۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین ۷ هزار هکتار کشت صیفی جات در قزوین کاهش یافت
کد خبر: ۳۱۷۶۳۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۵/۲ ساعت: ۱۳:۳۰ ↗ لینک کوتاه

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان:

۷ هزار هکتار کشت صیفی جات در قزوین کاهش یافت

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: کشت سبزی و صیفی جات در استان طی چهار سال گذشته به علت کم آبی؛ حدود ۷ هزار هکتار کاهش یافته است.

  ۷ هزار هکتار کشت صیفی جات در قزوین کاهش یافت
فرزاد خوش اخلاق در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: در سال زراعی جاری 11 هزار و 697 هکتار به کشت سبزی و صیفی جات اختصاص یافت که از این سطح 3 هزار و 526 هکتار به محصولات جالیزی و 8 هزار و 170 هکتار به سبزی و صیفی اختصاص دارد.

وی افزود: به دلیل محدودیت‌های منابع آبی، برنامه ریزی برای کاهش کشت محصولات پرآب بر انجام شده اما به دلایل مختلف از جمله رعایت اصول تنظیم بازار و لحاظ برنامه‌های تقاضا برای مصرف این محصولات کاهش بیش از اندازه سطح زیر کشت منطقی و مطلوب نیست.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: عمده درآمد زراعت بهاره کشاورزان استان از کشت سبزی و صیفی جات است.

وی افزود: با توجه به حجم بالای مصرف محصولات جالیزی در استان، محدود نمودن کشت خارج از برنامه تعیین شده سبب ورود این محصولات از استان‌های همجوار شده که نهایتا عایدات زارعین استان به نفع استان‌های همجوار کاهش خواهد یافت.

خوش اخلاق تصریح کرد: با توجه به تغییرات اقلیمی و کاهش منابع آبی در سالهار اخیر اجرای آبیاری ثقلی با استفاده از تیپ در برنامه کشت سبزی و صیفی قرار گرفته و جدود 80 درصد از اراضی سبزی و صیفی با استفاده از روش تیپ آبیاری می‌شود.

این مسئول پیش بینی کرد: در سال زراعی جاری حدود 560 هزار تن سبزی و صیفی جات تولید شود که از این میزان 120 هزار هکتار محصولات جالیزی است. 

وی در پایان گفت: استان قزوین دارای 489 هزار هکتار ازارضی کشاورزی و 82 هزار بهره بردار در این بخش است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان