۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین چه کسانی گفتند روحانی باید برود؟
کد خبر: ۳۲۱۵۷۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۵/۲۵ ساعت: ۱۶:۳۶ ↗ لینک کوتاه

گزارش؛

چه کسانی گفتند روحانی باید برود؟

رهبر انقلاب فرمودند: دولت باید با قوّت سرِ کار بماند، کارها را باید این دولت انجام بدهد. رئیس‌جمهور، منتخب مردم است.

چه کسانی گفتند روحانی باید برود؟
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،نگاهی به اظهارات سیاسیون اصلاح‌طلب و رئیس جمهور سابق نشان می‌دهد که مطرح شدن مسئله‌ای با نام «استعفای رئیس‌جمهور روحانی» چگونه کلید خورده است.

نخستین بار، «سعید حجاریان» بود که ۳ سال قبل در بخشی از گفت‌وگوی خود با نشریه اندیشه‌پویا سخن از استعفای روحانی به میان آورد.

او گفته بود: «آقای روحانی اگر شکست بخورد بحران در بحران ایجاد خواهد شد. فرض کنید که توافق برجام در یک جایی به لحاظ اجرا شکست بخورد و همه‌چیز هوا شود. روحانی هم استعفا می‌دهد و می‌رود، و یک نفر مثل معجزه‌ی هزاره‌ی سوم سر کار می‌آید. روحانی شکست می‌خورد.»[۱]

او به تازگی و پس از طرح دوباره این بحث نیز در مصاحبه با روزنامه اعتماد از «تحمل نشدن روحانی» صحبت کرده است.[۲]

پس از حجاریان، «علی صوفی» فعال اصلاح‌طلب و از وزرای دولت روحانی هم در مصاحبه با اعتماد آنلاین به مسئله استعفای روحانی اشاره کرده و با اشاره به مشکلات وضع موجود گفته بود: انفعال آقای روحانی بی‌تاثیر نبوده است، اگر آقای روحانی همچنان فعال، محکم و مقاوم ایستادگی می‌کرد وضع کشور قطعا بهتر از الان بود. رییس‌جمهور اگر رییس‌جمهوری باشد که پای تعهداتش بایستد ولو اینکه مجبور به کناره‌گیری هم شود، خیلی بهتر است تا اینکه منفعل باشد و اوضاع کشور در حالت بلاتکلیفی باشد.[۳]

حسین موسویان، دیپلمات سابق، همکار سابق روحانی و شخصی که یکی مروّجین اصلی برجام بعنوان مهمترین دستور کار رئیس‌جمهور روحانی بوده است نیز از همین جرگه است.

او چندی قبل به خبرگزاری دولتی ایرنا گفته بود: اگر قرار است در سه سال آینده چنین وضعیتی داشته باشیم، بهتر است که آقای روحانی فداکاری کرده و برای حفظ کشور، انتخابات زودرس برگزار کند؛ این گزینه نامطلوب و بقول طلبه‌ها از باب "اکل میت" است.[۴]

اگرچه اظهارات موسویان با واکنش‌هایی از جانب اصلاح‌طلبان مواجه شد اما این پایان ماجرا نبود.

علی عبدالعلی زاده، وزیر مسکن دولت اصلاحات، نفر چهارمی است که به تازگی بحث استعفای روحانی را مطرح کرد.

او در مصاحبه‌ای با تسنیم با بیان اینکه حسن روحانی اصلاح‌طلب نیست اما اصلاح‌طلبان از دولت او حمایت کردند، گفت: بهتر است دولت روحانی استعفا دهد.

عبدالعلی‌زاده تصریح کرده بود: وقتی دولت کاری برای مردم نمی‌کند، بهتر است رها کند و برود.[۵]

محمود احمدی نژاد نیز در ادامه اقدامات جنجالی خود با انتشار ویدئویی مدعی شد که طی پنج سال گذشته کشور با حضور دولت حسن روحانی یک رکود پنچ ساله تحمیل شده و ضمن دادن امتیازت در برنامه هسته ای، ملت هم امتیازی بدست نیاورده است. وی خواستار استعفای روحانی از مقام ریاست جمهوری شد. 

بیان مساله ای به نام «استعفای روحانی» از زبان اصلاح طلبان و افرادی مانند احمدی نژاد با واکنش رهبر معظم انقلاب نیز مواجه شد:

اینهایی که خطاب میکنند به دولت که بایستی دولت برکنار بشود و از این قبیل حرفها، اینها دارند در نقشه‌ی دشمن کار میکنند. نخیر، دولت باید با قوّت سرِ کار بماند، کارها را باید این دولت انجام بدهد. رئیس‌جمهور، منتخب مردم است



انتهای پیام/1404

منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان