۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین عملکرد سپاه در شناسایی انبارهای احتکارشده قابل تقدیر است/ مسئولان امنیتی سریعا عوامل نفوذی را برکنار کنند
کد خبر: ۳۲۰۵۶۱ نویسنده: آیت الله اسلامی تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۵/۲۰ ساعت: ۸:۵۶ ↗ لینک کوتاه

عضو خبرگان رهبری در مصاحبه با صبح قزوین:

عملکرد سپاه در شناسایی انبارهای احتکارشده قابل تقدیر است/ مسئولان امنیتی سریعا عوامل نفوذی را برکنار کنند

عضو خبرگان رهبری با اشاره به نقش بسیج در شناسایی انبارهای احتکار شده گفت: متأسفانه در سطح کشور شاهد وجود انبارهایی هستیم که لوازم مورد نیاز مردم در آن ذخیره و احتکار شده است که قطعا باید با این موضوع برخورد شود.

عملکرد سپاه در شناسایی انبارهای احتکارشده قابل تقدیر است/ مسئولان امنیتی سریعا عوامل نفوذی را برکنار کنند
آیت‌الله علی اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به اینکه کشور ما در سال‌های اخیر درگیر چند مسئله بوده‌است، اظهار کرد: یکی از این مسائل تحریم است، تحریم خارجی‌ها یکی از عوامل تاثیرگذار بر فشار اقتصادی است.

وی افزود: یکی دیگر از عوامل فشار بر مردم، ندانم‌کاری و نابلدی تیم اقتصادی داخلی کشور است، متأسفانه مسئولین در داخل کشور به تغییر معتقد نیستند و تغییراتی که گاهی ایجاد می‌شود نیز نتیجه بخش نیست.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: عامل موثر سوم در ایجاد فشار اقتصادی بر مردم، نفوذ دشمن در بدنه مسئولان و مدیران کشور است، دشمن عواملی را در مراکز مهم تصمیم‌گیری کشور قرار داده و این افراد، اجازه رفع عوامل وارد کننده فشار اقتصادی را نمی‌دهند.

وی با اشاره به اینکه عامل موثر دیگر در فشار اقتصادی بر مردم، عدم قاطعیت قوه قضائیه است، تاکید کرد: اگر قوه قضائیه قاطع‌تر از وضع فعلی بود، این فشار اقتصادی کمتر می‌شد و عوامل نفوذ فشار کمتری به مردم وارد می‌کردند، امیدواریم که قوه قضائیه از این حالت خارج شود و عملکرد خود را اصلاح کند.

عدم قاطعیت دستگاه قضایی در برخورد با مفسدان قابل توجیه نیست
اسلامی بیان کرد: این نکته را هم باید در نظر بگیریم که قوه قضائیه نمی‌تواند در یک مدت خیلی کم پرونده‌ای تشکیل داده و آن را سریع مختومه کرده و به نتیجه برسد، بعضی پرونده‌ها پیچیده است و نیاز به زمان دارد، در حالی که بعضی دیگر از پرونده‌ها و بز‌ه‌های اجتماعی دارای پیچیدگی کمتری است، در این موارد قوه قضائیه خیلی راحت‌تر می‌تواند به نتیجه برسد.

این مسئول با اشاره به اینکه احتکار، گران‌فروشی و تقلب در داد و ستد پنجمین عامل فشار بر مردم است، عنوان کرد: این موارد باید جزو ممنوعات جامعه اسلامی باشد، امام علی (ع) نیز در نهج‌البلاغه‌ تاکید می‌کنند، احتکار را منع کن و نگذار این کار انجام شود، این حق حاکمیت است که جلوی احتکار را بگیرد و مانع آن شود.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به نقش بسیج در شناسایی انبارهای احتکار شده گفت: متأسفانه در سطح کشور شاهد وجود انبارهایی هستیم که لوازم مورد نیاز مردم در آن ذخیره و احتکار شده است که قطعا باید با این موضوع برخورد شود.

اسلامی با بیان اینکه از میان این عوامل، حذف نفوذی‌ها توسط مسئولان سریعا موثر است، اظهار کرد: اگر رئيس‌جمهور گزارش مستندی مبنی بر وجود عوامل نفوذ دریافت کرد، فرد مورد نظر باید سریع برکنار شود و دستگاه قضایی و امنیتی نیز با این موضوع برخورد کند، این در حالی است که متاسفانه گاهی پس از دستگیری افراد، متوجه می‌شویم که با یکی از مسئولین نسبت فامیلی دارد.

وی اضافه کرد: در نظر گرفتن این عوامل آرامش را بر بازار حاکم و توازن را در داد و ستد مردم برقرار می‌کند، قوه قضاییه و مسئولین دولتی بدین ترتیب می‌توانند جلوی نفوذی‌ها را بگیرند و آرامش را بر جامعه حاکم کنند.

اسلامی با تاکید براینکه در شرایط فعلی عموم مردم و به‌ویژه بسیجیان نقش بسیار موثری دارند و می‌توانند به مسئولان دلسوز و مقام معظم رهبری یاری برسانند، تشریح کرد: مقام معظم رهبری نصیحت‌ها و ارشادات زیادی به مسئولین مختلف دارند، اما متاسفانه می‌بینیم که فایده‌ای ندارد. اگر بسیج همچون همیشه حامی ولایت باشد، قطعا مسئولین تارک وظیفه هم به خود می‌آیند و این عوامل را اصلاح می‌کنند.

وی در پایان با اشاره به نقش سپاه گفت: سپاه نیز از طرفی باید مرزها را در نظر بگیرد و از سوی دیگر دشمن خارجی و عناصر اطلاعاتی و امنیتی مضر برای کشور را کنترل کند. 
انتهای پیام/5001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان