۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین عامل تخلیه غیرمجاز پسماند به دادگاه معرفی شد
کد خبر: ۳۲۱۳۱۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۵/۲۴ ساعت: ۱۰:۵۱ ↗ لینک کوتاه

در شهرستان آبیک؛

عامل تخلیه غیرمجاز پسماند به دادگاه معرفی شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک از شناسایی و معرفی عامل تخلیه غیر مجاز پسماند در این شهرستان خبر داد.

عامل تخلیه غیرمجاز پسماند به دادگاه معرفی شد
محمد ایران نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: مأموران و کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک حین گشت و کنترل و پایش واحدهای صنعتی و خدماتی، متوجه تخلیه غیرمجاز پسماند در محدوده اراضی ضلع جنوب غربی روستای گنجاب شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک تصریح کرد: طبق بررسی‌های به عمل آمده و مدارک و مستندات مکشوفه از محل دپوی پسماندهای تخلیه شده مشخص شد که پسماندهای موجود متعلق یک واحد صنعتی از یکی از استان‌های همجوار که در زمینه تولید محصولات پلاستیکی فعالیت دارد، بوده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک بیان کرد: این واحد به صورت غیرمجاز پسماندهای صنعتی را در محل مذکور تخلیه کرده و سپس اقدام به آتش زدن آنها می‌کرد.

این مسئول اضافه کرد: هم اکنون واحد صنعتی مذکور که موجبات آلودگی محیط زیست را فراهم آورده بود از طرف این اداره جهت صدور حکم قضایی به دادگاه معرفی شده است.

ایران نژاد در پایان گفت: طبق ماده 16 قانون مدیریت پسماند، اشخاص متخلف در این زمینه به حکم مراجع قضایی به جزاي نقدي محکوم و بر اساس ماده 20 این قانون، خودروهاي تخلیه کننده پسماندهای صنعتی ویژه در اماکن غیرمجاز، علاوه بر اعمال حداکثر مجازات‌هاي مذکور، تا ده هفته توقیف محکوم خواهند شد و بر اساس قوانین حفاظت و بهسازی محیط زیست و قانون مجازات اسلامی تحت پیگرد حقوقی و قضایی قرار خواهند گرفت.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان