۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین خسارات وارده سیل اخیر در بوئین زهرا ۷۰ میلیاردتومان بود
کد خبر: ۳۱۹۷۲۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۵/۱۴ ساعت: ۹:۴۱ ↗ لینک کوتاه

معاون عمرانی استاندار قزوین:

خسارات وارده سیل اخیر در بوئین زهرا ۷۰ میلیاردتومان بود

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: خسارات وارده سیل اخیر بوئین زهرا را بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بخشی از خسارات سیل قابل پیش بینی بود، اما قسمتی از آن پیش بینی نشده بود.

خسارات وارده سیل اخیر در بوئین زهرا ۷۰ میلیاردتومان بود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ معاون عمرانی استاندار صبح امروز(یکشنبه) به اتفاق هیئت همراه از مناطق و روستاهای سیل زده بوئین زهرا و نیز روند اجرای پروژه‌های شهرداری در این شهرستان بادید کرد.

فرخ زاد در جلسه شورای اداری بویین زهرا که در حاشیه این بازدید انجام شد، بیان کرد: بازدید از مناطق مختلف و حضور مدیران در بین مردم علاوه بر تسریع و بهبود روند اجرای امور، باعث دلگرمی مردم شده و تاثیر روانی مثبت در آنان ایجاد می‌کند.

وی خسارات وارده سیل اخیر بوئین زهرا را بالغ بر 70 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: بخشی از خسارات سیل قابل پیش بینی بود، اما قسمتی از آن پیش بینی نشده بود و طبق نظر مشاور و آمار اعلام شده از سوی شرکت آب منطقه ای پس از بررسی‌های به عمل آمده، دوره بازگشت پذیری این سیل بیش از 100 سال بوده است و این در حالی است که محاسبات بازگشت پذیری عموما برای دوره‌های 20 تا 50 سال پیش بینی می‌شود.

این مسئول اذعان کرد: این سیل خسارات مالی زیادی در بر داشته و باعث از بین رفتن زیرساخت‌ها و مزارع کشاورزی در مناطق مختلف شده است.

وی ادامه داد: با تدابیر و اطلاع رسانی به موقع مسئولین خوشبختانه خسارات جانی در بر نداشت اما ضروری است که با اهتمام ویژه مدیران دستگاه‌های اجرایی و مسئولین مرتبط، خسارات مالی به هنگام حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی را نیز به حداقل ممکن برسانیم.
 
فرخ زاد تاکید کرد: با توجه به تغییرات اقلیمی و نیز دخالت عوامل انسانی در منابع طبیعی احتمال وقوع چنین سیل‌هایی باز هم در آینده وجود دارد و باید آمادگی و تدابیر لازم برای مواجهه با آن توسط تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط وجود داشته باشد و پذیرفته نیست که دستگاهی از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند.

وی عنوان کرد: نقش مردم در این میان نیز نباید نادیده گرفته شود و باید با فرهنگ سازی مناسب، حفاظت و صیانت از منابع طبیعی در میان مردم نهادینه شود.

معاون عمرانی استانداری قزوین ابراز کرد: تاکنون از محل اعتبارات دفتر امور روستایی و شوراها 60 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض برای بهسازی معابر روستاهای آقچه مزار، عصمت آباد و رودک که بر اثر سیل تخریب شده بودند، اعطا شده است و از محل اعتبارات حوزه بحران نیز مبلغی برای بازسازی به روستاهای سیل زده تخصیص می‌یابد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان