۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین سیزدهمین جشنواره تئاتر مردمی " بچه‌های مسجد " برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۱۸۲۵۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۵/۶ ساعت: ۱۱:۴۹ ↗ لینک کوتاه

به میزبانی استان قزوین؛

سیزدهمین جشنواره تئاتر مردمی " بچه‌های مسجد " برگزار می‌شود

سیزدهمین جشنواره تئاتر مردمی " بچه های مسجد " از شانزدهم لغایت نوزدهم مرداد ماه با حضور ۱۳ گروه نمایش مسجدی از ۱۲ استان در قزوین برگزار می‌شود.

سیزدهمین جشنواره تئاتر مردمی " بچه‌های مسجد " برگزار می‌شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ نشست «ستاد استانی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد» امروز(شنبه) با حضور مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و جمعی از مدیران فرهنگی در قزوین برگزار شد.

مریم بیدخام در این جلسه برگزاری جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد را فرصتی در جهت نشاط بخشی در سطح جامعه برشمرد و افزود: با توجه به ویژگی مردمی این جشنواره و حضور گروه‌های هنری در مساجد سطح شهر می توان از این ظرفیت برای فرهنگ سازی در جهت انتقال ارزش‌ها و کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی بهره جست.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری توجه به مناطق محروم، حاشیه شهر را لازم دانست و ابراز کرد: امیدواریم با توجه به فضای معنوی جشنواره همه دستگاه‌های در جهت برگزاری هرچه بهتر آن بکوشند.

وی اذعان کرد: اینکه تئاتر با مضامین دینی در مکان‌های مقدسی چون مساجد اجرا می‌شود  امری قابل تقدیر است، چراکه ورود تئاتر در مساجد به نزدیک شدن ارتباط معنوی جوانان با مسجد کمک می‌کند. 

این مسئول بیان کرد: برگزاری جشنواره تئاتر «بچه‌های مسجد» راهکار مناسبی در جهت پر کردن اوقات فراغت جوانان با میزان تاثیر گذاری مفاهیم انسانی و دینی به نسل جوان است.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری نشاط اجتماعی را در جامعه ارتقا می‌دهد، اظهار کرد: با برگزاری جشنواره بچه‌های مسجد به ویژه در مناطق آسیب دیده بهتر می‌توان واقعیت‌های جامعه و نیازهای آن را احصا کرد.

بیدخام از مسجد به عنوان پایگاه فرهنگی و اجتماعی یاد کرد و افزود: اجرای این طرح بهترین بستر را برای تربیت دینی نسل جوان فراهم می‌آورد.

وی عنوان کرد: اجرای طرح هایی که منجر به جذب جوانان ونوجوانان به مسجد می‌شود در جهت گسترش تفکر مذهبی و تولید آثار ماندگار با مضامین ارزشی، اهمیت زیادی دارد و موجب حضور بیشتر جوانان در مساجد می‌شود.

در ادامه رئیس حوزه هنری استان قزوین با تبیین برنامه‌های جشنواره گفت: اجرای این جشنواره در استان امکاناتی را فراهم می‌کند تا تجربیات گروه‌های نمایش در معرض دید نمایشگران استان قرار گیرد.

وی افزود: ایجاد زمینه برای تجلیل از 4 نمایشگر وجود دارد که استان این بستر را مهیا می‌کند که در راستای اهداف کنگره 3000 شهید استان گام برداریم. 

هوشمند ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌های پیش روی این مرکز در میزبانی از یکصد هنرمند کشور گفت: افتتاح این جشنواره با حضور شخصیت‌های فرهنگی و هنری با اجرای مارش حماشی توسط گروه موزیک تیپ ۱۱۶ پیاده مکانیزه شهید صفوی آغاز و با توجه به کنگره ۳۰۰۰ شهید استان، علاوه بر درج آرم و نشان «کنگره شهدای استان» در همه تبلیغات شهری و میدانی در مراسم اختتامیه نیز از شهدای نمایشگر قزوین بصورت ویژه تجلیل به پایان خواهد آمد.

در این برنامه نمایندگان دستگاه‌های اجرایی ضمن اعلام آمادگی بر برپایی هرچه باشکوهتر جشنواره به ارائه نظرات خود پرداختند.

«سیزدهمین جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد» از ۱۶ تا ۱۹ مردادماه با حضور ۱۱۰ هنرمند در قالب سیزده گروه نمایشی از استان‌های: مازندران، قزوین، گلستان، خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، بوشهر، اصفهان، هرمزگان، چهامحال بختیاری، فارس برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان