۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین انعکاس اخبار باید بر مبنای صداقت و واقعیت موجود کشور باشد
کد خبر: ۳۲۰۳۴۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۵/۱۸ ساعت: ۱۶:۷ ↗ لینک کوتاه

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان البرز:

انعکاس اخبار باید بر مبنای صداقت و واقعیت موجود کشور باشد

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان البرز با اشاره به اهمیت جایگاه خبرنگاران در اطلاع رسانی گفت: انعکاس خبرها در جامعه باید بر مبنای صداقت و واقعیت موجود کشور باشد.

انعکاس اخبار باید بر مبنای صداقت و واقعیت موجود کشور باشد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ حجت الاسلام حسن شجاعی‌مهر مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) شهرستان البرز ظهر امروز(پنج‌شنبه) در نشست خبری که در دفتر این فرماندهی برگزار شد؛ اظهار کرد: بیان خبرنگاران باید مستدل و محکم و به دور از برداشت‌های شخصی باشد.

وی افزود: قلم خوب قلمی است که صادقانه به بیان حقایق بپردازد و از برداشت‌های شخصی و سلیقه‌ای که براساس ظن و گمان است، پرهیز کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) شهرستان البرز تصریح کرد: خدماتی که قلم به ارزش‌های دینی و انسانی کرده بسیار حائز اهمیت است؛ چراکه قلم در ترویج فرهنگ اسلامی و ارزش‌ها و الگوهای دینی تاثیرگذار بوده و مسئولیت بزرگی بر دوش دارد.

هدف از انتشار اخبار، برطرف کردن عیوب و ضعف‌ها باشد
وی عنوان کرد: امروزه دشمن در تهاجمات فرهنگی به دنبال سیطره خبری بر ما است و جامعه ما بیش از اینکه در عرصه‌های اقتصادی مرعوب شود متاسفانه در عرصه خبری دچار هیجان شده و پیامد این هیجانات خبری که صحت و سقم آن نیز مشخص نیست به بدنه جامعه کشیده می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: برخی از نابسامانی‌ها یقینا منشأ خارجی ندارد؛ بلکه ناشی از خیانت قلم‌هایی است که تلاش دارند ذهن مردم را مشوش کرده و به دنبال تامین منافع مادی خود، سردمداری برخی جریانات فکری کشور را بر عهده بگیرند.

شجاعی مهر تصریح کرد: انعکاس خبرها در جامعه باید بر مبنای صداقت و واقعیت موجود کشور باشد.

این مسئول بیان کرد: رسالت خبرنگاران آن است که با خلوص نیت فقط برای رضای خدا و با صداقت و متعهدانه قلم بزنند و هدف از انعکاس و انتشار اخبار، برطرف کردن عیوب و ضعف‌ها باشد نه رسوا کردن جریان یا شخصی خاص.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) شهرستان البرز عنوان کرد: برخی از جریانات برای نشان دادن خود هوچی گری و بی‌تقوایی می‌کنند و یا اینکه به نحوی به سمت هنجارشکنی و زیرپا گذاشتن ارزش‌های دینی نظام پیش می‌روند؛ لذا باید تلاش کنیم تا عفاف و حجاب را در کلام حفظ کنیم.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم گفت: باید نحوه بیان را از قرآن یاد بگیریم و نیکو و محکم و با در نظر گرفتن نقاط مثبت عملکرد افراد، خیرخواهانه و با هدف برطرف کردن نواقص اخبار را منعکس کنیم.

شجاعی مهر در پایان عنوان کرد: اگر کمبودها و کاستی‌های در عملکرد سپاه و بسیج می‌بینید آنها را به ما انتقال دهید که ما مشفقانه و صمیمانه نقدها و راهکارها را می‌پذیریم تا سپاه و بسیج پویاتر و تاثیرگذارتری داشته باشیم.

انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان