمدنیوز اخیرا منتشر کرد +عکس

بررسی عملکرد کانال‌تلگرامی آمدنیوز در چندماه گذشته نشان می‌دهد که آن‌ها از هر حربه برای ضربه زدن به اعتماد مردم استفاده می‌کنند و به هر دستاویزی چنگ می‌زنند.

تمام شایعاتی که آمدنیوز اخیرا منتشر کرد +عکس
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، اصلا برایش فرق نمی‌کند مطلبی که به دستش رسیده چیست، همین که علیه جمهوری اسلامی باشد، کافی است.

برایش مهم نیست مطالبش صحت دارد یا خیر؟ تکذیب می‌شود یا نه؟ همین که القای سیاه‌نمایی کند و بین مردم و نظام فاصله بیاندارد، راضی‌اش می‌کند تا دکمه «انتشار» را کلیک کند.
می‌خواهد خودش را طرفدار مردم و در کنار آن‌ها نشان دهد اما اصلا مردم ایران و دغدغه‌های اصلی‌شان برایش اولویت ندارد.
یک روز راهپیمایی‌های میلیونی مردم در 22 بهمن، روز قدس، ۹ دی و ... را کمرنگ و معدود نشان می‌دهد، روز دیگر کوچکترین تجمع در دورترین نقاط ایران را به خبر اول مملکت تبدیل می‌کند، و آنقدر مطلب منتشر می‌کند تا به هدفش برسد.
می‌خواهد نشان دهند که بی‌طرف است و از جایی ساپورت فکری و مالی نمی‌شود اما هرازگاهی برخی همکاران سابقشان علیه خودشان افشاگری می‌کنند و پشت‌پرده آن‌ها را رو می‌کنند.

زمانی هم که می‌بیند جایی در بین کانال‌های تلگرامی ندارد با مظلوم‌نمایی یا مدعی هک شدنش توسط مسئولان جمهوری اسلامی می‌شود یا مطلب بی‌سندی را علیه مقامات ارشد کشور منتشر می‌کند تا دوباره در صدر اخبار فضای مجازی قرار گیرد.
صحبت درباره «آمد نیوز»؛ پای ثابت دروغ‌های شبکه‌های اجتماعی است. این شبه‌رسانه به تازگی هم اتهاماتی را متوجه حجت الاسلام سیدمجتبی خامنه‌ای کرده با «شایعه انتقال میلیون‌ ها دلار از آلمان به روسیه از طریق یک واسطه». پیش از این نیز آمدنیوز در راستای بی اعتماد کردن مردم از رهبرانقلاب، شایعه احتکار ۲۵۰۰ خودرو در مجتمع ایران مال را به حجت الاسلام مجتبی خامنه‌ای منتسب کرده بود.
اما بررسی‌ها رسانه‌ها همان زمان نشان داد که نه تنها این خودروها ارتباطی به خانواده رهبر انقلاب نداشته بلکه تعداد خودروهای ادعایی آمدنیوز، 300 دستگاه بوده که ایران‌مال آن را چند سال پیش برای راه‌اندازی ناوگان تاکسیرانی اختصاصی خود خریداری کرده بود.

این شایعات درحالی علیه خانواده رهبر انقلاب منتشر می‌شود که حتی اپوزیسیون جمهوری اسلامی هم به سلامت اقتصادی خانواده آیت‌الله خامنه‌ای معترفند. نمونه آن صحبت‌های مهاجرانی(وزیر ارشاد فراری) بود که عنوان کرد: حتی یک نقطه خاکستری در زندگی اقتصادی آیت‌الله خامنه‌ای و خاندانشان پیدا نمی شود.

* وقتی مشاور رهبری هدف ضدانقلاب قرار گرفت
همچنین تغییر موضع آمد نیوز در قبال غیبت چند روزه وحید حقانیان، معاون امور ویژه دفتر مقام معظم رهبری در اسفند 96 هم بسیار قابل توجه بود. این کانال در حالی روزها بر طبل توخالی شایعه دستگیری مشاور رهبری می کوبید، که پس از حضور مجدد وی و رسانه‌ای شدن تصاویرش، در یک چرخش 180 درجه‌ای خبر ادعایی خودش را تکذیب کرد. به طوری که انگار نه انگار که خودش این شایعه را به وجود آورده بود.

در ادامه به تعدادی از ترفندها و حیله‌های این شبه‌رسانه ضدانقلاب اشاره می‌شود؛ ترفتدهایی از جنس جعل اسناد، کشته‌سازی، دروغ پراکنی، جابجا کردن جای جلاد و شهید و ...

* استفاده از تصاویر جعلی و قدیمی

آمدنیوز در اواسط مردادماه تصویر زیر را تحت عنوان «۱۴ مردادماه؛ زمین‌گیر شدن نیروهای پلیس در اکباتان» منتشر کرد، تصویری که با کمی دقت می‌شد تشخیص داد افراد حاضر در تصویر لباس گرم برتن دارند و این یعنی تصاویر گرفته شده مربوط به فصل سرماست. به فردی که کاپشن قرمز بر تن دارد توجه کنید:

* کاپشن هایی که دست آمد نیوز را رو می‌کند

آمد نیوز همچنین این تصویر قدیمی سال‌های گذشته مقابل فرمانداری ساری را به عنوان آغاز ناآرامی‌های مردادماه 97 شهرهای شمالی منتشر کرد، تصویری که باز فردی که کاپشن به تن دارد دست آن ها را رو کرد.

* شایعه به آتش کشیدن پمپ بنزین در اصفهان

طی روزهای گذشته که تعدادی از مردم اصفهان در اعتراض به وضعیت اقتصادی نامساعد به خیابانها آمدند، آمدنیوز برای وخیم نشان دادن اوضاع فیلم کوتاهی را منتشرکرد و مدعی شد که مردم پمپ بنزین شهید حججی را به آتش کشیدند، اما پس از دست به دست شدن این شایعه، آن را از روی خروجی اش حذف کرد.

این شایعه آمدنیوز درحالی منتشر شد که اصلا در آن منطقه، پمپ بنزینی به نام شهید حججی نامگذاری نشده و تصویر ادعایی آمدنیوز، مربوط به تصویر آتش سوزی در بندرلنگه بود که چند هفته پیش براثر یک ایراد فنی رخ داده بود.

* شعله ور کردن شایعات در حادثه سنندج

پس از برخورد یک تانکر حمل سوخت با یک دستگاه اتوبوس مسافربری در سنندج (20 تیرماه) که متاسفانه منجر به جان باختن چندین نفر از هموطنانمان شد، آمدنیوز بازار شایعات را داغ کرد.

آمد نیوز به سیاق خودش در این حادثه، تانکر را  متعلق به نیروهای امنیتی کشور معرفی کرد. سپس در یک بزرگنمایی تعداد کشته های حادثه را بیش از 40 نفر اعلام کرد درحالی که همه نهادهای مربوطه تعداد جان باختگان را 11 نفر اعلام کردند .

* ایفای نقش در اغتشاشات دی ماه 96

آمد نیوز در اغتشاشات دی ماه سال گذشته یکی از صحنه‌گردانان اصلی اتفاقات بود، یکی از دروغ‌هایی که آن‌ها مطرح کردند امنیتی نشان دادن جو کشور بود.

این شبه رسانه ضدانقلاب، با انتشار تصویر زیر مدعی شد ماموران امنیتی ایران تانک ها را وارد خیابان کرده‌اند درحالی که تصویر ادعایی آن‌ها تصویر تانکی بوده که سال 94 (یعنی دو سال قبل از اغتشاشات 96) برای استقرار در یک نمایشگاه درحال انتقال بود.

* متهم کردن نیروهای امنیتی در قتل یک دختر جوان

آمد نیوز چند هفته پیش با انتشار تصویر مریم فرجی که تنها 24 ساعت دستگیر شده بود، ادعا کرد که وی توسط نیروهای انتظامی و امنیتی ایران کشته شده، است. حتی آمد نیوز در دروغی شاخدار مدعی شد تیمی برای حذف برخی فعالان اجتماعی در بسیج تشکیل شده اما با کشف جنازه فرجی و توضیحات دادستان فردیس و  وکیل خانواده فرجی مشخص شد که قاتل وی، نامزدش بود و توهمات این کانال ضدانقلاب صحت نداشته است.

* حمله به پاسداران امنیت با استناد به صفحات جعلی سپاه

حمله به ارگان های حافظ امنیت مردم توسط آمد نیوز و ضدانقلاب به این موارد محدود نمی شود، آن ها درحالی که بارها مسئولان فعالیت صفحاتی به نام «سپاه پاسداران» را تکذیب کرده‌اند اما همچنان با استناد به صفحات جعلی، علیه نهادهای انقلابی خبرسازی می‌کنند.

* مصادره قربانیان حادثه حمله به خودروی آتش‌نشانی

یکی از دلخراش ترین حوادث سال گذشته، حمله اغتشاش‌گران به ماشین آتش نشانی بود که منجر به کشته شدن یک پدر و پسر در درود شد. آمد نیوز در ادعایی عجیب مدعی شد که آن ها توسط ماموران انتظامی ایران کشته شدند!

اما پدر غلامرضا و پدربزرگ شهریار هداوند ضمن تکذی ادعای آمد نیوز، اقدامات ضدانقلاب را محکوم کردند و خواستار برخورد با فتنه گران شدند.

* جعل فیلم تشییع بزرگان ایل بختیاری

آمد نیوز همچنین در زمان اغتشاشات سال گذشته با انتشار تصویری مدعی شد که 2 نفر(به اسم های امین رمضانی و آرش خدری)در جریان اعتراضات مسجد سلیمان کشته شدند. این کانال با انتشار فیلم کوتاهی مدعی شد که تشییع جنازه با شکوهی برای این کشته‌شدگان برگزار شد.

این درحالی بود که تصاویر ادعایی مربوط به تشییع چند تن از بزرگان ایل بختیاری بوده و حجت الاسلام امینی، امام جمعه مسجدسلیمان در گفت و گو با فارس نیز شایعه کشته شدن کسی در اعتراضات هفته گذشته در مسجدسلیمان  را به شدت تکذیب کرد و گفت: در این اتفاقات هیچ کسی کشته نشده است فقط خادم مسجد امام حسین(ع) از سوی فتنه‌گران مورد تعرض قرار گرفت و مجروح شد.

* بازی با احساسات مردم با استفاده از تصاویر آرشیوی

در حالی که سیاست جمهوری اسلامی در دفاع از حرم‌های اهل بیت(ع) و کمک های مستشاری ایران در عراق و سوریه بارها تبیین شده است اما رسانه‌های ضدانقلاب همیشه سعی در زیرسوال بردن این هدف دارند.

کانال آمد نیوز هم در همین رابطه به هر دروغی متوسل شد. آن‌ها تصویری که دو سال پیش (سال 2016) در رسانه‌های خارجی منتشر شده بود را تحت عنوان کشته شده های غوطه شرقی منتشر کردند. 

* جعل تصویر سال 2016 به جای بازداشتگاه دراویش

پس از آشوب‌های سال گذشته دراویش منتسب به گناباد، آمد نیوز تصویری را در کانال تلگرامی‌اش منتشر کرد و مدعی شد که این تصویر از بازداشتگاه دراویش است که وضعیت نامناسبی دارند.

پیگیری‌ها خبرنگار ما نشان داد تصویری که رسانه‌های ضدانقلاب به عنوان وضعیت نامناسب دراویش دستگیر شده منتشر کردند، سال 2016 یعنی دو سال پیش از ماجراهای خیابان گلستان هفتم، در برخی رسانه‌های کردی و همچنین فیس بوک برخی از کاربران  منتشر شده بود.

* شایعه‌ای برای تخریب تولیت آستان قدس

حجت الاسلام رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی هم یکی از اهداف ضدانقلاب و آمد نیوز است. آمدنیوز اواخر تیرماه لیستی را منتشر کرد و مدعی شد لیست آقازاده‌ها و  #ژنهای_خوب شستا، بزرگترین هلدینگ اقتصادی سازمان تامین اجتماعی و وابسته به وزارت کار است. در این لیست نام نوه حجت الاسلام رئیسی هم به به عنوان یکی از مدیران به چشم می خورد، درحالی که بزرگترین  نوه وی که حسین نام دارد 5 سال دارد.

* بازی با جان دختران زلزله زده

همین چند روز پیش نیز  برخی از رسانه‌های ضدانقلاب به همراه کانال آمدنیوز  خبری مبنی بر خودکشی دو دختر ۱۶ و ١٧ سالە در مناطق زلزلە زدە سرپل ذهاب را منتشر کردند اما استعلامات انجام شده نشان داد هیچ مورد اقدام به خودکشی در این شهرستان صورت نگرفته بود.

* جعل حساب کاربری مدیرعامل تلگرام

در یکی دیگر از این موارد، آمد نیوز خبری منتشر کرد که در آن به ظاهر مدیرعامل تلگرام پاسخ یک کاربر را داده و او را به جنگ با سیاست‌گذاریهای مقامات ایران دعوت کرده  اما زمانی که به تصویر منتشر شده در این خبر دقت بیشتری می‌کنیم، مشخص می‌شود که نام اکانتی که آمدنیوز به عنوان حساب کاربری دوروف جا زده، اشتباه است و در نتیجه به وضوح مشخص است که این کانال معاند باز هم در دروغ پراکنی گاف داده است.

* حمله به پیام‌رسان‌های داخلی

در روزهای ابتدایی فیلتر تلگرام ، آمد نیوز دست به انتشار لیست دروغی از تعرفه خدمات پیام‌رسان سروش کرد و  مدعی شد این پیام رسان، اطلاعات مردم را در اختیار نهادهای امنیتی قرار می‌دهد(اینجا). خبری که به سرعت توسط مسئولان این پیام رسان تکذیب شد.

* دروغ درخواست عفو مرتضوی توسط آیت‌الله هاشمی شاهرودی

یکی از دروغ آمد نیوز به جعل نامه ای اختصاص داشت که ادعا می‌کرد آیت‌الله هاشمی شاهرودی برای سعید مرتضوی دادستان سابق درخواست عفو از رهبر انقلاب کرده است.

*  حمله به کمیته امداد

آمد نیوز در ایام شب ‌های قدر به همراه شبکه ماهواره‌ای من‌وتو با انتشار فیلم‌هایی مدعی شدند جمهوری اسلامی از محل صندوق‌های صدقات واقع در خیابان‌های ایران به مردم فلسطین عذا، سحری، افطاری و دسر می‌دهد.

دروغی که به سرعت توسط مسئولان کمیته امداد تکذیب شد و اعلام کردند تنها صدقاتی که روی صندوق‌های آن‌ها نوشته شده باشد کمک به فلان کشور به خارج می‌رود. حتی فیلم‌های صندوق‌های کمیته امداد در کشورهای مختلف هم در پاسخ این شایعات منتشر شد.

* دروغ نجومی آمد نیوز در حد بودجه ایران!

هرچند طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان یکی از دغدغه های رسانه ها بوده اما آمد نیوز چندی پیش تصویری از مانده حسابی که کانال‌های فان و سرگرمی منتشر کردند را با عنوان دارایی حساب یکی از فرزندان مسئولان بازنشر داد. ادمین های آمد نیوز به همین موضوع ساده هم فکر نکردند که این رقم، چیزی در حدود نیمی از لایحه بودجه سال 97 پیشنهادی دولت به مجلس است.

یکی از دغدغه‌های ادمین‌های کانال تلگرامی آمدنیوز پر کردن محتوا است. آن‌ها به این منظور هرخبر، مطلب، عکسی که بدستشان می رسد را بدون اندکی اطلاع از درستی یا نادرستی آن منتشر می‌کنند. البته برخی دیگر این موضوع را تکنیک آن‌ها برای مسموم کردن فضا می‌دانند.



انتهای پیام/1404
منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان