۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین اسامی مفسدان و متخلفان اقتصادی باید منتشر شود
کد خبر: ۳۲۰۶۵۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۵/۲۰ ساعت: ۱۵:۹ ↗ لینک کوتاه

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس:

اسامی مفسدان و متخلفان اقتصادی باید منتشر شود

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: معتقدم اعلام اسامی متخلفان و مفسدان اقتصادی جنبه بازدارندگی دارد و باید اسامی آنها منتشر شود؛ البته این کار باید بعد از حکم قطعی و دقیق و با حفظ آبروی افراد انجام شود.

اسامی مفسدان و متخلفان اقتصادی باید منتشر شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ داود محمدی رئیس کمیسیون اصل نود مجلس در مراسمی که ظهر امروز(شنبه) به مناسبت روز خبرنگار در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: امروز در عصری که واقع شدیم نقش خبرنگاران در ابعاد مختلف برجسته و بی‌بدیل است و کمتر جایگاهی را سراغ داریم که بتواند همچون شما در ارتقای فرهنگی جامعه ایفای نقش کند.

وی افزود: معتقدم فرهنگسازی به عنوان یک زیربنا می‌تواند در رشد و اعتلای کشور موثر باشد و بدون تردید خبرنگاران رکن اصلی هستند که با ایثار و فداکاری نقش آفرینی می‌کنند.

مهمترین رسالت خبرنگاران انعکاس حقایق است
رئیس کمیسیون اصل نود مجلس با اشاره به مشکلات کار خبرنگاری عنوان کرد: مشکلات معیشتی و وضعیت بیمه و مسکن از جمله مشکلات خبرنگاران است؛ اما فعالان این عرصه با عشق و علاقه جامعه را هدایت می‌کنند که این امر ستودنی است.

وی تصریح کرد: رسالت خبرنگاران سنگین است و باید وقایع رخ داده در جامعه، کاستی‌ها و نارسایی‌ها را همراه با نقاط قوت به آحاد جامعه منعکس کنند.

محمدی بیان کرد: کشور ما در بخش اقتصادی مشکلاتی دارد و آمار و ارقام هم موید این مطلب است اما خبرنگاران باید ضمن نقادی دلسوزانه به ارائه راهکار برای رفع مشکل بپردازند.

وی اضافه کرد: البته کشور ما در بسیاری از حوزه‌های دیگر از جمله تولید علم و فناوری پیشرفت داشته و از جایگاه رفیعی در جهان برخوردار است؛ همچنین در توسعه عمران و آبادانی آنچه در طول سال‌های اخیر صورت گرفته بسیار قابل ملاحضه است و دولت با وجود تنگناهای مالی خدمات خوبی را به جامعه ارائه می‌دهد.

این مسئول بیان کرد: پروژه انتقال آب از طالقان به قزوین، احداث بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی در قزوین و احداث فضاهای درمانی در الوند و آبیک و مجمدیه از جمله اقدامات انجام شده در استان قزوین است.

وی عنوان کرد: مهمترین رسالت خبرنگاران انعکاس حقایق است و با توجه به اینکه رشد و اعتلای کشور در بخشهای مختلف هدف همه ما است باید اصحاب رسانه در کنار مطرح کردن نارسایی‌ها و مشکلات به بیان نقاط قوت و اقدامات انجام شده بپردازند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: در عصر انفجار اطلاعات جامعیت در اطلاع رسانی همراه با سرعت انتشار و انعکاس درست اخبار، بسیار حائز اهمیت است.

وی عنوان کرد: بسیاری از اخبار که در فضای مجازی منتشر می‌شود یا از اساس صحت ندارد یا اعداد و ارقامی که اعلام می‌کنند؛ صحیح نیست.

خبرنگاران از پمپاژ یاس و ناامیدی به جامعه پرهیز کنند
محمدی عنوان کرد: کمیسیون اصل نود فعال‌تر از گذشته فعالیت می‌کند و پرونده‌های متعددی تشکیل و به قوه قضاییه گزارش شده است.

این مسئول بیان کرد: در کشور بی تردید تخلفات و جرائمی از سوی برخی مسئولان رخ می‌دهد؛ اما نباید آن را به همه مسئولان نظام تسری داد؛ چراکه عده‌ زیادی از مسئولان صادقانه همه تلاش خود را برای رفع مشکلات به کار می‌گیرند اما زحمات آنها در سایه این مسائل گم می‌شود که انصاف نیست.

وی در ادامه گفت: خبرنگاران از پمپاژ یاس و ناامیدی به جامعه پرهیز کنند؛ بلکه با نگاه منصفانه حقایق را بیان کنند.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس در پایان گفت: معتقدم اعلام اسامی متخلفان و مفسدان اقتصادی به جامعه جنبه بازدارندگی دارد و باید اسامی آنها منتشر شود؛ البته این کار باید بعد از حکم قطعی و دقیق و با حفظ آبروی افراد انجام شود.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان