۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین استاندار قزوین در صف بررسی قانون منع به کارگیری بازنشستگان قرار دارد
کد خبر: ۳۱۸۵۹۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۵/۸ ساعت: ۸:۱۷ ↗ لینک کوتاه

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین:

استاندار قزوین در صف بررسی قانون منع به کارگیری بازنشستگان قرار دارد

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: وضعیت استاندار قزوین برای قانون منع به کارگیری بازنشستگان بررسی می‌شود.

استاندار قزوین در صف بررسی قانون منع به کارگیری بازنشستگان قرار دارد
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛ روح الله بابایی صالح نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان در دستگاه‌ها اظهار کرد: این طرح از سوی فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی ارائه شد.

وی افزود: با هدف حمایت از اشتغال جوانان، طرح عدم به کارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های اجرایی، پست‌ها و مقامات عالی در سطح کشور را پیشنهاد دادیم.

نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس ابراز کرد: برخی از این افراد با وجود کهولت سن و در حالی که دیگر توانایی لازم برای اجرای امور را ندارند اما نمی‌خواهند صندلی‌های خود را رها کنند.

بابایی صالح در ادامه گفت: طرح منع به کارگیری بازنشستگان در مرحله اول با تایید ۷۵ درصد از نمایندگان تایید شد و پس از بررسی در کمیسیون اجتماعی نیز کلیات آن تصویب شد اما دو ایراد در خصوص نیروهای مسلح و امنیتی به آن وارد گردید.

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد: پس از مرتفع شدن ایرادات وارده در مرحله دوم با توجه به فعالیت جوانان در مجلس این موضوع مورد موافقت ۱۹۴ نفر از نمایندگان قرار گرفت و با ۸۰ درصد رای تصویب شد.

۱۷۰۰ نفر در صف اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان قرار دارند
وی با بیان اینکه این طرح یک جهاد و حرکت انقلابی در مجلس است تصریح کرد: با توجه به این قانون افراد پس از بازنشستگی دیگر به کار گرفته نمی‌شوند.

بابایی صالح خاطرنشان کرد: هدف از این طرح ایجاد انگیزه در جوانان و گردش نخبگان در کشور است که خوشبختانه با رای قاطع نمایندگان این موضوع رقم خورده است.

نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس با بیان اینکه قانون منع به کارگیری بازنشستگان باید پس از تصویب شورای نگهبان توسط دولت اجرایی شود اضافه کرد: حدود ۱۷۰۰ نفر در کشور شناسایی شده‌اند که شامل این قانون خواهند شد.

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه نشاط و روحیه جوانی در عملکرد مدیران تاثیرگذار است افزود: در کابینه دولت فعلی یک وزیر جوان زیر ۴۰ سال وجود دارد که به عینه فعالیت بهتری نسبت سایر وزرا دارد.

وی ابراز کرد: وضعیت استاندار قزوین در این خصوص بررسی می‌شود و همچنین معاونت سیاسی استاندار نیاز به بررسی دارد که البته این قانون شامل سایر دستگاه‌ها در استان خواهد شد.

بابایی صالح تشریح کرد: معاونین رئیس جمهور، روسای قوا، وزرا، استانداران، سفرا و هم‌ترازان آن‌ها نیز گروه‌هایی هستند که شامل این قانون می‌شوند.

نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس یادآور شد: استثناعی هم در خصوص افرادی که اجازه خاصه از مقام معظم رهبری دارند، نیروهای مسلح صرفا در دستگاه‌های خود و یک درصد در پست‌های امنیتی وجود دارد که قانون به آن‌ها اجازه به کارگیری بعد از بازنشستگی داده است.

استیضاح ۳ وزیر در مجلس کلید خورد
وی با اشاره به آغاز تغییرات در کابینه دولت و برکناری رئیس بانک مرکزی ابراز کرد: اخبار حاکی از آن است که این تغییر و تحولات در جایگاه معاونت ریاست جمهوری و وزارتخانه‌ها ادامه خواهد داشت.

بابایی صالح تاکید کرد: افرادی که روی کار می‌آیند باید کاردان، توانمند و جوان باشند تا بتوانند گره‌ای از مشکلات باز کنند.

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: استیضاح وزیر اقتصاد و دارایی، وزیر کشور و به زودی هم استیضاح وزیر آموزش و پرورش در مجلس کلید خواهد خورد.
انتهای پیام/ ۱۳۰۰

منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان