۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین ماجرای چند عکس برای فریب افکارعمومی/ رقابت سیاسی برای مصادره ماجرای سپنتا نیکنام +تصاویر
کد خبر: ۳۱۷۳۰۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۳۱ ساعت: ۱۵:۴۲ ↗ لینک کوتاه

وجهه‌سازی به هر روشی؛

ماجرای چند عکس برای فریب افکارعمومی/ رقابت سیاسی برای مصادره ماجرای سپنتا نیکنام +تصاویر

رسانه های اصلاح طلب با سوء استفاده از عکسی که ربطی به ماجرای سپنتا نداشت سعی کردند آیت الله جنتی را تخریب کنند.

 ماجرای چند عکس برای فریب افکارعمومی/ رقابت سیاسی برای مصادره ماجرای سپنتا نیکنام +تصاویر
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،  با رای اکثریت جلسه دیروز مجمع تشخیص مصلحت نظام از این پس اقلیت‎های مذهبی و پیروان ادیان الهی می‌توانند در انتخابات شورای شهر و روستا کاندیدا شوند. این موضوع با توجه به بازگشت «سپنتا نیکنام» به ترکیب شورای شهر یزد مورد توجه بسیاری از رسانه‌ها قرار گرفت.

 جالب اینجاست که به جهت وجهه‌سازی مثبتی که این مسئله برای برخی افراد و گروه‌های سیاسی نزد افکارعمومی داشت، یک رقابت شدید برای استفاده از این موضوع و مصادر جناحی آن در رسانه‌های مختلف از جمله مطبوعات اصلاح طلب شکل گرفت.



ماجرای کنار گذاشتن سپنتا از عضویت در شورای شهر یزد به سبب موانع و خلاء قانونی باعث شد که برخی از رسانه‌ها جار و جنجال سیاسی درست کنند که این مسئله درروند قانونی که طی کرد دیروز ختم به خیر شد. البته این موضوع  ساده ای بود که روند سخت قانونگذاری آنرا 9 ماه طول داد و برخی رسانه‌ها نیز با ورود سیاسی آنرا پیچیده کردند. موضوع ساده ای که می توانست با دست باز شود با دندان باز شد تا برخی نیز به جهت منافع سیاسی دست به وجهه سازی برای خود و تخریب رقیب سیاسی بزنند.
 


در همین حیطه روزنامه های اصلاح طلب عکس یک خود را به لحظه رای گیری در جلسه دیروز مجمع تشخیص مصلحت نظام اختصاص دادند و بیان کردند که آیت الله جنتی، دبیر شورای نگهبان مخالف این موضوع بوده است و با همین حربه دست به تخریب وی زند. عکسی که ماجرای دیگری داشت و برخی رسانه‌ها آنرا به ماجرای سپنتا نسبت دادند.

از سوی دیگر این رسانه‌ها با نشان دادن چهره بشاش و شاد برخی از شخصیت ها و دست‌های بالای برخی دیگر که  نشانه رای مثبت در این حیطه بود، افکارعمومی را به سمت اهداف سیاسی خود هدایت کردند و خود را طرفدار آزادی و طرف مقابل را ضد آزادی نشان دهد. این درحالی است که این نوع نگاه خود نشان دهنده آن است که این رسانه‌ها آزادی بیان را به رسمیت نمی شناسند و به آزادی رای طرف مقابل اعتقادی ندارد و مسئله‌ای که سلیقه سیاسی شان آنرا می پسندد را به دیگری تحمیل می‌کنند.



سوء استفاده از عکس‎های جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام درشرایطی است که یکی از روزنامه های کشور، بیان داشت که تفسیرهای پر آب و تاب از یک عکس در فضای مجازی در حالی پیچید که این عکس‌ها ربطی به ماجرای سپنتا نداشت. 



در این زمینه، حجت الاسلام مجید انصاری تصریح کرد: « عکس‌های جلسه امروز مجمع، مربوط به رأی گیری برای حضور اقلیت‌ها در شوراها نبود.»



وی در گفت‌و‌گو با جماران، با اشاره به برداشت صورت گرفته در خصوص عکس های جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: «امروز عکاسان فقط در ابتدای جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام که رسیدگی به طرح دو فوریتی تمدید مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی سال ۱۳۹۶ کل کشور، در دستور کار بود؛ در صحن مجمع حضور یافتند و بنابراین، عکسهایی که منتشر شده مربوط به این طرح است نه دستور کار مربوط به طرح اصلاح مواد ۱ و ۴ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران.»

البته طرح یاد شده نیز با رأی بیش از دو سوم اعضای مجمع به تصویب رسید، اما در آن زمان هیچ عکاسی در جلسه نبود.

به هر جهت این عکس‌ها گاف رسانه‌ای باشد یا شیطنت رسانه‌ای برای فریب افکارعمومی یک موضوع را به خوبی نشان می‌دهد، رسانه‌هایی که از این ابزار برای رسیدن به مقاصد خود استفاده کرده‌اند اخلاق را فدای منافع صرف و سیاه سیاسی خود کرده اند و از این پس مخاطبان باید با دیده تردید به این رسانه ها بنگرند.


انتهای پیام/1404

منبع: جهان

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان