۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین خبرنگاران، جهادگران عرصه اطلاع رسانی هستند
کد خبر: ۳۲۰۶۲۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۵/۲۰ ساعت: ۱۳:۱۹ ↗ لینک کوتاه

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین:

خبرنگاران، جهادگران عرصه اطلاع رسانی هستند

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین با بیان اینکه خود را صاحب رسانه و جزئی از این جمع می‌دانم؛ گفت: تمام کسانی که در عرصه خبر فعالیت می‌کنند با توجه به معیشت و سختی‌های کار به نوعی یک جهادگر هستند.

خبرنگاران، جهادگران عرصه اطلاع رسانی هستند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ فرشاد پیله‌چی، رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین به همراه تیم روابط عمومی این سازمان به مناسبت روز خبرنگار از پایگاه خبری و تحلیلی صبح قزوین بازدید کردند.

پیله‌چی با اشاره به تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: صبح قزوین مجموعه ای بسیار توانمند است؛ که سعی در مخابره، خبرهای امیدبخش دارد و به واقعیت‌ها را می‌پردازد.

وی عنوان کرد: رسانه رکن بسیار مهمی است که باید به آن توجه جدی شود و این دقت نظر باید در تمام مسئولین و کسانی که از رسانه استفاده می‌کنند، وجود داشته باشد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین با بیان اینکه خود را صاحب رسانه و جزئی از این جمع می‌دانم؛ گفت: تمام کسانی که در عرصه خبر فعالیت می‌کنند با توجه به معیشت و سختی‌های کار به نوعی یک جهادگر هستند.

این مسئول با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری که برای رسیدن به قله کوه، سنگ ریزه‌ها همیشه وجود دارد و ما باید هدف را ببینیم؛ مطرح کرد: سختی و ناملایمت در تمام عرصه‌ها وجود دارد و جوانان انقلابی و متعهد می‌دانند، با توجه به ماموریتی که برایشان ترسیم شده است باید جلو روند.

پیله چی اذعان کرد: ما باید سعی کنیم که سختی‌ها یا به نوعی ناملایمت‌ها را با یک لطایفی جلو ببریم و با آن کنار بیایم و  به جای اینکه منتظر قدمی از دیگران به سوی خود باشیم، بیایم با روی گشاده جلو برویم و وظیفه مان را انجام بدهیم؛ حتی اگر کسی در این راه به یاری نیاید و قدمی برندارد.

وی بیان کرد: در فعالیت با هر حزب و جناحی اگر با گشاده‌رویی و شفافیت فعالیت کنیم، شاید نخست بنا به عادت موضع بگیرند اما بعد از مدتی که شناخت صورت می‌گیرد و رویکرد و عملکرد را ببینند، کسانی که حتی ذره ای انصاف داشته باشد حتی اگر در ظاهر مقابل شما باشند باز کنار شما می‌آیند و حمایت می‌کنند در هرحال خوب و بد در همه‌ جا وجود دارد.

این مسئول عنوان کرد: در رسانه باید دقت شود که دو نمود داخلی و بیرونی وجود داشته باشد که نمود داخلی هم باز از بیرون نشات می‌گیرد، اما فرقی که در این دو وجود دارد این است که نمود بیرونی باید به گونه ای باشد که مردم، مسئولین و حتی عموم جامعه از خبرهای خوب و مفید شما بهرمند شوند و اخبار موثق و تاثیر گذارد باشد.

وی عنوان کرد: رسانه باید سعی داشته باشد که خبرهای جامعه را که می‌تواند کمک کننده، هشدار دهنده و بشارت دهنده باشد به گونه ای انتقال دهد که برآیندش به نفع مردم باشد.

پیله چی ابراز کرد: انتظارم از رسانه‌ها این است که تاثیرگذاری بالایی داشته باشند و وقتی می‌خواهند یک بستری را ایجاد کنند این توانایی را داشته باشند و با ارتقا دادن سطح خود را حرفی برای گفتن داشته باشند؛ به گونه ای که مردم از او تاثیر بپذیرند و آن را مرجع و مخاطب قرار دهند. 

وی در ادامه افزود: امیدوارم تمام رسانه‌ها چنین توانمندی را در خود ایجاد کنند؛ زیرا در این صورت فضای خوبی ایجاد می‌شود و کسی نمی‌تواند جناح گرایی‌هایی انجام دهد که به دور از واقعیت است.

در ادامه این دیدار جابر خرم نیا اظهار کرد: گمان نمی‌کنم کسی بتواند ادعا بکند که صبح قزوین رسانه‌ای اثر گذار و مطالبه گر نیست و اگر بخواهیم چند رسانه مردمی، پویا و مطالبه گر را در استان نام ببریم، صبح قزوین در صدر جدول می‌درخشد.

مسئول روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان قزوین عنوان کرد: صبح قزوین فعالیت‌های اثر گذار قوی و بسیار خوبی دارد؛ به خصوص کار چند رسانه‌ای که این رسانه اتفاق می‌افتد؛ اینکه به قلب مردم می‌روید و از آنها نظر می‌گیرید کاری نوعی و کم نظیر در استان قزوین است.

وی اذعان کرد: سوژه‌ها و موضوعاتی که در رسانه صبح قزوین به آن پرداخته می‌شود نگاه متفاوت تری دارد؛ از این نظر که صبح قزوین صرفا خبری به مسائل نگاه نمی‌کند و به دنبال تحلیل اوضاع، گزارش کردن وضعیت، محتوا و خوراک دادن ذهن مردم است به گونه‌ای که بتواند ذهن و افکار عمومی رامدیریت کند که همه اینها از ویژگی‌های برجسته صبح قزوین است.

در ادامه این دیدار حنانه امیری بیان کرد: صبح قزوین اولین رسانه بومی استان است و کار خبری و گزارشی را بیشتر با نگاه نقدی را انجام می‌دهیم.

وی مطرح کرد: برخی از مسئولین و مدیران رسانه ای را که اخبار روابط عمومی را دنبال کنند رسانه فعال می‌داند و اگر رسانه نگاه نقادانه و مطالبه‌گر داشته باشند را رسانه‌‌ی مطلوبی نمی‌دانند.

مدیرمسئول صبح قزوین گفت: باید در عرصه رسانه اخباری را منتشر کرد که مطالبات مردم باتوجه به مشکلات روز جامعه در آن بیان شود به طوری که بی بصیرتی در آن صورت نگیرد و ضربه‌ای هم به نظام وارد نشود؛ که این کار بسیار سختی است.

این مسئول با بیان اینکه از گلایه‌ها و سختی‌ها حرفی نمی‌زنیم بلکه روز خبرنگار باید روی خوش و دل خوش داشته باشیم؛ اذعان کرد: علاقه چیزی است که ما را در عرصه رسانه پایدار نگه داشته است و باید بر اساس مطالبات مردم کار را جلو برد و خبرنگار واقعی اگر نگاه دیگری داشته باشد نمی‌تواند به عنوان یک خبرنگار واقعی در عرصه رسانه فعالیت داشته باشد.

وی با اشاره به فعالیت‌های موثر و مفید رئیس جهاد دانشگاهی اظهار کرد: حضور مدیران جوان و دهه شصتی در نهاد‌های مختلف افتخاری است که اگر نگاه سیاسی عده ای اجازه دهد در فعالیت‌های خود قطعا موفق خواهند بود.

امیری در پایان اذعان کرد: وجود جهاد دانشگاهی در استان یک افتخار بسیار بزرگی است؛ با توجه فعالیت‌های پرتلاشی که برای مردم و استان ارائه می‌کند و امیدوارم این فعایت‌ها همچنان ادامه داشته باشد.
انتهای پیام/3008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان