۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین وقتی کمیته پزشکی، کنگره AFC را دورهمی می‌داند!+ نامه
کد خبر: ۳۱۹۶۱۸ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۵/۱۳ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

وقتی کمیته پزشکی، کنگره AFC را دورهمی می‌داند!+ نامه

کمیته پزشکی فدارسیون فوتبال بدون اطلاع رئیس فدارسیون و در اقدامی عجیب نام نفرات خود را به کنگره پزشکی AFC برای انتخاب بهترین پزشک معرفی کرده است.

وقتی کمیته پزشکی، کنگره AFC را دورهمی می‌داند!+ نامه

به گزارش خبرگزاری صبح قزوین ، کنفدراسیون فوتبال آسیا طبق یک عادت همیشگی هر 4 سال یکبار در حاشیه کنگره پزشکی خود از تیم‌های پزشکی فعال در فوتبال تقدیر می‌کند و این بار قرار است در کشور چین که میزبان این کنگره پزشکی است، از پزشکان فعال در زمینه فوتبال تقدیر به عمل بیاید  به همین دلیل کنفدراسیون فوتبال آسیا از فدراسیون‌های تابع خود خواسته تا پزشکانی که در کنار تیم‌ها فعالیت می‌کنند و دارای شرایط خاصی مانند سابقه فعالیت در فوتبال، فعالیت‌های بین‌المللی و یا کادر پزشکی جوان خود  را به این کنفدراسیون معرفی کنند.

4 سال قبل نیز دکتر هاشیمان که ریاست کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال را بر عهده داشت خود را کاندیدای این موضوع کرد که البته هیچ شانسی در این زمینه نداشت و میچی‌کودوهی پزشک ژاپنی که پزشک تیم ملی بانوان، نماینده پزشکی فیفا و عضو کمیته پزشکی کنفدراسیون فوتبال آسیا بود و به دلیل اینکه فعالیت‌هایش توسط این نهادهای بین‌المللی رصد می‌شد به عنوان بهترین پزشک آسیا انتخاب شد. این در حالی است که از پرهام خانلری و چند پزشک دیگر نیز که شرایط افسر کنترل‌دوپینگ آسیا را داشتند تقدیر به  عمل آمد.

در حالی که 4 ماه قبل نامه‌ای برای معرفی پزشکان مدنظر به فدارسیون فوتبال ارسال شده بود در اقدامی عجیب و در حالی که مهدی تاج رئیس فدارسیون فوتبال هم از آن بی‌اطلاع بود دکتر سیف برقی، پرهام خانلری، علیرضا شهاب فیزیوتراپ تیم ملی و بهار حسن‌میرزایی که تا کنون حتی یک مأموریت به کنفدراسیون فوتبال آسیا هم نرفته به عنوان کاندیداهای کشورمان به AFC معرفی شدند.این در حالی است که تیم‌های پزشکی کشورمان که بدون ادعا در کنار تیم‌های لیگ برتری چندین سال صبورانه فعالیت می‌کنند هیچ شانسی برای معرفی به این کنگره پزشکی پیدا نکردند.

از طرف دیگر فردی همانند دکتر امین نوروزی که در حدود 25 سال فعالیت مستمر در فوتبال داشته نامش به کنگره پزشکی AFC اعلام نشده است. همچنین عدم معرفی دکتر زهره هراتیان رئیس ایفمارک به نظر می‌رسد با توجه به فعالیت‌های بین‌المللی‌اش در فیفا و عضویتش در کمیته پزشکی کنفدراسیون فوتبال آسیا تنها گزینه و شانس ایران برای اخذ این جایزه بود، نامش به این کنگره ارسال نشد که البته با توجه به اختلافاتی که با دکتر سیف برقی دارد این مسئله قابل پیش‌بینی بود.

از طرف دیگر هر ساله وزارت ورزش اسامی افرادی که کرسی‌های بین‌المللی را در اختیار دارند جمع‌آوری می‌کند اما هیچگاه برای حفظ این کرسی‌ها فعالیت دقیقی انجام نشده است. از طرف دیگر مخاطب کنفدراسیون فوتبال آسیا در زمینه پزشکی کل فوتبال را شامل می‌شد و تنها این مسئله در اختیار کمیته پزشکی فدارسیون فوتبال نیست و مشخص نیست با چه استدلالی این نفرات نام خود را به کنگره پزشکی AFC اعلام کرده‌اند چرا که این مسئله به نوعی انگیزه را در تیم‌های پزشکی شاغل در لیگ برتر و تیم‌های فوتبال کم کرده و از بین می‌برد. این در حالی است که کادرهای پزشکی شاغل در فوتبال از نظر درآمد شرایط خیلی مساعدی ندارند و با سختی‌های زیادی کار می‌کنند.

انتهای پیام/ا

منبع: ورزشی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان