۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین طرح سوال از رئیس‌جمهور در راستای اتمام حجت با دولت است/ دولت صادقانه با مردم حرف نمی‌زند
کد خبر: ۳۲۰۰۳۶ نویسنده: بهمن طاهرخانی تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۵/۱۶ ساعت: ۹:۳۰ ↗ لینک کوتاه

عضو کمیسیون قضایی مجلس در مصاحبه با صبح قزوین:

طرح سوال از رئیس‌جمهور در راستای اتمام حجت با دولت است/ دولت صادقانه با مردم حرف نمی‌زند

عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: مجلس برای رفع مشکلات اقتصادی مردم و اتمام حجت با دولت اراده کرده و سوالاتی که از رئیس‌جمهور مطرح کردند در راستای مجاب کردن دولت برای ارائه برنامه‌های شفاف و مفید برای فردای کشور است.

طرح سوال از رئیس‌جمهور در راستای اتمام حجت با دولت است/ دولت صادقانه با مردم حرف نمی‌زند
بهمن طاهرخانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین اظهار کرد: به منظور رفع مشکلات اقتصادی کشور در گام نخست مجلس، قوه قضائیه و سایر سیاستمدارانی که در حوزه اقتصادی کشور تدبیر می‌کنند باید با هم تعامل داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه دولت دوازدهم تیم اقتصادی قوی ندارد، افزود: اگر این دولت تیم اقتصادی قوی داشت در رابطه با ناتوانی‌های مالی و اقتصادی باید شفاف‌سازی شده و حلقه مفقوده پیدا شود تا بدانیم چه چیزی موجب شده نظم و انضباطی که لازمه یک نظام اقتصادی متعادل است و کمک می‌کند به سمت اقتصاد عدالت‌‌محور حرکت کنیم در نظام اقتصادی ایران وجود ندارد.

نماینده مردم تاکستان در مجلس اضافه کرد: یا دولت صادقانه با مردم حرف نمی‌زند یا در اذهان عمومی چنین تصور می‌شود که دست‌های پنهانی وجود دارد و فشار خارج حاکمیتی به دولت وارد می‌کند که تمام این طرز تفکرات به دلیل عدم شفاف‌سازی دولت در حوزه اقتصادی است.

دولت دوازدهم تیم اقتصادی قوی ندارد
طاهرخانی ادامه داد: دولت باید در تمام این مسائل شفاف‌سازی لازم را برای مردم انجام دهد، زیرا اگر این شفاف‌سازی از سوی دولت صورت نگیرد، خیانت به نظام و مردم است.

وی عنوان کرد: در این شرایط که بسیاری از مردم در اوج فقر و تنگ‌دستی زندگی می‌کنند، گزارش‌های عجیبی در مورد سرمایه‌هایی که نفعی برای کشور ندارد و اختلاس و فرار بیان می‌شود که تمام این موارد باید برای مردم شفاف‌سازی شود.

عضو کمیسیون قضایی مجلس تصریح کرد: مجلس برای رفع مشکلات اقتصادی مردم و اتمام حجت با دولت اراده کرده و سوالاتی که از رئیس‌جمهور مطرح کردند در راستای مجاب کردن دولت برای ارائه برنامه‌های شفاف و مفید برای فردای کشور است.

طاهرخانی گفت: برای تحقق این مهم دولت باید برنامه‌ای که از نظر بازه زمانی منطقی و معقول باشد، ارائه دهد تا مشکلات مردم در اسرع وقت مرتفع شود.

وی بیان کرد: مجلس در این راه قدم برداشته است و امیدواریم این قدم‌ها تا رسیدن به نتیجه مطلوب و رفع مشکلات اساسی اقتصادی و معیشتی مردم مستحکم ادامه داشته باشد.

نماینده مردم تاکستان در مجلس افزود: نمی‌خواهم بگویم این دولت در حوزه رفع مشکلات اقتصادی مردم خدمتی انجام نداده است، اما مشکلات معیشتی و اقتصادی در تمام دولت‌ها از دوره رفسنحانی تا احمدی‌نژاد وجود داشته و امروز هم وجود دارد؛ البته در دوره رفسنجانی بحث جنگ تحمیلی مطرح بود که جنگ مشکلات اقتصادی را بیشتر می‌کرد.

طاهرخانی اضافه کرد: دولت دوازدهم هم باید عوامل کندی رفع مشکلات اقتصادی جامعه را روشن کند و مردم را در جریان امور مرتبط با رفع مشکلات معیشتی آنان قرار دهد.

با اخلالگران اقتصادی برخورد قضایی شود
وی با بیان اینکه اراده کافی و لازم در مسئولان اصلی کشور وجود ندارد، ادامه داد: قانون مبارزه با اخلالگران اقتصادی داریم؛ بنابراین این افراد بر اساس قانون قابل تعقیب بوده و حکم آن‌ها اعدام است، اما با کمال تأسف اراده کافی برای مقابله با اخلالگران اقتصادی که هدفی جز براندازی نظام ندارند، وجود ندارد.

عضو کمیسیون قضایی مجلس عنوان کرد: این افراد قصد دارند شرایطی در کشور فراهم شود که مردم و حاکمیت در مقابل هم قرار گیرند؛ بنابراین مردم و مسولان ما باید آگاه باشند که کشور مانند یک کشتی بوده و ما هم مسافران این کشتی هستیم بنابراین اگر به این کشتی صدمه‌ای وارد شود همه ما متضرر می‌شویم.

طاهرخانی تصریح کرد: برازنده حکومت جمهوری اسلامی ایران نیست که چنین افرادی در قالب دست‌اندرکاران کلان کشور قرار گیرند، بنابراین باید تدابیر لازم برای شناسایی و برکناری آنان باید اندیشیده شود.

وی اظهار کرد: مجلس یک مرجع قانون گذار است و سعی دارد با تصویب قوانین کاربردی در حوزه اشتغال بستر توسعه کسب و کار را در سطح کشور فراهم کند و این موضوع مختص استان قزوین نیست که نماینده‌های استان بتوانند به صورت مستقل برای رفع مشکلات اقتصادی استان راهکارهایی اتخاذ و اجرایی کنند.

نماینده مردم تاکستان در مجلس گفت: کشور ایران هم به صورت ایالتی اداره نمی‌شود که هر استان به صورت جداگانه قوانینی در حوزه کسب و کار وضع کند بلکه مسئولان استان بر اساس قوانین وضع شده در مجلس اقدامات لازم را در دستورکار قرار می‌دهند.

طاهرخانی افزود: نمایندگان مردم در مجلس سعی دارند قوانین مناسبی در مجلس وضع شود تا با اجرای آن‌ها بتوان به وضعیت اقتصادی کشور هر چه سریعتر سرو سامان داد.

وی یادآور شد: به تغییر رئیس‌جمهور اعتقادی ندارم، بلکه معتقد به اصلاح برخی از امور هستم .
انتهای پیام/4001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان