۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین حذف کامل میدان۲۲بهمن صحیح نبود
کد خبر: ۳۱۸۶۶۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۵/۸ ساعت: ۱۳:۶ ↗ لینک کوتاه

سخنگوی شورای شهر قزوین:

حذف کامل میدان۲۲بهمن صحیح نبود

سخنگوی شورای شهر قزوین با بیان اینکه قرار بر حذف کامل میدان ۲۲ بهمن نبود، گفت: حذف کامل میدان ۲۲ بهمن خلاف توضیحی است که مسئولان اجرای پروژه در کمیسیون عمران شورای شهر ارائه دادند.

حذف کامل میدان۲۲بهمن صحیح نبود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ جلسه روز شنبه هفته جاری شورای شهر قزوین با حاشیه ای همراه بود که برخی از اعضای شورای شهر قزوین در صحن علنی بی‌اطلاعی خود را از حذف میدان«22 بهمن» معروف به دروازه رشت اعلام‌ کردند و گفتند اقدام بدون هماهنگی در صحن شورا و شوکه کننده بود.

مهدیه قافله‌باشی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به پروژه تبدیل میدان 22 بهمن به چهارراه اظهار کرد: این موضوع جزو دستور کارهای اول کمیسیون عمران شورای پنجم بود و فقط بحث بازپیرایی و بهسازی میدان 22 بهمن در این جلسه مطرح شد.

وی افزود: سازمان خدمات طراحی به منظور بهسازی میدان 22 بهمن طرحی ارائه داد که بر اساس آن طرح اعضای شورای شهر با حذف میدان 22 بهمن مخالفت کرده و فقط با بهسازی و بازپیرایی میدان موافقت کردند، اما امروز می‌بینیم که میدان به طور کامل حذف شده است.

سخنگوی شورای شهر قزوین اضافه کرد: حذف میدان شاید بار ترافیکی را تا حدی روان کند اما در مجموع کمک شایانی به حذف گره‌های ترافیکی نمی‌کند؛ بنابراین در چنین شرایطی حافظه عمومی شهروندان، حافظه نوستالژیک و المان میدان 22 بهمن از ارزش بیشتری برخوردار بود.

میدان ولیعصر با بی‌سلیقگی ما به ترمینال تبدیل شده است
قافله‌باشی ادامه داد: در ابتدای اجرای پروژه مذکور گفتند میدان 22 بهمن حذف نشده و فقط کوچک می‌شود؛ اما امروز می‌بینیم که میدانی وجود ندارد و من هم به محض مشاهده حذف میدان اعتراض کردم؛ زیرا پیش از این حذف میدان‌های ولیعصر و سپه را تجربه کردیم.

وی عنوان کرد: در برهه‌ای از زمان میدان سپه را داشتیم که هنوز هم در اذهان عمومی باقی‌مانده و برای شهروندان حس نوستالژیک داشته و قسمتی از هویت خیابان سپه به میدان سپه برمی‌گردد.

این عضو شورای شهر قزوین تصریح کرد: در مورد میدان ولیعصر نیز وضعیت به همین صورت است زیرا با حذف میدان ولیعصر به نظر من تأثیر زیادی در رفع گره‌های ترافیکی شاهد نیستیم در حالی که میدان ولیعصر می‌توانست بهترین جای شهر قزوین باشد.

قافله‌باشی گفت: هم اکنون چهارراه ولیصعر به پایانه مسافربری تبدیل شده است در حالی که میدان ولیعصر زمانی برای مردم قزوین بار معنایی زیادی داشت، اما به دلیل بی‌سلیقگی ما به ترمینال تبدیل شده است.

وی بیان کرد: نگاه من ترافیکی نیست و متخصص حوزه ترافیک نیستم، اما به نظر من در برخی از شرایط چیزهایی مهمتر از بحث روان‌سازی نسبی جریان ترافیک وجود دارد و آن هم حافظه نوستالژیک و وضعیت بصری شهر است.

سخنگوی شورای شهر قزوین یادآور شد: حذف کامل میدان 22 بهمن خلاف توضیحی است که مسئولان اجرای پروژه در کمیسیون عمران شورای شهر ارائه دادند.
انتهای پیام/4001
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان