۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین قیمت بلیت ۲ ایرلاین گرانتر شد!/ سخنگوی سازمان هواپیمایی; منتظر تحقق قول دولت هستیم
کد خبر: ۳۲۱۵۷۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۵/۲۵ ساعت: ۱۶:۲۵ ↗ لینک کوتاه

گزارش؛

قیمت بلیت ۲ ایرلاین گرانتر شد!/ سخنگوی سازمان هواپیمایی; منتظر تحقق قول دولت هستیم

تخصیص نیافتن ارز دولتی به شرکت‌های هواپیمایی زمینه‌ساز افزایش ۱۱۰ درصدی قیمت بلیت هواپیماهای خارجی شد.

قیمت بلیت ۲ ایرلاین گرانتر شد!/ سخنگوی سازمان هواپیمایی; منتظر تحقق قول دولت هستیم
به گزارش سرویس اقتصادی  صبح قزوین ،نابسامانی‌های ارزی در چند ماه گذشته مشکلات بسیاری را برای ایرلاین‌ها ایجاد کرده به طوری که بعد از تخصیص ندادن ارز دولتی به شرکت‌های هواپیمایی قیمت بلیت هواپیماها در پروازهای خارجی 100 تا 110 درصد و در پروازهای داخلی 60 تا 80 درصد افزایش یافت.

گزارش‌های میدانی حاکی از آن است که برخی از آژانس‌های مسافرتی و دلالان از این فرصت استفاده کرده و بلیت‌های خود را با قیمت‌های بسیار نجومی‌تر به مسافران می‌فروشند به طوری که برخی از آژانس‌ها  مابه‌التفاوت  بلیت  پیش فروش شده خود را از مسافران دریافت کرده‌اند.

افزایش 10 میلیون تومانی قیمت بلیت کشور چین

مدیر یکی از آژانس‌های مسافرتی از تعطیلی تعداد زیادی از آژانس‌های مسافرتی به دلیل کاهش چشمگیر مسافران هوایی خبر داد و گفت:‌ متأسفانه عدم تخصیص ارز به شرکت‌های هواپیمایی باعث شده که قیمت بلیت‌های خود را بین 70 تا 110 درصد افزایش دهند.

وی ادامه داد: تا به امروز ایرلاین‌های خارجی قیمت بلیت خود را افزایش داده بودند اما از امروز ایرلاین‌های ماهان و ایران ایر قیمت بلیت پروازهای خارجی خود را بین 102 تا 110 درصد افزایش دادند.

مدیر این آژانس مسافرتی  افزود: قیمت بلیت مسیر چین در هفته گذشته 4 میلیون تومان بوده اما هم اکنون قیمت آن به 14 میلیون تومان رسیده است.

 افزایش 500 هزار تومانی بلیت هواپیما برای  ارومیه

مدیر این آژانس هواپیمایی با بیان اینکه پروازهای داخلی نیازی به ارز دولتی ندارند، گفت: متأسفانه از هفته گذشته ایرلاین‌های داخلی بلیت‌های خود را افزایش داده‌اند به طوری که قیمت بلیت مسیر ارومیه تا هفته پیش 200 هزار تومان بود اما امروز به 700 هزار تومان رسید.

وی افزود: قیمت بلیت مسیر چین در هفته گذشته 4 میلیون تومان بوده، اما هم اکنون قیمت آن به 14 میلیون تومان رسیده است.

وی گفت: قیمت بلیت مشهد بین 100 تا 120 هزار تومان بوده اما هم اکنون به 500 هزار تومان رسیده است.

مدیر این آژانس هواپیمایی با بیان اینکه در گذشته تمامی پروازها با ارز 4200 تومانی انجام می‌شد، گفت: هم اکنون شرکت‌های هواپیمایی بلیت خود را با ارز 9500 تومانی حساب می‌کنند و افزایش 5000 تومانی ارز برای مسافران بسیار گران تمام می‌شود.

وی از کاهش چشمگیر مراجعه مسافران داخلی و خارجی  خبر داد و گفت: در صورتی که چنین وضعی ادامه پیدا کند تمامی آژانس‌های مسافراتی ورشکسته خواهند شد.

بلیت هواپیما براساس نرخ سامانه نیما باید تعیین شود

در همین خصوص رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری  با اشاره به اینکه پیگیری‌های سازمان هواپیمایی برای تخصیص ارز دولتی از بانک مرکزی همچنان ادامه دارد، گفت: بانک مرکزی قول داده که ارز دولتی به شرکت‌های هواپیمایی تخصیص دهد اما تا به امروز قول آنها عملی نشده است و ما منتظر تحقق قول دولت و بانک مرکزی هستیم.

جعفرزاده از راه‌اندازی سامانه نیما برای استفاده شرکت‌های هواپیمایی خبر داد و افزود: تمامی شرکت‌های هواپیمایی باید بر اساس نرخی که سامانه نیما اعلام می‌کند بلیت‌های خود را صادر کنند.

وی اظهار کرد: اجرایی شدن سامانه نیما از افزایش افسار گسیخته قیمت‌ها جلوگیری می‌کند ,نرخ ها تعدیل می‌شود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه ملاک تعیین نرخ بلیت هواپیماها همان نرخی است که در خروجی شرکت‌های هواپیمایی اعلام می‌شود، گفت: مسافران باید مراقب باشند که از دفاتر و آژانس‌های معتبر بلیت خود را تهیه کنند.

جعفرزاده با بیان اینکه سازمان هواپیمایی از دو طریق بر آژانس‌ها و شرکت‌های هواپیمایی نظارت می‌کند، گفت:‌ بازرسی توسط سازمان بازرسی نظام مهندسی و همچنین اعلام شکایت از سوی مسافران اقداماتی است که توسط سازمان هواپیمایی برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها انجام می‌شود.

وی در پایان گفت: مسافران با ید از مراکز معتبر سازمان هواپیمایی و دفاتر خدمات مسافران بلیت خود را خریداری کنند تا در آینده دچار مشکل نشوند.


انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان