۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ۲ میلیارد تومان برای درمان افاغنه هزینه می‌کنیم
کد خبر: ۳۲۰۸۲۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۵/۲۱ ساعت: ۱۵:۲۲ ↗ لینک کوتاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

۲ میلیارد تومان برای درمان افاغنه هزینه می‌کنیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت:هرچند خدمت رسانی به همه مردم را وظیفه خود می‌دانیم اما گاهی هزینه‌ها بسیار سنگین است و سالانه ۲ میلیارد تومان فقط برای درمان اتباع بیگانه هزینه می‌کنیم.

۲ میلیارد تومان برای درمان افاغنه هزینه می‌کنیم
به گزارش خبرنگار سلامت صبح قزوین ؛ دکتر منوچهر مهرام، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در مراسم آئین تجلیل از خبرنگاران حوزه سلامت به مناسبت روز خبرنگار واقع در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: خبرنگاری شغل ارزشمند و بسیار خوبی است که می‌توان از آن به نحو احسن و مثبت استفاده کرد.

وی عنوان کرد: حوزه بهداشت و درمان، دستگاهی پرمسئله است و هیچگاه رضایتمندی صددرصد تحقق نمی‌شود، زیرا مراجعه کننده و توقع زیاد است و مراجعه کنندگان بیمارانی با کوله باری از درد و مشکلات هستند که به ما رجوع می‌کنند.

این مسئول افزود: خدماتی که در بیمارستان‌ها ارائه می‌شود کم نیست ولی تعداد مراجعه کنندگان زیاد است و بیمارستان با توجه به تعداد دکتر و پرسنل نمی‌توانند به صورت احسن پاسخگوی تعداد زیاد بیماران باشند.

مهرام با بیان اینکه مشکلات جلوی راه ما بسیار زیاد است و شرایطی سختی وجود دارد، مطرح کرد: ما امروزه شرایط سخت و زجر آوری را پشت سر می‌گذاریم ولی همه تلاش خود را می‌کنیم که مردم ذره ای کمبود مالی، دارو و غیره را متوجه نشوند و احساس سختی نکنند و تاکنون سعی کردم  تا حد الامکان تلاش کنم که شرمنده مردم نشوم.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین ابراز کرد: بسیاری از مردم اصرار به استفاده از داروهای خارجی دارند؛ اما خود بنده از داروهای ایرانی استفاده می‌کنم، زیرا تفاوت خاصی بین این دو دارو نمی‌بینم.

این مسئول در ادامه افزود: برخی از پزشکان هم داردهای خارجی را برای بیمار تجویز می‌کنند و اصرار به تهیه آن دارند که این کاری بسیار غیر اخلاقی است.

مهرام با اشاره به اینکه تحلیل برخی از قانون‌ها رسالت یک خبرنگار است، تصریح کرد: گاها قانون‌هایی وضع می‌شود که در آخر به نفع مردم نیست، باید خبرنگاران یک بار قانون را تحلیل کنند که کدام قانون به ضرر و به نفع مردم است.

وی اذعان کرد: حدود چهار سال پیش با وجود مشکلات برنامه‌ ریزی کردیم و سعی کردیم طبق آن برنامه فعالیت خود را پیش ببریم و تعداد زیادی از پروژه و برنامه‌ها به مرحله مطلوبی رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین بیان کرد: ساخت ساختمان پژوهشی در پردیس، رادیولوژی مرکز جامع سرطان، ساخت بیمارستان الوند و الحاقیه شهید رجایی از کارها و برنامه‌های اولویت دار علوم پزشکی است.

این مسئول گفت: یکی از برنامه‌های ما برگزاری آزمون تخصصی زبان با ۱۵۶ ظرفیت که این دانشگاه سومین دانشگاه بزرگ کشور از نظر ظرفیت وچهارمین مرکز کل کشور است، گسترش رشته‌های تخصیصی در دانشگاه را از لحاظ آموزشی، پژوهشی؛ زیرا دانشگاه یک استان موجب توسعه و اعتبار آن استان است و هرچقدر این بخش را فعال تر کنیم و توسعه دهیم، پیشرفت بیشتر خواهد شد.

مهرام اضافه کرد: در بخش پژوهش کارهای فوق العاده‌ای انجام شده است اعم از مراکز تحقیقاتی، مجلات، فعالیت‌های علمی و پژوهشی و تحقیقاتی که کارهای خاصی در این حوزه‌‌ها صورت گرفته است.

وی با اشاره به دیگر فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی مطرح کرد: مرکز آموزش بالینی استان که بعد از اصفهان تقریبا جزو بهترین مرکز کشور است، کاشت حلزون که مرحله خوبی است، بهترین خدمات ارائه شده در دانشکده علوم پزشکی با کیفت بالا که ما این دانشکده را از نظر امکانات، فضا، شرایط و کیفیت بسیار خوب توسعه داده‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در پایان ابراز کرد: من همیشه سعی کرده‌ام که صادقانه برخورد کنم و نگران  انتشار هیچگونه خبری نبوده ام، اما برخی از خبرها دلگیر کننده هستند زیرا با واقعیت تناقض دارند و نوعی بی انصافی محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: از رسانه‌ها تقاضا دارم نقد با واقعیت را بیان کنند و در نقد‌های خود انصاف را هم رعایت کنند و ما پذیرای نقدها هستیم و کار خود را با سختی شروع کردیم و با مشقت بیشتری هم ادامه خواهیم داد.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در ادامه گفت: در استان بیش از ۱۷ هزار تبعه خارجی داریم که بسیاری از آنها به صورت غیرمجاز حضور دارند و تنها ۱۷ نفر ثبت شده و تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند و در مراجعه به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی هیچ هزینه ای پرداخت نمی‌کنند و بار سنگین آن به دوش دولت است.

این مسئول تصریح کرد: هرچند خدمت رسانی به همه مردم را وظیفه خود می‌دانیم اما گاهی هزینه‌ها بسیار سنگین است و سالانه ۲ میلیارد تومان فقط برای درمان اتباع بیگانه هزینه می‌کنیم.

در ادامه این دیدار ارداقیان روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد: رسانه‌ها باید وجود پزشک خانواده را برای مردم فرهنگ سازی کنند؛ زیرا مردم گاها به علت یک بیماری به یک پزشکی مراجعه می‌کنند که هیچ ارتباطی به بیماری آنها ندارد؛ که همین اشتباه باعث سیل عظیم جمعیت بیمار‌ در بیمارستان‌ها می‌شود.

وی گفت: ما اگر نتوانیم ورودی مراکز درمان را کنترل کنیم، با مشکلات زیادی رو به خواهیم شد و پیشرفتی هم نخواهیم کرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان