۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین سال گذشته ۱۰ هزار زندانی با واسطه شورای حل اختلاف آزاد شدند
کد خبر: ۳۱۷۸۱۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۵/۳ ساعت: ۱۳:۱۵ ↗ لینک کوتاه

معاون رئیس قوه قضاییه:

سال گذشته ۱۰ هزار زندانی با واسطه شورای حل اختلاف آزاد شدند

معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس شوراهای حل اختلاف کشور گفت: سال گذشته بیش از۱۰ هزار زندانی با واسطه شورای حل اختلاف آزاد و بیش از۳ میلیون و ۵۰۰ هزار پرونده مختومه شدند.

سال گذشته ۱۰ هزار زندانی با واسطه شورای حل اختلاف آزاد شدند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ آیین تکریم و معارفه رئیس شوراهای حل اختلاف استان قزوین با حضور حجت الاسلام محمدمهدی احمدی میانجی معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس شوراهای حل اختلاف کشور و حجت الاسلام عبداللهی دادستان ویژه روحانیت استان تهران و جمعی دیگر از مسئولان استانی پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در سالن اجتماعات عدالت دادگستری کل استان قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام محمدمهدی احمدی میانجی رئیس شوراهای حل اختلاف کشور در این مراسم با اشاره به تعداد کارکنان این نهاد در کل کشور اظهار کرد: نیروهای شوراهای حل اختلاف در کشور حدود ۳۴ هزار نفر است؛ که از این تعداد ۱۲ هزار نفر کارکنان شوراهای حل اختلاف و ۲۲ هزار نفر اعضای شورای حل اختلاف و علی البدل‌ها هستند.

وی افزود: در ارتباط با اعضای شورای حل اختلاف مشکل چندانی ندارینم زیرا اکثرا کسانی هستند که بازنشسته بوده یا دارای شغل دیگری بوده و وقت‌های بیکاری خود به ما کمک می‌کنند که قدردان زحمات آنها هستیم.
رئیس شوراهای حل اختلاف کشور تصریح کرد: در میان شوراهای حل اختلاف در سال گذشته بیش از ۱۰ هزار زندانی با واسطه شورای حل اختلاف آزاد و بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار پرونده مختومه شدند.

وی بیان کرد: سال گذشته آقای شهرکی از شهر گنبد از اعضای شورای حل اختلاف ۴۳۰ نفر را که به دلیل مسائل مالی در زندان بودند به تنهایی با پرداخت پول آزاد کرد.

احمدی میانجی ادامه داد: ابتدای سال جاری در مراسمی که از سوی دادستان این شهر با حضور زندانیان برگزار شد ایشان یک سوم بدهی را از طلبکاران تخفیف گرفته و یک سوم را نیز خودش پرداخته و مابقی آن را نیز شرایطی فراهم کرده تا به به صورت پرداخت وام به زندانیان مشکل آنها حل شود.

وی اضافه کرد: رئیس دادگستری گنبد در جمع کارکنان شورای حل اختلاف و دادگستری‌ها اعلام کرد که این فرد در مدت ۱۰ سال خدمت خود در شورای حل اختلاف ۶ میلیارد تومان از اموال خویش را در راه ایجاد صلح و سازش هزینه کرده است.

این مقام مسئول عنوان کرد: انصافا شوراهای حل اختلاف در کل کشور خدمات فوق العاده‌ای در طول این سال‌ها داشته است.

وی تصریح کرد: ما در شوراهای حل اختلاف با ۳ مشکل مواجه هستیم که یکی تعیین تکلیف ۱۲ هزار نفری است که از دوران جوانی وارد شورای حل اختلاف شدند در این راستا نامه‌ای برای رییس قوه قضائیه ارسال کرده و در این نامه ۳ پیشنهاد ارائه کردم.

احمدی میانجی با اشاره به این پیشنهادات گفت: یکی از پیشنهادات این بود که نوشته شود تا قوه قضاییه کارکنان اداری خود را از شوراهای حل اختلاف جذب کند با این کار هم مشکل شوراهای حل اختلاف و هم دادگستری‌ها حل می‌شود و پیشنهاد سوم این بود که قوه قضاییه حداقل ۵۰ درصد از کارکنان خود را از کارکنان شوراهای حل اختلاف جذب کنند.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان