۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین اولین تلویزیون شهری سازمان انتقال خون ایران در قزوین افتتاح شد
کد خبر: ۳۱۸۶۷۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۵/۸ ساعت: ۱۵:۱۶ ↗ لینک کوتاه

با حضور مسئولان کشوری و استانی؛

اولین تلویزیون شهری سازمان انتقال خون ایران در قزوین افتتاح شد

اولین تلویزیون شهری سازمان انتقال خون ایران در راستای گسترش فرهنگ خداپسندانه اهدای خون با حضور مسئولان کشوری و استانی در قزوین افتتاح شد.

اولین تلویزیون شهری سازمان انتقال خون ایران در قزوین افتتاح شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ اولین تلویزیون شهری سازمان انتقال خون ایران در راستای گسترش فرهنگ خداپسندانه اهدای خون ظهر امروز(دوشنبه) با حضور دکتر بشیر حاجی بیگی مدیرکل روابط عمومی و سخنگوی سازمان انتقال خون ایران و دکتر عباس صداقت مدیرکل دفتر جذب، حفظ و نگهداری اهداکنندگان سازمان انتقال خون در قزوین افتتاح شد.

دکتر محمدحسین برادران مدیرکل انتقال خون استان قزوین در این مراسم اظهار کرد: همزمان با چهل و چهارمین سال تاسیس سازمان انتقال خون کشور، اولین شبکه مجازی ارتباطی با اهداکنندگان در استان قزوین راه اندازی می‌شود.

وی افزود: ما در بحث تامین خون و فرآورده‌های خونی نیاز به اهداکنندگان داریم لذا باید به منظور جذب و نگهداری و حفظ اهداکنندگان مستمر همواره با آنها ارتباط داشته باشیم.

کاهش ۱۱ درصدی اهدای خون در قزوین
مدیرکل انتقال خون استان قزوین تصریح کرد: معمولا آمار اهداکنندگان در طول سال فراز و نشیب داشته است، به ویژه مواقعی همچون برخی از فصول سال که با کاهش مراجعه اهداکنندگان مواجه هستیم.

وی عنوان کرد: سیاست سازمان انتقال خون به سمت جذب حداکثری و نگهداری اهداکنندگان مستمر است، بنابراین برای اینکه اهدای خون یکبار در سال یا هر چند سال یکبار، به اهدای خون مستمر و حداقل دو بار در سال تبدیل شود؛ این شبکه ارتباطی راه‌اندازی می‌شود.
برادران تصریح کرد: برای راه‌اندازی این تلویزیون شهری، ۱۲۰ میلیون تومان اعتبار از طریق بودجه استانی تامین شد؛ ضمن اینکه با همکاری شهرداری و شورای شهر قزوین مجوز راه‌اندازی اولین شبکه مجازی ارتباطی با اهداکنندگان اخذ شد.

وی با اشاره به آمار اهدای خون استان گفت: استان قزوین سال گذشته دومین استان کشور در رشد اهدای خون بود به عبارتی تعداد مراجعه کنندگان در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ حدود ۱۳ درصد و در اهدای خون ۹ درصد افزایش داشت.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین با ابراز نگرانی از کاهش آمار اهداکنندگان خون استان عنوان کرد: در چهار ماهه ابتدای سال نسبت به سال گذشته شاهد ۱۰ درصد کاهش در تعداد مراجعه‌کنندگان و ۱۱ درصد کاهش در اهدای خون هستیم.

وی بیان کرد: در چهار ماهه نخست امسال بیش از ۱۲ هزار نفر خون اهدا کردند که از این تعداد ۸ هزار نفر اهداکننده مستمر خون هستند.

برادران در ادامه گفت: این امر موجب نگرانی ما نسبت به کاهش ذخایر خونی در استان شده است؛ در حالیکه قزوین همیشه بیشترین سقف استاندارد ذخایر خونی را در استان داشته است.

وی در پایان تصریح کرد: به منظور برقراری ارتباط بهتر با شهروندان و ترویج اهدای خون جهت جلوگیری از مواجه شدن با کاهش ذخایر خونی در استان، تلویزیون شهری انتقال خون راه‌اندازی شد.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان