۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین رئیس شوراهای حل اختلاف استان قزوین معرفی شد
کد خبر: ۳۱۷۸۴۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۵/۳ ساعت: ۱۵:۶ ↗ لینک کوتاه

با حضور مسئولان کشوری و استانی؛

رئیس شوراهای حل اختلاف استان قزوین معرفی شد

با حضور مسئولان کشوری و استانی حجت الاسلام علی زمانی به عنوان رئیس جدید شوراهای حل اختلاف استان قزوین معرفی شد.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان قزوین معرفی شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ حجت الاسلام نورالله قدرتی در آیین تکریم و معارفه رئیس شوراهای حل اختلاف استان قزوین که با حضور مسئولان کشوری در سالن عدالت دادگستری استان قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: به نظر می‌رسد نسخه بی بدیل برای اصلاح جامعه و سطح بین الملل و جوامع بشری سبک زندگی امام رضا(ع) است که می‌تواند راهنمای ارزشمندی برای همگان باشد.

وی افزود: باید تلاش کنیم با اجرای برنامه‌های فرهنگی و پژوهش بر مبنای عقل، فکر و اندیشه جامعه را بالا ببریم که در این صورت بسیاری از مشکلات مرتفع می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: اگر بخواهیم در جامعه عفاف و حجب و حیا ترویج یافته و دین و ارزش‌ها حاکم شود، راهکار آن رشد عقلی به جامعه است که در این صورت از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری شده و جرائم کاهش می‌یابد.

وی عنوان کرد: امروز اگر بخواهیم جامعه را به دین دعوت کنیم با عقل محقق می‌شود چراکه باید دلایل مستند به استدلال عقلی باشد که در این صورت تلاش‌هایی برای اصلاح امور انجام می‌شود.

این مسئول بیان کرد: دادرسی اسلامی مبتنی بر اصل برائت است اما این اصل کمی کم رنگ شده است و بسیاری از پرونده‌ها اگر تشکیل می‌شود به دلیل عملی نشدن همین اصل است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: اصل پیشگیری، اصل صحت و اصل برائت ۳ اصل مهمی است که سبب می‌شود جرمی واقع نشود و پرونده‌ای نیز تشکیل نشود و اصل چهارم نیز اصل صحت و سازش است که اگر نزاعی رخ داد و پرونده‌ای تشکیل شد با تبعیت از این اصل و با صبر و حوصله به صلح و سازش دعوت شوند.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد اینکه نظام به سمت تشکیل شوراهای اختلاف رفت به دلیل نگاه به صلح و سازش در معارف دینی اسلام بود اما کم کاری و کم توجهی در جریان رسیدگی به پرونده‌ها و اینکه خود را به وقت اداری مقید کردیم و از سوی دیگر به دلیل تعداد بالای پرونده‌ها، نتیجه پرونده‌های قضایی ده‌ها هزار زندانی است.

این مسئول تصریح کرد: با تشکیل نهاد مقدس و با ارزش شوراهای حل اختلاف در طول این سال‌ها میلیون‌ها پرونده به صلح و سازش ختم شده است.

وی در پایان با اشاره به وجود ۳۷۰۰ زندانی در استان گفت: سال گذشته ۶۵ هزار پرونده در استان داشتیم که ۱۹۸ نفر از ۳۷۰۰ نفر زندانی استان، زندانیان شورای حل اختلاف است که بسیار ناچیز بوده و مابقی به صلح و سازش ختم شدند.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم با حضور مسئولان کشوری و استانی، حجت الاسلام علی زمانی به عنوان رئیس جدید شوراهای حل اختلاف استان قزوین معرفی شد.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان