۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین وجود ۵۰ پروژه آموزشی نیمه تمام در استان
کد خبر: ۳۱۹۰۶۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۵/۱۰ ساعت: ۱۳:۵۴ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین خبر داد:

وجود ۵۰ پروژه آموزشی نیمه تمام در استان

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: ۵۰ پروژه آموزشی استان نیمه تمام است که تکمیل آنها نیازمند ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

وجود ۵۰ پروژه آموزشی نیمه تمام در استان
گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ سالار قاسمی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که با حضور مجتبی زینیوند معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس غیر دولتی پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد:‌ تلاش کردیم که شورای آموزش و پرورش استان با حضور همه افراد و ظرفیت‌های موجود در استان تشکیل شود تا از ظرفیت‌ شورای آموزش و پرورش برای رفع تنگناهای آموزشی استفاه شود.

وی ادامه داد: اقدامات و مصوبات خوبی در شورای آموزش و پرورش استان صورت گرفته است؛ به ویژه اینکه استاندار قزوین در همه جلسات حضور داشته و نسبت به مصوبات آموزش و پرورش عنایات لازم را داشتند.

۱۰ درصد مدارس استان غیردولتی است
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به دستور جلسه عنوان کرد: متاسفانه هنوز نتوانستیم از ظرفیت ماده 13 و 16 قانون شوراهای آموزش و پرورش بهره لازم را ببریم.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش دستگاهی استراتژیک، حاکمیتی و سرمایه‌ای است، گفت: همه ارکان حاکمیتی باید برای تحقق اهداف آموزش و پرورش کمک کنند و در خدمت آموزش و پرورش باشند؛ چراکه هرگونه هزینه در آموزش و پرورش در واقع سرمایه‌گذاری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با تاکید بر ضرورت پشتیبانی از مدارس غیردولتی با رویکرد تخصیص زمین و وام به موسسین افزود: ۷۰ درصد از مدارس غیردولتی استان استیجاری، ۱۳ درصد احداثی و ۱۷ درصد خریداری شده است.

وی اضافه کرد: این امر با توجه به بحث مقاوم سازی در برابر زلزله بسیار حائز اهمیت است؛ ضمن اینکه انتظار می‌رود هماهنگی بین دستگاه‌های مربوطه همچون شهرداری، اداره‌کل راه و شهرسازی و دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌ها، مسیر دریافت وام و زمین‌هایی با کاربری آموزشی را برای موسسین واجد شرایط هموار سازد.

۷۰ درصد از مدارس غیردولتی استان استیجاری هستند
قاسمی با بیان اینکه ۱۰ درصد مدارس استان غیردولتی است، عنوان کرد: تا ۵ درصد عوارض صدور پروانه‌های ساختمانی، تفکیک زمین‌ها و پذیره و نوسازی را شهرداری‌ها دریافت می‌کنند.

وی اضافه کرد: همه شهرداری‌ها موظف هستند باتوجه به نیازهای پیش‌بینی شده در طرح‌های تفصیلی شهرها، با استفاده از امکانات و مجوزهای قانونی خود، زمینه احراز مالکیت زمین‌های پیش‌بینی شده جهت توسعه فضاهای آموزشی و پرورشی شهرهای مربوطه را برای ادارات آموزش و پرورش فراهم سازد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: ۵۰ پروژه آموزشی استان نیمه تمام است که تکمیل آنها نیازمند ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

وی عنوان کرد: در استان قزوین ۲۰۶ مدرسه غیردولتی فعالیت دارند که از این تعداد ۱۳۰ مدرسه در مقطع ابتدایی، ۳۰ مدرسه در دوره متوسطه اول و بیش از ۴۰ مدرسه هم در مقطع متوسطه دوم هستند.

انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان