۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین ۱۳۵مگاوات در ساعت انرژی بادی، به شبکه برق‌رسانی تزریق می‌شود
کد خبر: ۳۱۷۹۴۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۵/۴ ساعت: ۸:۲۱ ↗ لینک کوتاه

معاون عمرانی استاندار:

۱۳۵مگاوات در ساعت انرژی بادی، به شبکه برق‌رسانی تزریق می‌شود

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: از دو ماه گذشته ۶۳مگاوات به آن اضافه شده است و در کل ۱۳۵ مگاوات در ساعت انرژی بادی در استان، تولید و به شبکه برق رسانی تزریق می‌شود.

۱۳۵مگاوات در ساعت انرژی بادی، به شبکه برق‌رسانی تزریق می‌شود
علی فرخ زاد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: استفاده بهینه از انرژی‌های تجدیدپذیر از برنامه‌های کلان استان و گامی برای عبور از بحران برق است.

وی افزود: استان قزوین به عنوان پایلوت استفاده از انرژهای بادی مقام اول تولید این انرژی در کشور را دارا بوده و بیش از 80 درصد انرژی بادی کشور را تولید می‌کند.

معاون عمرانی استاندار قزوین اذعان کرد: 72 مگاوات در ساعت انرژی بادی در استان تولید می‌شد که از دو ماه گذشته 63مگاوات به آن اضافه شده است و در کل 135 مگاوات در ساعت انرژی بادی در استان، تولید و به شبکه برق رسانی تزریق می‌شود.

وی گفت: 2230 کیلو وات در ساعت انرژی خورشیدی تولید می‌شود و 32 متقاضی تولید انرژی خورشیدی در استان وجود دارد، همچنین در استان در حدود 71 مگاوات در ساعت تولید پراکنده انرژی داشته ایم.

این مسئول گسترش تولید و استفاده از این انرژی‌ها را بسیار مهم برشمرد و ابراز کرد: محدودیت دوام ذخایر فسیلی، نگرانی‌های زیست محیطی، رشد اقتصادی و ضریب مصرف، دلایلی بر ضرورت استفاده از این منابع نامحدود بوده و باید با تدوین راهبردها و برنامه‌های زیربنایی اصولی در گسترش تولید و استفاده از این انرژی‌ها اهتمام ورزید.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان