۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین سال گذشته بیش از ۱۰میلیارد تومان زکات جمع آوری شد
کد خبر: ۳۱۹۸۹۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۵/۱۵ ساعت: ۱۰:۳۸ ↗ لینک کوتاه

رئیس اداره زکات کمیته امداد قزوین:

سال گذشته بیش از ۱۰میلیارد تومان زکات جمع آوری شد

رئیس اداره زکات کمیته امداد استان قزوین گفت: سال ۹۶ بیش از ۱۰ میلیارد تومان زکات جمع آوری شده است که پیش بینی می‌کنیم علیرغم خشکسالی و آسیب سرما زدگی به برخی محصولات شاهد رشد قابل توجهی در زکات استان باشیم.

سال گذشته بیش از ۱۰میلیارد تومان زکات جمع آوری شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ حجت الاسلام سید مرتضی فاطمیان، امام جمعه اقبالیه صبح امروز(دوشنبه) در دیدار رئیس شورای زکات این شهر با تقدیر از فعالیت‌های کمیته امداد بیان کرد: برای ترویج فرهنگ زکات همه اعضای شورای سیاستگذاری باید یک صدا و با توان و نیروی بالا وارد صحنه شوند.

وی ادامه داد: فرهنگ سازی زکات نیازمند گام‌های عملی است و یکی از این گام‌ها ارائه مشوق است که به توسعه زکات کمک می‌کند.

امام جمعه اقبالیه افزود: اختصاص زکات هر روستا برای محرومان و نیازمندان و همچنین پروژه های عمرانی همان روستا گام مفیدی است ولی لازم است دولت نیز با پرداخت مشوق‌هایی در این زمینه گام بیشتری بردارد.

وی گفت: همه اعضای شورای زکات در ترویج و فرهنگ سازی زکات نقش دارند؛ اما نباید به اقدامات انجام شده و دستاوردهای حاصله بسنده کرد بلکه باید بکوشیم تا بستر تبلیغی بیشتری را برای کشاورزان فراهمک کنیم تا آنها بیش از پیش با این فریضه آشنا شوند.

فاطمیان با هشدار نسبت به بی توجهی در پرداخت زکات اذعان کرد: نباید چنین تصور شود که اجرای زکات امری تشریفاتی است بلکه لازم است جامعه با ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی این اقدام بیش از پیش آشنا شوند.

در ادامه رئیس اداره زکات کمیته امداد استان قزوین گفت: زکات جمع آوری شده هر روستا در همان روستا و براساس نیت زکات دهنده هزینه می‌شود، البته براساس آیات و روایات، محرومان و نیازمندان در اولویت مصرف زکات هستند.

حجت الاسلام باب الله شهسواری ادامه داد: استان قزوین 842 روستای دارای سکنه دارد که از این تعداد 400 روستا دارای محصولات مشمول زکات بوده و 180 روستا زکات خود را پرداخته اند همچنین 157 روستا نیز زکات مستحبی خود را پرداخته اند.

وی یادآورشد: سال 96 بیش از 10 میلیارد تومان زکات جمع آوری شده است که پیش بینی می‌کنیم علیرغم خشکسالی و آسیب سرما زدگی به برخی محصولات شاهد رشد قابل توجهی در زکات استان باشیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان