۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین احتکارکنندگان منتظر برخورد قاطعانه دستگاه قضایی باشند/ دستگاه‌های اجرایی در امر ساماندهی به بازار کوتاهی می‌کنند
کد خبر: ۳۲۰۳۱۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۵/۱۸ ساعت: ۸:۱۰ ↗ لینک کوتاه

اتمام حجت دادستان قزوین:

احتکارکنندگان منتظر برخورد قاطعانه دستگاه قضایی باشند/ دستگاه‌های اجرایی در امر ساماندهی به بازار کوتاهی می‌کنند

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: نابسامانی فعلی در بازارها کم سابقه بوده و بخش عمده این نابسامانی به دلیل عملکرد ضعیف دستگاه‌های اجرایی نسبت به اقدامات نظارتی خود بوده است.

احتکارکنندگان منتظر برخورد قاطعانه دستگاه قضایی باشند/ دستگاه‌های اجرایی در امر ساماندهی به بازار کوتاهی می‌کنند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ حجت‌الاسلام صادقی نیارکی در کمیسیون جرائم خاص استان که شب گذشته(چهارشنبه) با موضوع بررسی وضعیت بازار و احتکارها در سالن جلسات دادسرای عمومی و انقلاب استان ‌برگزار شد، اظهار کرد: هم اکنون با افزایش قیمت نامتعارف صددرصدی در بحث کالاهای ضروری و اساسی مواجه هستیم.

وی افزود: این امر بیانگر این است که به دلیل کوتاهی دستگاه‌های اجرایی در بحث کنترل بازار عده ای سودجو و فرصت طلب با توجه به اوضاع اقتصادی کشور از فرصت استفاده کرده و به دنبال منافع شخصی خود و با اقداماتی به دنبال تشدید نابسامانی در بازار هستند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین تصریح کرد: افزایش قیمت‌های بی‌دلیل و نامتعارف موجب نگرانی ما شده است؛ زیرا از یک سو کشور هزینه‌های لازم را جهت تامین نیاز مردم تخصیص داده و از سوی دیگر با نابسامانی بی‌سابقه در بازار مواجه هستیم.

کشف چندین انبار احتکار لوازم خانگی و لوازم پزشکی در شهرستان البرز و آبیک
صادقی نیارکی در ادامه افزود: در ماه‌های گذشته عده‌ای سودجو و فرصت طلب با بهانه‌هایی همچون موضوع تحریم‌ها و برجام مبادرت به احتکار و گران فروشی می‌کنند؛ به نحوی که هر روز شاهد افزایش قیمت در برخی کالاها و اجناس هستیم که عموما ارتباطی به موضوع تحریم‌ها ندارد.

وی تصریح کرد: در شرایطی که دشمنان و نظام سلطه تمام تلاش خود را در راستای زمین‌گیری جمهوری اسلامی متمرکز کرده است، عمل نکردن به وظایف قانونی منجر به نزدیک شدن دشمن به اهدافش است.

این مقام قضایی افزود: بخشی از نگرانی‌های ما داخلی و بخشی خارج از کشور است که اصل نقشه این موضوع در بیرون از مرز‌ها رخ داده و باید دستگاه‌های متولی نگرانی‌های مرتبط با تصمیمات ملی را منعکس کنند؛ اما نیمی از نگرانی‌ها در داخل بازار و حوزه کالاهای ضروری مردم مشاهده می‌شود.

صادقی نیارکی با اشاره به کشف چندین انبار احتکار لوازم خانگی و لوازم پزشکی در شهرستان البرز و آبیک بیان کرد: احتکارکنندگان بدانند که دستگاه قضایی در برابر آنها کوتاه نخواهد آمد و منتظر برخورد قاطعانه و بدون اغماض قوه قضاییه باشند؛ زیرا با احتکار خود موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور می‌شوند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین عنوان کرد: بسیاری از گرانی و نابسمانی‌های بازار به دلیل عملکرد ضعیف دستگاه‌های اجرایی در امر نظارتی خود است و به عنوان مدعی العموم به همه مسئولان مرتبط در این موضوع هشدار می‌دهم چنانچه نسبت به اقدامات نظارتی خود در بحث کنترل قیمت‌ها و بازار کوتاهی کنند مجبور به برخورد با آنها خواهیم شد.

وی افزود: تمام دستورات لازم به همه ضابطین خاص و عام جهت شناسایی احتکار کنندگان، انبار‌های مجاز و غیرمجاز و انبارهای خانگی داده شده است تا در سریع‌ترین زمان نسبت کشف کالاهای انبار شده به منظور ایجاد نابسامانی و گرانفروشی در بازار داده شده است که خوشبختانه به توفیقات خوبی در این زمینه دست خواهیم یافت.

دادستان قزوین در پایان گفت: 2 نوع انبار مجاز و غیرمجاز در سطح استان وجود دارد که تعداد انبارهای مجاز 578 مورد بوده و باید مورد بازدید قرار گیرند چرا که بسیاری از احتکار‌ها در این نوع انبارها اتفاق می‌افتد و بحث انبار‌های غیرمجاز هم کاملا شفاف بوده که نیازمند شناسایی با تلاش‌ها و اعمال مقررات دستگاه‌های متولی است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان