۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین با رفع ممنوع تصويري خاتمي مملکت در برابر تحریم‌ها واکسینه می‌شود
کد خبر: ۳۲۱۷۸۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۵/۲۷ ساعت: ۱۰:۲۲ ↗ لینک کوتاه

پزشکیان:

با رفع ممنوع تصويري خاتمي مملکت در برابر تحریم‌ها واکسینه می‌شود

من معتقدم اگر مي‌خواهيم انسجام كشور حفظ شود بايد عقده‌ها و گره‌هاي موجود را برطرف كنيم و نسبت به رفع حصر و رفع ممنوع‌التصويري آقاي خاتمي هم اقدام كنيم. بايد با تمام توان به صحنه بياييم كه انسجام داخلي را تقويت كنيم و مملكت را در مقابل تحريم‌ها و توطئه‌هاي دشمن واكسينه كنيم.

 با رفع ممنوع تصويري خاتمي مملکت در برابر تحریم‌ها واکسینه می‌شود
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، مسعود پزشكيان نايب‌رييس مجلس شوراي اسلامي طی گفتگویی با یکی از رسانه های دولتی، به حواشي پيش آمده در جلسه استيضاح وزير كار و همچنين عذرخواهي پورابراهيمي رييس كميسيون اقتصادي مجلس از او پرداخت و گفت: «زندگي من و فرزندان من خيلي روشن است. مي‌توانند آن را بررسي كنند. جايي كه فرزندانم زندگي مي‌كنند، وسيله نقليه‌اي كه از آن استفاده مي‌كنند و اينكه هيچ كدام از آنها در هيچ هيات مديره‌اي عضويت ندارند مشخص است. اگر كل اين سيستم را بگردند چيزي نمي‌توانند پيدا كنند.»

وي افزود: «به نظر من اين يك دعواي سياسي و بي‌تقوايي است. آقاي پورابراهيمي در حرف‌هايي كه در مجلس زد تقوا را مراعات نكرد. نه دختر من آن پول را مي‌گيرد نه به صورت خلاف آنجا كار مي‌كند و نه امتيازي كه حقش نبوده دريافت كرده است. اگر من مي‌خواستم مي‌توانستم چنان زندگي براي او درست كنم كه خيلي از اين آدم‌ها براي فرزندان‌شان درست كردند. من رييس دانشگاه و وزير بودم و جراح قلب بودم، اما فرزند من با توجه به نوع زندگي خود اعتراضي ندارد و من به او افتخار مي‌كنم كه مي‌تواند با همين نوع زندگي هم خوشحال باشد.»

نايب‌رييس مجلس در ادامه به سوال نمايندگان از رييس‌جمهور اشاره كرد و گفت: «من نمي‌دانم چرا آقاي روحاني نمي‌خواهد به اين سوال‌ها جواب دهد. من اگر جاي آقاي رييس‌جمهور بودم خيلي قبل‌تر از اينها به مجلس مي‌آمدم و صحبت مي‌كردم. بحث‌هايي كه در سوال مطرح شده تنها مربوط به رييس‌جمهور نيست. من معتقدم ما الان بيش از هر موقع به وحدت و انسجام نياز داريم. اين وجدان جامعه است كه بايد قضاوت كند چقدر حاشيه‌هاي جلسه استيضاح آقاي ربيعي بر اساس انصاف و عدالت بوده است. هيچ كس از عيب مبرا نيست و معصوم نيست. متاسفانه ما مي‌خواهيم به جاي تقويت نقاط قوت، عيب‌ها را پيدا كنيم، اين خيانت به مملكت است.»

پزشكيان در ادامه با تاكيد بر آنكه رفع حصر و رفع ممنوع تصويري سيد محمد خاتمي مي‌تواند به انسجام ملي كمك كند، افزود: «من معتقدم اگر مي‌خواهيم انسجام كشور حفظ شود بايد عقده‌ها و گره‌هاي موجود را برطرف كنيم و نسبت به رفع حصر و رفع ممنوع‌التصويري آقاي خاتمي هم اقدام كنيم. بايد با تمام توان به صحنه بياييم كه انسجام داخلي را تقويت كنيم و مملكت را در مقابل تحريم‌ها و توطئه‌هاي دشمن واكسينه كنيم. نمي‌شود با دعوا كردن مقابل دشمن بايستيم، ما الان چنين انسجامي نداريم. هر كدام از اينها براي خود پشتوانه‌هايي دارند كه مي‌توانند دست به دست هم بدهند، پشت رهبري بايستند و كشور را به جلو ببرند. چيزي كه بايد بپذيريم اين است كه عقده‌ها و گره‌ها بايد گشوده شود.»

وي در پاسخ به سوالي مبني بر آنكه برخي معتقدند رفع حصر براي مردم در اولويت نيست، گفت: «اين كار موجب تقويت انسجام و سرمايه اجتماعي مي‌شود. ما اوايل انقلاب خيلي تنگنا داشتيم. از نظر مسكن، پوشش، نقليه و جاده خيلي چيزها نداشتيم ولي هر چه داشتيم براي حفظ انقلاب در طبق اخلاص گذاشتيم. الان نه تنها حاضر نيستيم از داشته‌هاي‌مان بگذريم بلكه توقع ايجاد كرده‌ايم كه نداشته‌ها را هم داشته باشيم. انسجام داخلي، تحمل‌پذيري مردم را در مقابل مشكلات افزايش مي‌دهد. من با مسوولان مختلف درباره رفع حصر صحبت مي‌كنم اما معتقدم داد و بيداد راه انداختن در رسانه‌ها مشكلي را حل نمي‌كند و حتي نقض غرض است و باعث مي‌شود براي حل يك مشكل، مشكل ديگري به وجود بيايد، ما بايد راهي را برويم كه انسجام و وحدت به وجود بيايد نه اينكه دعوا را تشديد كنيم. به نظر من بدون هماهنگ كردن تمام سلايق و عقيده‌ها، ايستادن در مقابل تحريم‌ها كار بسيار دشواري خواهد بود. هر قدر بتوانيم نيرو و پتانسيل‌هاي اجتماعي با سلايق مختلف را هماهنگ كنيم ضربه‌پذيري ما كاهش پيدا خواهد كرد و هر قدر حلقه را تنگ كنيم حتي اگر آن عده با تمام وجود هم بايستند موفق نخواهند بود.

نايب‌رييس مجلس به شرط رهبر معظم انقلاب براي مذاكره با امريكا كه آن را اقتدار عنوان كرده‌اند اشاره كرد و گفت: «اقتدار ما در انسجام و سرمايه اجتماعي ما و همچنين اجراي عدالت در جامعه است. عدالت چپ و راست، جنسيت، اعتقاد و سليقه نمي‌شناسد. كسي كه مي‌خواهد عادلانه رفتار كند بايد حتي با دشمنش هم بر اساس عدالت رفتار كند. اگر توانستيم عدالت را در عمل پياده كنيم قدرتي پيدا خواهيم كرد كه هيچ قدرت خارجي نمي‌تواند به آن خدشه وارد كند. اگر امريكا مساله‌سازي مي‌كند به اين خاطر است كه عده‌اي در داخل تحريك مي‌كنند، وقتي مردم ببينند كه با آنها با انصاف برخورد مي‌شود يا با همه سلايق، قوميت‌ها، نژادها و جنسيت‌ها با انصاف برخورد مي‌شود اين انسجام ايجاد خواهد شد و آنچه مي‌تواند قدرت ما را شكل دهد انسجام و وحدت است.»

نايب‌رييس مجلس در پايان به موضوع فيلترينگ پرداخت و گفت: «‌من معتقد به واكسيناسيون و پيشگيري هستم. اگر بتوانيم راه‌حل‌هايي براي انسجام و وحدت پيدا كنيم و برخوردمان را بر اساس عدالت تنظيم كنيم تلگرام هيچ غلطي نمي‌تواند بكند.»


انتهای پیام/1404

منبع: جهان

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان