۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین بیش از ۹هزار نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند
کد خبر: ۳۱۸۴۵۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۵/۷ ساعت: ۱۰:۴۴ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین:

بیش از ۹هزار نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: تاکنون بیش از ۹ هزار نفر در دو بخش الکترونیکی و مکتوب جشنواره کتابخوانی رضوی در قزوین شرکت کرده‌اند که بیش از ۵۰ درصد شرکت کنندگان را بانوان تشکیل می‌دهند.

بیش از ۹هزار نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند
رویا اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین با اشاره به برگزاری هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در قزوین اظهار کرد: فراخوان هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی با هدف آشنایی بیشتر افراد جامعه با سیره امام رضا(ع) در اردیبهشت ماه سال جاری منتشر شد.

وی افزود: این جشنواره با معرفی 7 عنوان کتاب با موضوع زندگینامه امام رضا(ع) و خواهر گرامی ایشان حضرت معصومه(س)، در سه رده سنی کودک (4 تا 11 سال)، نوجوان (11 تا 17 سال) و بزرگسال (17 سال و بالاتر) در حال برگزاری است .

استقبال چشمگیر کودکان از بخش نقاشی جشنواره رضوی
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین تصریح کرد: بر این اساس در رده سنی کودک، کتاب‌های «مهمان خراسان» نوشته سعید بیابانکی از انتشارات به‌نشر و «مژده گل» نوشته محمود پوروهاب از نشر جمکران با موضوع داستان‌هایی از زندگی امام رضا(ع) و در رده سنی نوجوان، کتاب‌های «مسافر هشتم» با موضوع امام رضا(ع) و «کاش تو را می‌دیدم» با موضوع حضرت معصومه(س) نوشته مژگان شیخی از نشر قدیانی، به عنوان منابع این جشنواره معرفی شده است.

وی عنوان کرد: در بخش جوان و بزرگسال، این جشنواره نیز کتاب‌های «ماه هشتم» اثر مهدی غلامعلی از نشر دارالحدیث با موضوع امام رضا(ع)، «مهر ولایت در آسمان ایران» اثر آیت‌الله کریمی جهرمی از نشر بوستان کتاب با موضوع امام رضا(ع) و کتاب «به سپیدی یک رؤیا» اثر فاطمه سلیمانی از نشر کتاب نیستان با موضوع حضرت معصومه(س) به عنوان منابع این جشنواره معرفی شده است.

اسماعیلی بیان کرد: این جشنواره در دو بخش فردی و خانوادگی و به دو شیوه مکتوب و الکترونیکی برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: علاقه مندان جهت شرکت در جشنواره، دریافت فایل PDF منابع مسابقه و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند تا تاریخ 10/05/1397، به سایت www.razavi.iranpl.ir و یا کتابخانه های عمومی سراسر استان مراجعه کنند.

اجرای 110 برنامه ترویجی و تبلیغی برای معرفی جشنواره
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین تصریح کرد: تاکنون در مجموع بیش از 9 هزار نفر در دو بخش الکترونیکی (بیش از 6 هزار نفر) و مکتوب (بیش از 3 هزار نفر)، شرکت کرده‌اند که از این میان بیش از 50 درصد شرکت کنندگان را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به استقبال چشمگیرکودکان از بخش نقاشی جشنواره گفت: تاکنون 110 برنامه ترویجی و تبلیغی در خصوص معرفی این جشنواره همچون برگزاری نشست‌های کتابخوان، برنامه‌های معرفی کتب رضوی، برپایی نمایشگاه کتب رضوی، دیدار با مسئولین استانی و شهری درباره جلب مشارکت در برگزاری جشنواره، جلسات جمع خوانی، قصه گویی وکلاس‌های نقاشی در بخش کودک کتابخانه‌ها به همت کتابداران این مجموعه برگزار شده است.

اسماعیلی با اشاره به جوایز هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی عنوان کرد: ۳۱۳ نفر از برگزیدگان بخش انفرادی علاوه بر دریافت لوح سپاس و تندیس هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی، جایزه یک میلیون ریالی نیز دریافت می‌کنند.

وی اضافه کرد: علاوه بر این ۸ جایزه ویژه به ۸ برگزیده بخش خانوادگی اهدا می‌شود؛ بر این اساس مبلغ ۵ میلیون ریال به خانواده اول و دوم ۲ نفره، مبلغ ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به خانواده اول ۳ نفره، مبلغ ۱۰ میلیون ریال به خانواده اول ۴ نفره، مبلغ ۱۵ میلیون ریال به خانواده اول ۵ نفره، مبلغ ۵ میلیون ریال به خانواده دوم ۳ نفره، مبلغ ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به خانواده دوم ۴ نفره و مبلغ ۱۰ میلیون ریال به خانواده دوم ۵ نفره تعلق خواهد گرفت.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان