۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین قزوین ۸درصد تولید تخم مرغ کشور را تامین می‌کند/ بیش از ۵میلیون قطعه مرغ معدوم شد
کد خبر: ۳۱۹۶۰۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۵/۱۳ ساعت: ۱۲:۴۶ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان:

قزوین ۸درصد تولید تخم مرغ کشور را تامین می‌کند/ بیش از ۵میلیون قطعه مرغ معدوم شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: در اثر بیماری فوق حاد پرندگان در سال گذشته بیش از ۵میلیون قطعه مرغ معدوم شد که سه میلیون تخم گذار بود و خوشبختانه امسال هیچگونه ابتلا به بیماری مشاهده نشده است.

قزوین ۸درصد تولید تخم مرغ کشور را تامین می‌کند/ بیش از ۵میلیون قطعه مرغ معدوم شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ فاطمه خمسه پیش از ظهر امروز(شنبه) در نشست تولیدکنندگان مرغ و تخم مرغ استان در مجموعه باغستان اظهار کرد: در استان قزوین در ایجاد زنجیره تولید جدی هستیم و در مرغ گوشتی و مرغ تخم گذار جایگاه خوبی در کشور داریم.

وی اضافه کرد: تولید ۱۰میلیون قطعه مرغ گوشتی و بیش از هشت میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه مرغ تخم گذار در استان تولید داریم و از یک بازار نسبی برخورداریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تاکید کرد: با حمایت استانداری و برنامه و بودجه برای تامین نقدینگی و نوسازی واحدهای مرغداری دراستان پیگیری لازم انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: ۷۰ واحد تخم گذار در استان با بیش از ۸ میلیون قطعه با ۹ درصد تولید کشور در قزوین است و ظرفیت تولید تخم مرغ ۱۰۰ هزار تن است که باید ۷۰ هزار تن امسال تولید کنیم.

خمسه اضافه کرد: امسال پیش بینی تولید تخم مرغ ۷۷ هزار تن و سال آینده ۸۱ هزار تن است.

وی افزود: شاهد افزایش ظرفیت‌ها هستیم و مشکلات ما فرسودگی مرغداریهاست که برخی قدمت ۵۰ ساله دارند و ۳۰ درصد قدمت ۲۰ تا ۳۰ ساله دارند و کمتر از ۱۰ درصد واحدها کمتر از ۱۰ سال قدمت دارند.

این مسئول گفت: شش میلیون قطعه باید بازسازی شود که ۹۱۱ هزار میلیار ریال هزینه دارد و برای نوسازی تجهیزات هر قطعه ۲۲۰ هزار ریال لازم دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یادآورشد: در بخش صنعت مرغ و تخم مرغ استان زمینه اشتغال بیش از ۴۹۵۲ نفر فراهم شده است.

وی بیان کرد: در اثر بیماری فوق حاد پرندگان در سال گذشته بیش از ۵میلیون قطعه مرغ معدوم شد که سه میلیون تخم گذار بود و خوشبختانه امسال هیچگونه ابتلا به بیماری مشاهده نشده است.

خمسه از اجرای پروره بهبود مدیریت، سیستم انرژی خورشیدی، ایجاد اتاق کود، بازسازی قفس‌ها در این واحدها خبر داد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان