۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۱۸۳۲۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۵/۶ ساعت: ۱۵:۴۷ ↗ لینک کوتاه

در استان قزوین؛

جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی برگزار می‌شود

جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی ایرانی در استان قزوین برگزار می‌شود.

جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی برگزار می‌شود
محمدعلی حضرتی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: در راستای معرفی و احیای غذاهای سنتی و حمایت از فرهنگ غذایی به عنوان ایرانی‌ترین کالا اولین جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی ایرانی به همت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین در منطقه نمونه گردشگری باراجین برگزار می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی قزوین با اشاره به نقش موثر گردشگری غذا در توسعه پایدار گردشگری و جذب بیشتر گردشگران افزود: یکی از زیباترین، اقتصادی‌ترین و پرطرفدارترین شیوه‌‌های گردشگری، گردشگری غذا است.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره‌های غذاهای سنتی و بومی هر منطقه فرصت مناسبی را در اختیار آشپزهای محلی قرار می‌دهد تا هنر آشپزی خود را در حضور مخاطبان بیشتری عرضه کرده و بازاریابی کنند.

حضرتی اذعان کرد: در همین راستا اولین جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی ایرانی با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگری غذا و خوراک‌های محلی و سنتی مناطق مختلف استان، استعدادیابی آشپزهای محلی و انتخاب استعدادهای آشپزی، شناسایی و معرفی رستوران‌های برتر و انتخاب بهترین مراکز عرضه غذا همراه با آموزش رایگان آشپزی از تاریخ 24 الی 26 مرداد در منطقه نمونه گردشگری باراجین برگزار و به تمامی شرکت‌کنندگان گواهی نامه حضور در جشنواره اعطا می‌شود.

وی عنوان کرد: برگزیدگان این جشنواره با عناوین "استعدادهای آشپزی استان، آشپز برگزیده و بهترین مرکز عرضه غذا" در "جشنواره ملی غذا و هنر آشپزی ایرانی" که بهمن ماه سال جاری در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران برگزار می‌شود، حضور خواهند داشت.

این مسئول با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این جشنواره ابراز کرد: اجرای مراسم آیینی، مسابقه استعدادیابی آشپزی، مسابقه انتخاب برترین مراکز عرضه غذا، اجرای کارگاه‌های آموزشی عمومی، علوم و فنون آشپزی و رستوران داری، عرضه غذا در غرفه‌های جشنواره، نمایش کالا و محصولات ایرانی، اجرای کارگاه‌های پرسش و پاسخ توسط اساتید برجسته کشور و اهدای لوح تقدیر به برندگان مسابقه از جمله برنامه‌های پیش بینی شده برای این جشنواره به شمار می‌روند.

حضرتی یادآور شد: علاقه مندان به شرکت در جشنواره گردشگری "غذا و هنر آشپزی ایرانی" می‌توانند به دبیرخانه جشنواره واقع در قزوین، خیابان ملاصدرا، خیابان صنایع دستی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری واحد تبلیغات و بازاریابی مراجعه و یا با شماره تلفن 02833688555 تماس حاصل کنند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان