۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین سامانه الکترونیکی طلاق راه‌اندازی می‌شود/ کاهش ۲۹درصدی طلاق در قزوین
کد خبر: ۳۱۷۹۸۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۵/۴ ساعت: ۱۳:۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری:

سامانه الکترونیکی طلاق راه‌اندازی می‌شود/ کاهش ۲۹درصدی طلاق در قزوین

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: سامانه الکترونیکی طلاق با ارایه مشاوره و خدمات مددکاری به زوجین پیش از حضور آنان در دادگاه به منظور کاهش این آسیب در استان ایجاد می‌شود.

سامانه الکترونیکی طلاق راه‌اندازی می‌شود/ کاهش ۲۹درصدی طلاق در قزوین
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ مریم بیدخام ظهر امروز(پنج شنبه) در سومین نشست ستاد ساماندهی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی استان قزوین اظهار کرد: گرچه نام قزوین از فهرست استان‌های دارای اولویت در راه اندازی سامانه ثبت الکترونیکی طلاق نبود، اما به منظور پیشگیری و به حداقل رساندن این معضل خانوادگی ایجاد این سامانه و همچنین تقویت آموزش‌های پیش از ازدواج در دستور کار جدی ما قرار گرفته است.

وی افزود: این سامانه ابتدا به زودی در قزوین و در آینده نه چندان دور در دیگر شهرستان‌های استان راه اندازی خواهد شد.

این مسئول بیان کرد: راه اندازی این سامانه مصداقی از همکاری بین بخشی دستگاه‌ها است و بهزیستی، دادگستری، شهرداری و آموزش و پرورش در اجرا و اختصاص مکان و تجهیزات آن نقش داشته اند.


مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: آمار طلاق در قزوین طی سه ماهه اول سال جاری 28 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

وی عنوان کرد: این آمار نشان می‌دهد با همکاری‌های بین بخشی و تلاش سمن‌ها می‌توان به نتایج موثر و قابل قبولی در این حوزه دست یافت.

بیدخام در ادامه با تاکید بر تقویت آموزش‌های پیش ازدواج و مهارت زوحین، گفت: نقش این آموزش‌ها در کاهش طلاق انکارناپذیر است چرا که نداشتن مهارت‌های زندگی می‌تواند زوج‌ها را با چالش‌ها و مشکلات زیادی مواجه کند.

وی در پایان تصریح کرد: بیشترین آمار طلاق در پنج سال زندگی اتفاق می‌افتد و همین نشان می‌دهد که داشتن مهارت‌های زندگی تا چه حد می‌تواند به زوجین در تداوم زندگی مشترک و درک متقابل کمک کند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان