۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین ۷۰ درصد نیات واقفین متعلق به عزاداری امام حسین(ع) است
کد خبر: ۳۱۷۲۶۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۳۱ ساعت: ۱۲:۵۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل اوقاف استان قزوین:

۷۰ درصد نیات واقفین متعلق به عزاداری امام حسین(ع) است

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین گفت: بیش از ۷۰ درصد نیات واقفین خیراندیش استان قزوین متعلق به تعظیم و عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) است.

۷۰ درصد نیات واقفین متعلق به عزاداری امام حسین(ع) است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ جلسه هم اندیشی ستاد عتبات عالیات و اداره‌‎کل اوقاف قزوین پیش از ظهر امروز(یکشنبه) در راستای خدمات دهی به زائرین اربعین حسینی برگزار شد.

حامد کبودند رئیس ستاد عتبات عالیات استان قزوین در این جلسه اظهار کرد: با توجه به زمان ۱۰۱ روز تا اربعین حسینی، نیاز به جلسات هم اندیشی با سایر نهادهای مشترک در این حوزه ضروری است.

وی افزود: باتوجه به حضور و خدمات اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین در سال گذشته این نیاز دو چندان می‌شود؛ لذا این جلسه با حضور رئیس ستاد مردمی اربعین در این اداره کل برگزار و موارد مورد بحث و تبادل نظر قرارگرفت.

حجت‌الاسلام سید مصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین نیز بیان کرد: بیش از ۷۰ درصد نیات واقفین خیراندیش استان قزوین در خصوص تعظیم و عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) است؛ لذا به همین منظور این جلسه در راستای هماهنگی و همکاری بیشتر برگزار شد و امیدواریم در سال جاری شاهد خدمات دهی مطلوب‌تر به زائرین باشیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به دهه کرامت بیان کرد: یکی از موضوعاتی که در تاریخ اسلام جایگاه بالایی دارد هجرت در راه خداست و آنچه که موجب پیشرفت و تعالی اسلام شده همین هجرت‌هاست.

دهه کرامت دهه تجدید پیمان با ولایت و رهبری است
مجیدی ادامه داد: یکی از آثار هجرت امام رضا(ع) به ایران زمینه‌سازی آمادگی مردم ایران برای دعوت از امامزادگان است که بعد از هجرت امام رضا(ع) یکی پس از دیگری وارد ایران شدند و در محل‌هایی که مستقر شدند منشا خیر و برکت شدند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین تصریح کرد:‌ یکی از این هجرت‌ها، هجرت حضرت معصومه(س) از مدینه به ساوه و بعد قم بود که در وضعیت ایران تاثیر زیادی داشت؛ به عنوان مثال انقلاب اسلامی از قم آغاز شد و بعدها به یک جریان بزرگ تبدیل شد؛ همچنین هجرت حضرت شاهچراغ(ع) از مدینه به ایران نیز یکی دیگر از هجرت‌های مهم بود.

وی در ادامه گفت: پنجم ذی‌ا‌لقعده نیز بزرگداشت امامزادگان است که سازمان اوقاف قدم‌های خوبی در این زمینه برداشته و در کلیه امامزادگان به ویژه ۳۵۰ امامزاده محوری شاهد برگزاری مراسمی تکریم و بزرگداشت بودیم.

وی ادامه داد: این دهه یادآور بسیاری از مطالب عالی و مفاهیم بلند و سازنده و ارزشمند است؛ دهه کرامت یادآور لطیف‌ترین علائق و مهر و وفاهای کم‌نظیر یک خواهر نسبت به مقام شامخ و معنوی برادر است.

مجیدی بیان کرد: دهه کرامت تداعی کننده عزم و قاطعیت و اراده آهنین زنان بزرگ و بانوان والامقام و گرانقدر جهان است و تمام مفاهیم سازنده‌ای که ما در فرهنگ اسلامی داریم در این دهه تداعی می‌شوند چرا که حرم حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) کانون دعا و قرآن و نیایش است.

مدیر کل اوقاف قزوین ادامه داد : دهه کرامت یادآور تحول آفرینی بانوان آسمانی است و این که می‌توانند رهبری دل‌های صدها میلیون مسلمان را در طی اعصار عهده‌دار بشوند.

وی در پایان دهه کرامت را دهه ترویج معارف اهل بیت(ع) و دهه تجدید پیمان با ولایت و رهبری عنوان کرد.

انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان