۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین اختصاص ۶۳ درصد زکات به امور محرومان قزوین
کد خبر: ۳۱۸۸۰۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۵/۹ ساعت: ۹:۲۹ ↗ لینک کوتاه

رئیس اداره زکات کمیته امداد استان خبرداد:

اختصاص ۶۳ درصد زکات به امور محرومان قزوین

۶۳ درصد از زکات جمع آوری شده در استان قزوین به امور محرومان اختصاص یافته است.

اختصاص ۶۳ درصد زکات به امور محرومان قزوین
حجت الاسلام باب الله شهسواری، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با تشکر از کشاورزان برای ادای فریضه زکات بیان کرد: طی سال 96 بیش از 10 میلیارد و 38 میلیون تومان زکات در استان قزوین جمع آوری شده است.

وی ادامه داد: 63 درصد از زکات جمع آوری شده در سال 96 برای محرومان و تأمین هزینه‌های مختلف معیشتی، درمانی، جهیزیه و سایر نیازهای ضروری هزینه شده است.

رئیس اداره زکات کمیته امداد استان قزوین افزود: در این میان در شهرستان زکات طی سال 95 بیش از یک میلیارد و 442 میلیون تومان و طی سال 96 بیش از یک میلیارد و 892 میلیون تومان زکات جمع آوری شده است.

وی ابراز کرد: زکات جمع آوری شده هر روستا در همان روستا و براساس نیت زکات دهنده هزینه می‌شود؛ البته تلاش ما بر این است تا ضمن ارائه مشاوره، زکات دهندگان را به اختصاص سهم عمده زکات برای محرومان و نیازمندان ترغیب کنیم چراکه اولویت مصرف زکات با محرومان است.

شهسواری گفت: پس از رعایت اولویت نیازمندان، اجرای پروژه‌های عمرانی عام المنفعه نیز قابل اجرا خواهد بود که در سال 96 با اختصاص بیش از سه میلیارد تومان 118 پروژه عمرانی اجرایی شده است.

وی با اشاره به آیات مختلف در توصیه و سفارش به زکات عنوان کرد: نهادینه شدن امر زکات در جامعه نیازمند کار فرهنگی و اجتماعی است؛ چراکه این فریضه دینی باید با نیت الهی و آگاهی اجرا شود تا برکات مادی و معنوی آن برای زکات دهنده و جامعه محقق شود.

رئیس اداره زکات کمیته امداد استان قزوین تأکید کرد: انسان به مسائل مختلف علم دارد و علم او قوه محرکه عمل نیست بلکه این یقین و باور است که انسان را به سمت سبک زندگی مبتنی بر باورها و اعتقادات می‌برد بنابراین باید زکات را هم به خوبی باور کنیم تا به آن عمل شود.

وی یادآورشد: لازم است در کناز پرداخت زکات واجب، موضوع زکات مستحبی را نیز مورد توجه قرار دهیم و به شکرانه نعمت‌های الهی برای محصولاتی که شامل زکات نمی‌شود نیز مقدار معینی را به محرومان اختصاص دهیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان