۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ۱۵درصد پوشش دانش‌آموزی کشور باید در مدارس غیردولتی باشد
کد خبر: ۳۱۹۰۵۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۵/۱۰ ساعت: ۱۳:۶ ↗ لینک کوتاه

معاون وزیر آموزش و پرورش در قزوین:

۱۵درصد پوشش دانش‌آموزی کشور باید در مدارس غیردولتی باشد

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: معتقدم بزرگترین کارآفرینان برتر آموزشی کشور، مدارس غیردولتی هستند و پوشش مدارس غیردولتی را باید تا پایان برنامه ششم به ۱۵ درصد برسانیم.

۱۵درصد پوشش دانش‌آموزی کشور باید در مدارس غیردولتی باشد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، مجتبی زینی‌وند، معاون وزیر و رئیس مدارس غیردولتی کشور پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در جلسه شورای اداری آموزش و پرورش استان در سالن اجتماعات استانداری قزوین اظهار کرد: اگر عشق به تعلیم و تربیت در وجود موسسین مدارس و مراکز غیر دولتی نهادینه نشده باشد، خود را در این عرصه سخت قرار نمی‌دادند.

وی افزود: نگاه به مدارس غیردولتی در بعضی مواقع سخت گیرانه است؛ علی رغم اینکه موسسین مدارس غیردولتی ثابت کردند بار سنگینی از دوش دولت برداشته‌اند.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: با افتتاح مدارس غیر دولتی تراکم دانش‌آموزی در مدارس دولتی آن نقطه از ۴۰ نفر به ۳۰ نفر می‌رساند که این به معنای کیفیت بخشی و ارتقای وضعیت آموزشی و پرورشی است.

وی ادامه داد: به طور قطع در صورت تراکم بالای دانش‌آموزان برنامه‌های پرورشی و آموزشی اثربخشی و مطلوبیت لازم را نخواهد داشت.

زینی‌وند عنوان کرد: در استان قزوین ۲۰۶ مدرسه غیردولتی فعالیت دارند که کمک زیادی به آموزش و پرورش در بخش فضا و تجهیز مدارس می‌کنند.

وی اضافه کرد: حدود ۶هزار نیرو در مدارس غیردولتی استان مشغول کار هستند؛ ضمن اینکه پوشش خوب مدارس پیش دبستانی در این استان یکی از مصوبات ابتکاری ما در کشور است.

زینی‌وند عنوان کرد: یکپارچه سازی آموزش کودکان ۴ تا ۶ سال یکی از اقدامات مهم انجام شده است ضمن اینکه تاکیده شده همه دستگاه‌ها به دلیل استفاده از آن طرفیت قانونی باید از آموزش و پرورش مجوز بگیرند که از تصمیمات خوب و اثربخش در بحث یکپارچه نمودن نظام تعلیم و تربیت از پیش دبستانی تا پیش دانشگاهی است.

مدارس غیردولتی عینی ترین مصادیق مشارکت مردمی هستند
رئیس مدارس غیردولتی کشور بیان کرد: امروزه در دنیا محور توسعه، آموزش و پرورش است اگر کشوری بخواهد به توسعه برسد باید آموزش افراد را مبنا قرار دهند، هر کشوری که در آموزش افراد و توسعه منابع انسانی سرمایه گذاری کند به موفقیت در توسعه کشور دست می‌یابد.

وی تاکید کرد: مبنا و محور اساسی تحقق توسعه پایدار در دنیا، آموزش پرورش است و محور تولید دانایی و توسعه، آموزش و پرورش است.

این مقام مسئول با تاکید بر اهمیت مشارکت‌های مردمی گفت: دولت در هیچ جای دنیا نمی‌تواند به تنهایی بار آموزش و پرورش را به دوش کشد، آموزش و پرورش برای دستیابی به اهداف تعلیم و تربیتی خود نیازمند حمایتهای معنوی و فکری مردم و دیگر دستگاه‌های دولتی و جذب امکانات عظیم مالی همه دستگاه‌ها است.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس مدارس غیردولتی کشور تصریح کرد: در دولت یازدهم پوشش دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی کمتر از ۸ درصد بود؛ اما اکنون به ۱۲ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه مدارس غیردولتی عینی ترین مصادیق مشارکت مردمی در آموزش و پرورش هستند، گفت: مدارس غیردولتی هم در فضاهای با کاربری آموزش و هم مسکونی می‌توانند استقرار یابند و محدودیتی در این نیست و باید از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.

این مقام مسئول بیان کرد: در شهری مانند قزوین با توجه به محدودیت فضا و زمین باید مدارس غیردولتی کمکی به آموزش و پرورش کنند و اگر بخواهیم سخت‌گیری کنیم برای آموزش و پرورش محدودیت ایجاد می‌شود.

وی در پایان گفت: معتقدم بزرگترین کارآفرینان برتر آموزشی کشور، مدارس غیردولتی هستند و پوشش مدارس غیردولتی را باید تا پایان برنامه ششم به ۱۵ درصد برسانیم.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان