۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین چرا باید یک ضدانقلاب در جشن «روز خبرنگار» تقدیر شود/ برگزاری جشن پایکوبی توسط ارشاد مشکلات اقتصادی مردم را حل نمی‌کند
کد خبر: ۳۲۰۴۶۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۵/۱۹ ساعت: ۱۵:۳۸ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه موقت قزوین:

چرا باید یک ضدانقلاب در جشن «روز خبرنگار» تقدیر شود/ برگزاری جشن پایکوبی توسط ارشاد مشکلات اقتصادی مردم را حل نمی‌کند

امام جمعه موقت قزوین گفت: چرا باید یک ضدانقلاب در جشن «روز خبرنگار» تقدیر شود؟ آیا عینک افرادی که این افراد را گزینش می‌کنند مشکل دارد؟ چرا شما باید به جای تقدیر از خبرنگارانی که در کل خیابان گزارش تهیه می‌کنند به سراغ قلم به دستی که همیشه علیه انقلاب نوشته می‌روید؟

چرا باید یک ضدانقلاب در جشن «روز خبرنگار» تقدیر شود/ برگزاری جشن پایکوبی توسط ارشاد مشکلات اقتصادی مردم را حل نمی‌کند
به گزارش خبر نگار سیاسی  صبح قزوین ،حجت الاسلام علی قابل در خطبه‌های این هفته نمازجمعه شهر قزوین با اشاره به در پیش بودن ایام شهادت امام محمدتقی اظهار کرد: امام جواد(ع) در سن ۲۵ سالگی با توطئه معتصم عباسی و دختر مامون که همسر امام بود به شهادت رسید، این امام همام ۱۷ سال از عمر شریفش را در جایگاه امامت گذراند.


وی افزود: امام رضا(ع) درباره امام جواد می‌فرمایند: «مولودی به میزان برکت این مولود در اسلام زاده نشده است»، راز این جمله این بود که پس از شهادت موسی بن جعفر جمعی از علمای دین فروش که وجوهات شرعی دریافت می‌کردند پس از شنیدن خبر شهادت موسی بن جعفر(ع) گمان کردند که جانشینی برای امام تعیین نشده پس نیازی به ارجاع وجوهات نیست و مبالغ را نزد خود نگاه داشته و امامت را ختم شده عنوان کردند.

خطیب جمعه قزوین ادامه داد: این فتنه جدیدی بود که در اسلام رخ داد و این افراد در تاریخ به نام «واقفیه» مشهور شدند، این افراد با امام رضا(ع) مخالفت می‌کردند از سوی دیگر بنابه مصلحتی امام هشتم تا ۴۷ سالکی فرزندی نداشت و این میدان برای واقفیه و دشمنان امامت باز شده بود.

وی اذعان کرد: خدای متعال در سن ۴۷ سالگی امام جواد(ع) را امام هشتم عطا کرد و وجود مقدس این فرزند مبارک شبهه مقطوع نسل شدن امامت را از بین برد، اما دشمن از توطئه خود دست برنمی‌داشت و مطرح می‌کرد که چگونه با فوت امام یک کودک می‌تواند امامت را عهده دار شود؟ در حالی که قرآن داستان نبوت حضرت عیسی را در سن نوزادی مطرح کرده بود.

امام جمعه قزوین گفت: امام جواد(ع) زمانی که عهده دار امامت شد در جلسات علمی هزاران مسئله دینی و علمی را پاسخگو بودند و این دفاع امام از کیان اسلام شبهه ای که به امامت ایشان در دوران کودکی وارد بود رفع شود، برای همین امام رضا وجود ایشان را برای اسلام بابرکت می‌دانست.

وی یادآور شد: دوران امامت امام جواد(ع) سخت‌ترین دوران بود زیرا مامون از زیرک ترین و توطئه گرترین خلفای بنی عباس بود و با ایده و فکر ضربات خود را به امام وارد می‌ساخت و حتی دختر خود را به عقد امام جواد درآورد، البته امام از نزدیکی خود به دربار استفاده کرد و یارانش را در دستگاه‌های دولتی برای کمک به شیعیانش به کار گمارد.

قابل ابراز کرد: امام جواد(ع) می‌فرمایند: «اگر درب‌های آسمان و زمین به روی بنده ای بسته شود آن بنده با تقوای الهی و کار برای رضای خدا، پروردگار عالم راه را برای او باز خواهد کرد»، از برکات وجود امام نمایندگانی بودند که در شهرهای مختلف شیعیان را هدایت می‌کردند.

وی بیان کرد: امام جواد علیه السلام در طول عمر بابرکت خود حدود ۳ هزار حدیث نصیب جامعه اسلامی شد، امیدواریم خداوند به ما توفیق پیروی از این امام همام را عنایت کند.

خطیب جمعه قزوین با اشاره به ادامه توطئه‌های دشمن علیه انقلاب تصریح کرد: طی روزهای گذشته دشمن موفق نشد مردم را به خیابان‌ها بکشد، دشمنان این نظام امروز در لباس دوست ظاهر شده و متاسفانه برخی از متدینین ما هم فریفته این توطئه شده اند و گمان می‌کردند در شرایط امروز برای مطالبه حقوق اقتصادی خود باید راهپیمایی به راه بیاندازند.

وی ابراز کرد: شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در سراسر کشور با اینگونه راهپیمایی‌ها با محوریت مطالبه اقتصادی به حق مردم مخالفت کردند، ما اعلام انزجار خود از مفسدان اقتصادی و دزدان را در همین صفوف نمازجمعه، در مساجد و گفتار می‌توانیم بیان کنیم، اما زمانی که در خیابان‌ها حضور پیدا کنیم کنترل شرایط از دست ما خارج شده و مورد سوءاستفاده دشمن قرار می‌گیرد.

امام جمعه قزوین اذعان کرد: شهادت شهید بابایی را در هفته گذشته پشت سر گذاشتیم و شهادت شهید لشکری با ۱۸ سال سابقه اسارت افتخاری برای مردم قزوین است که از خداوند درخواست داریم برای شهدای ما علو درجات و به بازماندگان صبر عنایت بفرماید.

وی گفت: اول ذیحجه سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) روز مبارکی است، همچنین درگذشت برخی از فقهای بزرگ اسلامی چون محقق داماد از مناسبت‌های دیگر این هفته است.

امام جمعه موقت قزوین ابراز کرد: این ایام سالروز پایان جنگ ۳۳ روزه علیه اسرائیل است این حرکت توطئه آمیزی بود که در زمان بوش پسر آغاز شد و به دنبال طراحی خاورمیانه جدیدی بود اما رزمندگان حزب الله دمار از روزگار اسرائیل درآوردند و صهیونیست‌ها پس از ۳۳ روز شکست خورد، این همان جنگی بود که سیدحسن نصرالله می‌گفت رهبر معظم انقلاب ایران به ما فرمود نگران نباشید شما پیروز هستید.

وی با اشاره به این حدیث امام جواد(ع) که می‌فرماید:«بدان یک لحظه از نگاه خدا دور نیستید پس نگاه کن در محضر خدا چگونه ای»، گفت: هفته گذشته رییس جمهور گزارشی از عملکرد خود به مردم ارائه داد و به مردم گفت به دولت اعتماد کنید، من معتقدم اگر مردم به شما اعتمادنداشتند که امروز رئیس جمهور نبودید اما اعتماد باید دوطرفه باشد.
خطیب جمعه قزوین افزود: اگر مردم به شما اعتماد کردند شما چرا فقط به دوستان خود اعتماد دارید و این همه اعتراض و گلایه مردم را نمی‌شنوید؟ آقای رئیس جمهور ما از شما انتظار داریم که یکبار در بین مردم حضور پیدا کرده و از وضعیت کاری و اقتصادی مردم مطلع شوید.

وی بیان کرد: چرا باید به مفسدان اقتصادی میدان داده شود و ۲ تن سکه به آنها داده شود؟ آقای رئیس جمهور ما به شما اعتماد داریم به شرط آنکه شما هم صدای ما را بشنوید، وزیر صنعت شما می‌گوید وزیر قبلی ثبت سفارش خودرو از خارج را ممنوع اعلام کرد و خودروهای داخلی گران شد اما به طور ناگهانی در ایام جهام جهانی چندهزار خودروی قاچاق وارد کشور شد، چه کسی پاسخگوی این شرایط است؟ چرا خیانت مشخص شده وزرای دولت پاسخ داده نمی‌شود و آنها کنار گذاشته نمی‌شوند؟

قابل عنوان کرد: وزیر مسکن قرار بود وضعیت مسکن را رونق دهد و مردم ما صاحبخانه شوند اما هنوز این موضوع عملیاتی نشده، معتقدم اصلی که دولتمردان قصد ندارند بپذیرند این است که اصل مسکن سازی برای محرومان برای دولت نهم و دهم بود.

وی تصریح کرد: رئیس جمهور در گزارش تلویزیونی خود به مردم گفت بیش از وعده ای که داده بود اشتغالزایی کرده است، کجا کار ایجاد شده؟ استاندار سابق اعلام کرده بود ۲۰ هزار شغل ایجاد کرده اما رئیس کمیسیون اصل ۹۰ می‌گوید دروغ بوده، چرا پس از دوسال باید این دروغ‌ها مطرح شود؟

امام جمعه موقت قزوین با بیان اینکه اعتماد باید دوطرفه باشد ‌و دولت حرف مردم را بشنود، گفت: اگر به رئیس جمهور گزارش درست داده نمی‌شود، آقای روحانی باید با متخلفان برخورد کند، وزیر آموزش و پرورش بارها در مصاحبه خود قول داده بود که معدلان برتر را بدون کنکور وارد دانشگاه می‌کند اما امروز به وعده خود عمل نمی‌کند.

وی گفت: ما به دولت اعتماد داریم اما درست زمانی که قزوین در حال آماده شدن برای برگزاری کنگره شهداست، یکمرتبه اداره ارشاد جشن پایکوبی و موسیقی برگزار می‌کند، روی اجساد شهدا پایکوبی می‌کنید؟ حیا ندارید؟ با این پایکوبی‌ها مردم درد اقتصادی خود را فراموش نمی‌کنند.

قابل در پایان با تبریک روز خبرنگار اذعان کرد: چرا باید یک ضدانقلاب در برنامه جشن «روز خبرنگار» تقدیر شود، آیا عینک افرادی که این افراد را گزینش می‌کنند مشکل دارد؟ چرا شما باید به جای تقدیر از خبرنگارانی که در کف خیابان گزارش و خبر تهیه می‌کنند به سراغ قلم به دستی که همیشه علیه انقلاب نوشته اند، می‌روید؟ به دنبال کسب رضایت ضدانقلاب هستید؟
انتهای پیام /202

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان