۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین راه‌اندازی گرمخانه ویژه زنان دارای مشکلات خاص در حال انجام است
کد خبر: ۳۱۷۷۳۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۵/۳ ساعت: ۸:۴۸ ↗ لینک کوتاه

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین:

راه‌اندازی گرمخانه ویژه زنان دارای مشکلات خاص در حال انجام است

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین گفت: راه‌اندازی گرمخانه ویژه زنان دارای مشکلات خاص اجتماعی یک کار بین دستگاهی است که شهرداری قزوین وظیفه تهیه و تجهیز ساختمان آن را برعهده گرفته است.

راه‌اندازی  گرمخانه ویژه زنان دارای مشکلات خاص در حال انجام است
مهدیه قافله باشی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ؛ در خصوص راه‌اندازی گرمخانه زنان در قزوین اظهار کرد: سرپناه شبانه برای زنان متکدی و معتاد در استان قزوین وجود نداشت و اگر کسی هم توسط مأموران نیروی انتظامی دستگیری می‌شد و یا دادگستری ارجاع می‌داد، برای نگهداری این خانم‌ها در استان نبود.

وی افزود: بنابراین وجود یک گرمخانه ویژه زنان دارای مشکلات خاص اجتماعی در استان قزوین ضرورت داشت و دفتر امور اجتماعی استانداری نیز در سال‌های اخیر تلاش زیادی برای راه‌اندازی چنین مرکزی انجام داده بود که در نهایت با همکاری شورای پنجم این اقدام در حال انجام است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین اضافه کرد: راه‌اندازی گرمخانه ویژه زنان دارای مشکلات خاص اجتماعی یک کار بین دستگاهی است که شهرداری قزوین وظیفه تهیه و تجهیز ساختمان آن را برعهده گرفته و امور بهداشتی و درمانی آن بر عهده دستگاه‌هایی مانند بهزیستی و علوم پزشکی است.

قافله‌باشی ادامه داد: در خانه‌های میان‌راهی یا همان گرمخانه‌های زنان خدماتی از قبیل یک وعده غذای گرم و در صورت بیمار بودن فرد، پک بهداشتی ارائه می‌شود.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه یکی از مهمترین دغدغه‌های اعضای شورای پنجم رفع معضلات اجتماعی بود، بحث راه‌اندازی گرمخانه ویژه زنان دارای مشکلات خاص اجتماعی از ابتدای فعالیت این دوره شورا مطرح و با جدیت پیگیری شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین تصریح کرد: برای راه‌اندازی این مرکز چند مکان پیشنهاد شد که یکی از آن‌ها در خیابان سپه بود؛ اما من یکی از مخالفان راه‌اندازی گرمخانه زنان در خیابان سپه بودم زیرا این خیابان یک خیابان گردشگری است، بنابراین راه‌اندازی گرمخانه در این خیابان وجه خوبی ندارد و در نهایت یک ساختمان در خیابان نواب مورد تأیید تمام دستگاه های مرتبط با این موضوع قرار گرفت.

آسیب‌های اجتماعی در حوزه زنان بسیار نگران کننده است
قافله‌باشی با بیان اینکه این ساختمان برای راه‌اندازی گرمخانه زنان در قالب رهن و اجاره در اختیار شهرداری قزوین قرار گرفته است، گفت: در جلسه ستاد مبارزه با موادمخدر که صحبت می‌کردم از استاندار تقاضا کردم اگر این طرح جزو طرح‌های هفته دولت هم قرار نگرفت لااقل در اولین فرصت مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی بیان کرد: هم اکنون 25 میلیون تومان رهن و 2 میلیون تومان اجاره برای قرارداد اولیه ساختمان مذکور در نظر گرفته شده است، اما این خانه نیاز به تجهیز دارد که تمام تجهیزات آن باید توسط شهرداری قزوین انجام شود و سایر خدمات هم از سوی علوم پزشکی و بهزیستی ارائه می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین با اشاره به اینکه یکی از شعارهای شورای پنجم «کاهش آسیب‌های اجتماعی» بود این مسئله با همراهی اعضای شورا انجام شد، اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی در حوزه زنان بسیار نگران کننده است و به نظر من این موضوع باید جدای از مسائل و روال اداری به صورت جدی پیگیری شود.

قافله‌باشی افزود: امروز شرایط به گونه‌ای است که آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد زنان دیگر در زیر پوست شهر نیست؛ بلکه در کنار ما است بنابراین باید اقدامات ما برای کاهش آسیب‌‎های اجتماعی جدی‌تر و به روزتر باشد.

این مسئول یادآور شد: تمام دستگاه‌های مرتبط از قبیل بهزیستی و اداره کل ورزش و جوانان در این حوزه می‌توانند اقدامات خوبی انجام دهند و در کنار آن اصحاب رسانه با پرداخت صحیح به بحث مقابله با آسیب‌های اجتماعی قطع به یقین می‌توانند هشدارهای خوبی را به شهروندان داده و آن‌ها را از دام این آسیب‌ها آگاه کنند.
انتهای پیام/4001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان