۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین در مراسم تودیع و معارفه فرماندهی سپاه قزوین چه گذشت؟
کد خبر: ۳۲۰۳۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

خداحافظی آبنوش، سلام شاهرخی؛

در مراسم تودیع و معارفه فرماندهی سپاه قزوین چه گذشت؟

مراسم تودیع و معارفه فرماندهی سپاه صاحب الامر(عج) قزوین ظهر امروز با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.

در مراسم تودیع و معارفه فرماندهی سپاه قزوین چه گذشت؟
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی صبح قزوین پیش از ظهر امروز مراسم تودیع و معارفه فرماندهی سپاه صاحب الامر استان قزوین با حضور سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ،‌ آیت‌الله باریک‌بین، آیت‌الله اسلامی، مسئولان نظامی و اتظامی استان برگزار شد.
در این مراسم  از زحمات سردار سالار آبنوش در کسوت فرماندهی سپاه این استان تقدیر و سردار محمد شاهرخی فرمانده پیشین سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان به عنوان فرمانده جدید سپاه صاحب‌الامر استان قزوین معرفی شد.
(5) آیت الله علی اسلامی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش سپاه پاسداران در طول انقلاب اسلامی در کشور و جهان اظهار کرد: سپاه همواره به عنوان بازوی پر توان و قدرتمند نظام و فرماندهی کل قوا برای دفاع از ارزش‌های اسلامی بوده است از این رو همواره  بر گردن انقلاب و آحاد ملت حق دارد.
وی ضمن اشاره به بیانات امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در خصوص جایگاه سپاه پاسداران اذعان کرد: امام خمینی (ره) بارها به نقش کلیدی سپاه در پیشبرد اهداف نظام و انقلاب تصریح داشته اند که می توان به این سخن ایشان اشاره کرد که فرمودند که "اگر سپاه نبود، کشور نبود"و ما این جمله را در هر مقطع زمانی دیده و لمس کرده ایم.
این مسئول با اشاره به نقش تاثیرگذار سپاه در هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: سپاه در مقابله با گروهک‌ها و ترورها نیز عملکرد مطلوبی را ارائه کرده است.
آیت الله اسلامی با بیان اینکه امروزه سپاه به عنوان نهادی تاثیرگذار در عرصه فرهنگ شناخته می شود، افزود: در سازندگی و عمران کشور نیز سپاه عالی درخشیده است و اگر در مسائل جنگ نرم و شبیخون فرهنگی نگاه کنیم، متولیان امور فرهنگی بسیار هستند ولی آن جنگی که سپاه در مقابل با تهاجم داشته و دفاعی که از ملت و نظام داشته است، فراوان است و اقداماتی نظیر اردوی راهیان نور، کنگره شهدا، یادواره شهدا و .
.
.
توسط این مجموعه صورت گرفته است.
وی با اشاره به اقدامات مجموعه سپاه در عرصه‌های عمران و آبادانی در داخل کشور یادآور شد: سپاه در خارج از مرزها نیز خوش درخشیده و امروزه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از عناصر موثر در عرصه های بین‌المللی است.
نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری افزود: در استان قزوین نیز به مثابه سایر استان ها فرماندهان پاسدار در عرصه های مختلف به خوبی درخشیده اند و در انجام وظایف و ماموریت های محوله بسیار تلاش کرده اند.

(7)

وی ضمن تقدیر از تلاش های سردار آبنوش تاکید کرد: سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین به فرماندهی سردار آبنوش شاهد اقدامات شایسته‌ای در عرصه های مختلف فرهنگی، معنوی، عملیاتی، عمران و امثال آن بوده است که نشأت گرفته از توجه فرمانده سپاه استان در شناسایی مشکلات و سعی در رفع آسیب ها ناشی می شود.
آیت الله اسلامی افزود: هر چند از انتقال سردار آبنوش به عنوان سرباز فداکاری برای ولایت  ناراحت هستیم اما بی شک وی در سنگر دیگری به انقلاب و نظام خدمت خواهد کرد.
این مسئول با بیان اینکه اخلاص از مهم‌ترین ویژگی‌های فرمانده پیشین سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین بود، ابراز کرد: سردار آبنوش همواره در جایگاه فرماندهی سپاه استان قزوین سعی بر پیشبرد اهداف نظام اسلامی و پیاده‌سازی مطالبات رهبر معظم انقلاب داشتند.
وی در پایان برای فرماندهی جدید سپاه صاحب الامر استان سردار شاهرخی آرزوی موفقیت کرد و اذعان داشت: بی شک این فرمانده گرانقدر و پر تلاش سپاه تابع ولایت و مروج فرامین، اهداف و آرمان های  سپاه در استان خواهد بود.
در شرایط حساس منطقه و بین الملل حمایت از سپاه و تقویت واجب است مرتضی روزبه استاندار قزوین نیز در سخنانی کوتاه خاطر نشان کرد: با گذشت زمان هر روز بیشتر به بصیرت امام خمینی(ره) در راستای تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پی می بریم.

(4)

وی تاکید کرد: امروز با توجه به شرایط حساس منطقه ای و بین الملل حمایت از سپاه و تقویت آن به عنوان اصلی مسلم برای تمامی مسئولان است.
روزبه با اشاره به ایستادگی سپاه پاسداران دربرابر دشمن افزود:  سرداران و پاسداران انقلاب اسلامی افرادی مخلص و ولایتمدار هستند.
این مقام مسئول در پایان ضمن تقدیر از همکاری و تلاش های سردار آبنوش در طول خدمت خود در استان که با بصیرت و تلاش جهادی همراه بود تصریح کرد: امیدواریم این تلاش ها و خدمات که توسط سردار آبنوش به مردم استان قزوین ارائه شد توسط فرماندهی جدید سپاه صاحب الامر سردار شاهرخی ادامه یابد.
حرکت در مسیر ولایت و داشتن بصیرت مانع توطئه های دشمن خواهد بود  حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی نیز در این مراسم ضمن اشاره به فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری اظهار کرد: طبق فرمایشات بنیان گذار کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری سپاه  پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یکی از نهادهای باارزش انقلاب اسلامی و رکن رکین و پایه محکم نظام همواره باید مورد احترام و ارزش قرار گیرد.
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شاید بتوان دلیل رضایت مندی امام(ره) و مقام معظم رهبری را در ولایتمداری پاسداران و گام نهادن این نهاد مقدس در عرصه حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی دانست.

(19)

وی با اشاره به هجمه سنگین بر علیه سپاه پاسداران از سوی دشمنان انقلاب و نظام افزود: این هجمه نشانه حقانیت این نهاد در جهان است.
رئیس مجمع نمایندگان مجلس استان قزوین تصریح کرد: هجمه دشمنان به سپاه زنگ هشداری برای کسانی است که شاید در داخل کشور نسبت به این نهاد بی‌مهری داشته باشند.
حجت الاسلام حسینی با تقدیر از عملکرد سردار آبنوش در کسوت فرماندهی سپاه استان قزوین خاطرنشان کرد: آثار فعالیت های ارزشمند سردار آبنوش از جمله احیای تاریخ دفاع مقدس استان قزوین و توجه به نقش رزمندگان این استان در هشت سال جنگ تحمیلی بی شک تا سالیان سال باقی خواهد ماند چرا که وی فعالیت‌های گسترده‌ای را برای استان قزوین انجام داده است.
دبیر نخست کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: حرکت در مسیر ولایت و هوشیاری و داشتن بصیرت به عنوان راهی روشن و دقیق در پاسداری و صیانت از نظام با شکوه انقلاب اسلامی می تواند در مقابل توطئه های دشمنان موثر واقع شود.
این نماینده مجلس در پایان ضمن خیر مقدم به فرمانده جدید سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین سردار شاهرخی، همه اقشار و مسئولان را برای حمایت همه‌جانبه از وی دعوت کرد.
در پایان مراسم سردار شاهرخی که در کارنامه خود علاوه بر فرماندهی سپاه استان لرستان، سابقه فرماندهی در تیپ 82 سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین را نیز دارد رسما به عنوان فرماندهی جدید سپاه صاحب الامر استان قزوین معرفی و از زحمات 6 ساله سردار آبنوش تقدیر شد.

(20)

لازم به ذکر است سردار سالار آبنوش فرمانده اسبق سپاه صاحب الامر از سال 87 به مدت 2190 روز کسوت فرماندهی سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین را برعهده دارد و در این کسوت به نظام جمهوری اسلامی ایران خدمت کرده است.

(23)

وی از سوی سردار جعفری فرماندهی کل سپاه پاسداران به عنوان معاون هماهنگ‌کننده و جانشین قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) معرفی شده است.
انتهای پیام/2004/ح

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان