۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین چهل‌ویکمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف برگزار شد
کد خبر: ۳۱۷۶۷۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۵/۲ ساعت: ۱۶:۴۶ ↗ لینک کوتاه

در شهرستان قزوین؛

چهل‌ویکمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف برگزار شد

بیش از ۹۹۰ نفر در چهل‌ویکمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف شرکت کردند.

چهل‌ویکمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف برگزار شد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ همایش ارتقاء سطح متاسبقین مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات اوقاف و امور خیریه استان قزوین امروز(سه شنبه) در سالن شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام عباس قدس، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در این همایش عنوان کرد: حفاظ و قراء قرآن کریم، باید در نظر داشته باشند با چه افرادی برخورد کرده و ارتباط دارند چراکه قطعا افراد همانند دوستان خود خواهند شد.

این کارشناس ارشد فقه و مبانی حقوقی اسلامی با اشاره به سندرم شغلی قاریان قرآنی افزود: قاریان بعد از مدتی دچار آسیبهای جدی جسمی از جمله آسیب حنجره می‌شوند.

وی با بیان اینکه قرآن پژوهان باید نه تنها مراقب جسم بلکه مراقب روح خود باشند، تصریح کرد: برخی مخالف روح قرآن و فطرت خود عمل می‌کنند که قرآن نیز آنها را لعن کرده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: هدف قرآن این است که در متن زندگی مردم وارد و از مهجوریت خارج شود.

وی با بیان اینکه بنی اسرائیل مغضوب پروردگار شدند چراکه آنچه بهتر است را با آنچه پست تر بود عوض کرند اظهار داشت: قرآن از هر چیزی بالاتر است و باید سرلوحه تمام زندگی ما قرار گیرد.

این کارشناس ارشد فقه و مبانی حقوقی اسلامی بیان کرد: فعالان قرآنی باید مراقب باشند که تلاوت قرآن کریم را به عنوان شغل خود در نظر نگیرند و همچنین با مراقبت نفس، خود را از عجب و خود پسندی دور بدارند.

وی عنوان کرد: اگر قرائت قرآن برای حضرت حق باشد درست است و در غیر این صورت هیچ ارزشی نخواهد داشت.

قدس بیان کرد: این مسئله وقتی مشخص می‌شود که یک قاری برجسته مشهور را برای یک جلسه دور افتاده و کم تعداد دعوت کنند این در حالی است که اگر افراد در این جلسه به عنوان قاری حضور پیدا نکنند قطعا نشانگر آن است که به خاطر پروردگار متعال قرآن را تلاوت نمی‌کردند.

قدس با اشاره به اینکه علم و شهرت در ذات خود حسادت به همراه دارد، گفت: حسد ایمان را می‌خورد همچنانی که آتش خار و خاشاک را از بین می‌برد.


حجت‌الاسلام رضا نوروزی در این مراسم اظهار کرد: بیش از 990 نفر در این دوره از مسابقات شرکت کردند.

وی افزود: 145 نفر از بین خواهران و برادران در رشته‌های حفظ 10،5، 20، 30 و ابتحال به مرحله استانی راه یافتند.

این مسئول ابراز کرد: در استان‌های دیگر در بحث اجرای نیات واقفین در قرآن پیشتاز هستند؛ این در حالی است که در استان قزوین از مجموع موقوفاتی که وجود دارد کمترین بخش را به قرآن اختصاص داده‌اند.

نوروزی بیان کرد: امید است در آینده به این موضوع توجه جدی شود تا از کنار این مطلب به برگزاری مسابقات و اهدای جوایز نیز بپردازیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قزوین عنوان کرد: نهم و دهم مرداد ماه سال جاری این مسابقات برگزار و در روز یازدهم نیز اختتامیه مسابقات در سالن شهید باهنر نیروی انتظامی برپا خواهد شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان